Skrevet av Emne: *Brutus* on the path to be "fit at 40"  (Lest 241614 ganger)

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: *Brutus* med pers i OH mark!
« #285 : 25. november 2011, 00:02 »
se her ja det var ei god økt Smiley dette blir bra
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: *Brutus* med pers i OH mark!
« #286 : 25. november 2011, 00:10 »
For meg er "OH" = overhead, så jeg stusser like mye hver gang jeg leser overskriften på loggen din Wink
Smiley

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: *Brutus* med pers i OH mark!
« #287 : 25. november 2011, 13:11 »
Bra oh mark !
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget *Brutus*

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 033
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 033

Sv: *Brutus* med pers i OH mark!
« #288 : 25. november 2011, 17:13 »
Takk for det! Dere gjør meg motivert til å fortsette å knote i kjelleren! Smiley

Når det gjelder "overhead" mark, så er det en helt ny øvelse. Søknad er lagt inn hos IOC i håp om å få se den i OL en gang i fremtiden... Grin

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: *Brutus* med pers i OH mark!
« #289 : 25. november 2011, 17:14 »
Smiley
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget *Brutus*

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 033
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 033

Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #290 : 26. november 2011, 18:27 »
Dagens:

Knebøy:
6x92,5
5x97,5
3x102,5
3x102,5
3x102,5
3x102,5

Smalbenk med beina opp:
4x80
4x85
4x85
4x85

Franskpress strikt:
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Halvmark med OH grep (supersett 1):
4x155
4x155
4x155

Markløft med OH grep (supersett 2):
4x130
4x130
4x130

Stangroing med uderhåndsgrep:
8x60
8x60
8x60
8x60
8x60
8x60


Kneet var ikke så værst i dag, så kjørte de vektene jeg skulle dog uten stopp.
Holdt meg til laveste rep antallet i programmet for å ikke irritere det for mye.
Litt ubehag på siste settet, ellers bra.
Resten av økta var grei skuring... Smiley

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #291 : 26. november 2011, 19:24 »
knall bra, håper formen holder seg stabilt bra fremover
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Mr KO

  • Gjest
Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #292 : 26. november 2011, 19:38 »
Bra løfting på deg! Smiley
Grattis med OH mark pers!
Ser du er usikker på om du skal satse på strongman eller styrkeløft:

Strongman er nok helt klart det som virker mest interessant, men siden jeg har hatt litt små ubehag og mest sannsynlig lett kan få det igjen med ujevne mellomrom så har jeg begynt å støtte meg mere og mere på tanken om styrkeløft. Siden det er kun tre øvelser og mesteparten av tiden går med på mengdetrening ser jeg for meg at sjangsene er mindre for skader.

Personlig har jeg vært mest skadet ifrb med styrkeløft trening. Det blir mye stress for de samme musklene hele tiden, samt at det heftige vekter for skuldre og albuer når man løfter tungt i benk. Sånn som jeg ser det, er det kun yoke jeg er redd for å bli skada i når det kommer til strongman trening.
Mener også strongman er en "sunnere" idrett i den forstand at man må være teknisk, rask, eksplosiv, bevelgelig og ikke minst utholden.
Ser fram til å kjempe mot deg på showliften til neste år Wink
Lykke til uansett hva du måtte velge!

Utlogget *Brutus*

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 033
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 033

Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #293 : 26. november 2011, 20:22 »
knall bra, håper formen holder seg stabilt bra fremover

Takk for det!
Ja, det håper jeg også! Håper på grei framgang en periode nå...Smiley

Utlogget *Brutus*

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 033
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 033

Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #294 : 26. november 2011, 20:44 »
Bra løfting på deg! Smiley
Grattis med OH mark pers!
Ser du er usikker på om du skal satse på strongman eller styrkeløft:

Strongman er nok helt klart det som virker mest interessant, men siden jeg har hatt litt små ubehag og mest sannsynlig lett kan få det igjen med ujevne mellomrom så har jeg begynt å støtte meg mere og mere på tanken om styrkeløft. Siden det er kun tre øvelser og mesteparten av tiden går med på mengdetrening ser jeg for meg at sjangsene er mindre for skader.

Personlig har jeg vært mest skadet ifrb med styrkeløft trening. Det blir mye stress for de samme musklene hele tiden, samt at det heftige vekter for skuldre og albuer når man løfter tungt i benk. Sånn som jeg ser det, er det kun yoke jeg er redd for å bli skada i når det kommer til strongman trening.
Mener også strongman er en "sunnere" idrett i den forstand at man må være teknisk, rask, eksplosiv, bevelgelig og ikke minst utholden.
Ser fram til å kjempe mot deg på showliften til neste år Wink
Lykke til uansett hva du måtte velge!

Takk for  bra innspill! Smiley
Strongman er nok mere allsidig ja, så du er nok inne på der!
Problemet er at jeg tror jeg kommer til å slite med å bli særlig mye sterkere enn jeg er nå på 105kg kroppsvekt, mtp høyden min. I plussen i strongman er jo nivået helt hinsides... Tongue Har jo ikke lyst til å veie 160kg heller... Wink
Har sikkert bøtter og spann å hente på teknikk i diverse strongmanøvelser vil jeg tro.
Dette er bare tanker altså, mulig du har noen ideer rundt dette også.
Har prøvd å spise på forskjellige måter, men har vist seg at styrken kommer når jeg spiser det jeg kommer over og vekten går oppover. Har prøvd å spise proteinrikt med forholdsvis lav karbo og holder vekten rundt 105, men styrken uteblir da og har nesten tilbakegang, selv med forholdsvis høyt kcal inntak...

