Skrevet av Emne: Beta alanin  (Lest 10590 ganger)

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Beta alanin
« : 09. mars 2011, 09:53 »
Influence of beta-alanine supplementation on skeletal muscle carnosine concentrations and high intensity cycling capacity.
Muscle carnosine synthesis is limited by the availability of beta-alanine. Thirteen male subjects were supplemented with beta-alanine (CarnoSyn) for 4 wks, 8 of these for 10 wks. A biopsy of the vastus lateralis was obtained from 6 of the 8 at 0, 4 and 10 wks. Subjects undertook a cycle capacity test to determine total work done (TWD) at 110% (CCT(110%)) of their maximum power (Wmax). Twelve matched subjects received a placebo. Eleven of these completed the CCT(110%) at 0 and 4 wks, and 8, 10 wks. Muscle biopsies were obtained from 5 of the 8 and one additional subject. Muscle carnosine was significantly increased by +58.8% and +80.1% after 4 and 10 wks beta-alanine supplementation. Carnosine, initially 1.71 times higher in type IIa fibres, increased equally in both type I and IIa fibres. No increase was seen in control subjects. Taurine was unchanged by 10 wks of supplementation. 4 wks beta-alanine supplementation resulted in a significant increase in TWD (+13.0%); with a further +3.2% increase at 10 wks. TWD was unchanged at 4 and 10 wks in the control subjects. The increase in TWD with supplementation followed the increase in muscle carnosine.


For meg er dette gammelt nytt, men jeg tenkte jeg kunne legge dette inn her for å promotere et av mine "må ha"-tilskudd. Jeg føler at beta alanin ikke har kommet helt til sin rett. Likevel, beta alanin funker!  Smile
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Beta alanin
« #1 : 12. mars 2011, 17:36 »
Mer om beta-alanine her, lengst ned under "apparentely effective":
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93626.msg1384951#msg1384951

(studien du siterer er ref. 423 der).


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!