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #295 : 26. november 2011, 20:46 »
Vi er like høye, og jeg veit ihvertfall at jeg har mulighet til øke MYE i styrke og fortsatt holde meg i god klaring til å klare -105kg vekta Wink
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget *Brutus*

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 033
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 033

Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #296 : 26. november 2011, 21:03 »
Vi er like høye, og jeg veit ihvertfall at jeg har mulighet til øke MYE i styrke og fortsatt holde meg i god klaring til å klare -105kg vekta Wink

Høres bra ut! Smiley  Du er fortsatt ung og lovende vet du! Wink
Regner med at gener har endel å si også, men umulig er det nok ikke, krever bare veldig mye tid og riktig mat.

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #297 : 26. november 2011, 21:18 »
hva er riktig mat må en tro ?
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Mr KO

  • Gjest
Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #298 : 26. november 2011, 21:47 »
Takk for  bra innspill! Smiley
Strongman er nok mere allsidig ja, så du er nok inne på der!
Problemet er at jeg tror jeg kommer til å slite med å bli særlig mye sterkere enn jeg er nå på 105kg kroppsvekt, mtp høyden min. I plussen i strongman er jo nivået helt hinsides... Tongue Har jo ikke lyst til å veie 160kg heller... Wink
Har sikkert bøtter og spann å hente på teknikk i diverse strongmanøvelser vil jeg tro.
Dette er bare tanker altså, mulig du har noen ideer rundt dette også.
Har prøvd å spise på forskjellige måter, men har vist seg at styrken kommer når jeg spiser det jeg kommer over og vekten går oppover. Har prøvd å spise proteinrikt med forholdsvis lav karbo og holder vekten rundt 105, men styrken uteblir da og har nesten tilbakegang, selv med forholdsvis høyt kcal inntak...

Hehe.. Kjenner godt til problemstillingen din med vekt/matinntak/styrkeøkning. Sliter med det samme selv, føler nesten det er umulig å øke i styrke uten å øke i vekt. Men det jeg har funnet ut, er at det er mulig å gå ned i vekt(og fett%) og samtidig holde på styrken man har bygd seg opp mens man har gått opp i vekt. Så på den måten kan du jo bulke deg opp i ett halvt år etter hver showlift, for så å bruke et halvt år på å gå ned igjen de kiloene. Det du da kan gjøre (for ikke å miste all motivasjon) er å ha mye fokus på forbedre alt annet enn styrke, som teknikk, utholdenhet etc, samtidig som du vedlikeholder styrken.

Sånn som jeg ser det, er 185-190cm den perfekte høyden for å konkurrere i -105kg strongman. Pluss klassen er ikke noe alternativ for meg hvertfall, da jeg har lyst til å være i stand til å gjøre andre ting enn å bare løfte tunge ting. F.eks spille fotball, håndball, tennis, jogge osv.. Dessuten må man ofre mye for å hevde seg i pluss klassen, da styrkenivået og vektene er hinsides all sunn fornuft Smiley
I -105 klassen kan man gjøre det bra selv om man kun har strongman som en hobby.

Hvordan er vekta di nå?
Har du prøvd mye strongman øvelser? Kansje du er sterkere enn du tror i de øvelsene hvis ikke du har prøvd.

Utlogget *Brutus*

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 033
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 033

Sv: *Brutus* med pers i OH mark! s.19
« #299 : 26. november 2011, 23:45 »
Hehe.. Kjenner godt til problemstillingen din med vekt/matinntak/styrkeøkning. Sliter med det samme selv, føler nesten det er umulig å øke i styrke uten å øke i vekt. Men det jeg har funnet ut, er at det er mulig å gå ned i vekt(og fett%) og samtidig holde på styrken man har bygd seg opp mens man har gått opp i vekt. Så på den måten kan du jo bulke deg opp i ett halvt år etter hver showlift, for så å bruke et halvt år på å gå ned igjen de kiloene. Det du da kan gjøre (for ikke å miste all motivasjon) er å ha mye fokus på forbedre alt annet enn styrke, som teknikk, utholdenhet etc, samtidig som du vedlikeholder styrken.

Sånn som jeg ser det, er 185-190cm den perfekte høyden for å konkurrere i -105kg strongman. Pluss klassen er ikke noe alternativ for meg hvertfall, da jeg har lyst til å være i stand til å gjøre andre ting enn å bare løfte tunge ting. F.eks spille fotball, håndball, tennis, jogge osv.. Dessuten må man ofre mye for å hevde seg i pluss klassen, da styrkenivået og vektene er hinsides all sunn fornuft Smiley
I -105 klassen kan man gjøre det bra selv om man kun har strongman som en hobby.

Hvordan er vekta di nå?
Har du prøvd mye strongman øvelser? Kansje du er sterkere enn du tror i de øvelsene hvis ikke du har prøvd.

Da er det bare å legge seg i hardtrening skjønner jeg... Wink
Ligger på ca 109kg på morgenen nå...

Har vel i grunn kun prøvd apollons ettersom jeg har laget meg det selv.
Har trent litt med den, og har to reps på 75kg som maks med vending på hver rep. synes ikke det er all verden, men skjønner mye går på teknikk der så har nok en del å hente på å terpe på det.
Har kun trent med den på plenen hjemme og synes det er vanskelig å få til dipp og evt splitt da men er da trening uansett. Inbiller meg at det er lettere på asfalt/betong enn på gress. Nå for tiden trener jeg i kjelleren, og der er det for lavt under taket til å kunne trene løft over hodet stående. Har forøvrig kjøpt meg en trapbar, så kan vel bruke den til å trene frame hold om ikke annet.
De tyngste apollons øktene ligger på side 6 i loggen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!