Skrevet av Emne: HVILKET FETTFORBRENNINS TILSKUDD FUNGERER BEST ? BASERT PÅ DERES ERFARIGNER ?  (Lest 8531 ganger)

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Kortisol (stresshormon) insulinfølsomhet og blodsukkernivåer henger litt sammen.

Kortisol og noradrenalin sies etterhva jeg har lest (paulun) å kunne mistolkes av kroppen og få den til å holde på fettreservene. Mulig nyere info sier noe annet så jeg hører gjerne mer om det

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Kortisol (stresshormon) insulinfølsomhet og blodsukkernivåer henger litt sammen.

Kortisol og noradrenalin sies etterhva jeg har lest (paulun) å kunne mistolkes av kroppen og få den til å holde på fettreservene. Mulig nyere info sier noe annet så jeg hører gjerne mer om det
Jeg har aldri hørt om "paulun", men etter det lille jeg finner på nettet av fyren finner jeg ikke noe særlig negativ prat om noradrenalin. Har heller aldri hørt om at høyere nivåer av noradrenalin skal "mistolkes" av kroppen og få den til å "holde på fettreservene". Har heller aldri hørt noe annet enn positiv prat om noradrenalin i kontekst av fettfrigjøring fra Lyle McDonald, Berkhan, Aragon osv., heller tvert imot.

Har du kjennskap til fysiologien bak det?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

HVORFOR HAR DU KAPPS LÅKK PÅ NÅR DU SKRIVER TÅPIKKEN?HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Jeg har aldri hørt om "paulun", men etter det lille jeg finner på nettet av fyren finner jeg ikke noe særlig negativ prat om noradrenalin. Har heller aldri hørt om at høyere nivåer av noradrenalin skal "mistolkes" av kroppen og få den til å "holde på fettreservene". Har heller aldri hørt noe annet enn positiv prat om noradrenalin i kontekst av fettfrigjøring fra Lyle McDonald, Berkhan, Aragon osv., heller tvert imot.

Har du kjennskap til fysiologien bak det?
Har aldri lest noe av Berkhan, aldri hørt om Aragon, lyle McDonald har jeg lest litt av men det er en 10års tid siden, Når det gjelder Fredrik Paulun som jeg tok som et eksempel så har han også en artikkel som er lagt ut her på forumet faktisk http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=274

Som jeg nevnte så tar jeg gjerne mot info som sier det motsatte av hva jeg refererte til, jeg sitter som sagt på litt gammel info om akkurat dette da det ikke har opptatt meg spesielt mye de siste årene.

Google man kortisol + fettforbrenning så finner man kanskje noe lesbart om emnet.

Men man kan jo begynne her:
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/why-big-caloric-deficits-and-lots-of-activity-can-hurt-fat-loss.html



Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Har aldri lest noe av Berkhan, aldri hørt om Aragon, lyle McDonald har jeg lest litt av men det er en 10års tid siden, Når det gjelder Fredrik Paulun som jeg tok som et eksempel så har han også en artikkel som er lagt ut her på forumet faktisk http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=274

Som jeg nevnte så tar jeg gjerne mot info som sier det motsatte av hva jeg refererte til, jeg sitter som sagt på litt gammel info om akkurat dette da det ikke har opptatt meg spesielt mye de siste årene.

Google man kortisol + fettforbrenning så finner man kanskje noe lesbart om emnet.

Men man kan jo begynne her:
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/why-big-caloric-deficits-and-lots-of-activity-can-hurt-fat-loss.html
Kortisol og noradrenalin går begge under fellesbetegnelsen "stresshormoner", det er riktig. Men det betyr ikke at disse hormonene har lik virkning på kroppens evne til å frigjøre eller holde på fett fra fettreservene. Kortisol er noe annet enn noradrenalin. Det er uttalelsen din om at stresshormoner generelt kan ha en ikke-ønsket effekt på frigjøring av fett fra fettreservene jeg ikke kjøper, bare så det er klart. Kronisk forhøyede nivåer av kortisol i blodet er negativt i kontekst av at man ønsker å mobilisere fettsyrer fra fettreservene, det er jeg enig med deg i (hvis det er det du mener).

Angående artikkelen du viser til, så ville jeg stilt meg veldig kritisk til følgende utsagn:
Sitat
Flere av stresshormonene, som kortisol og noradrenalin, frigjøres til og med når du har lavt blodsukker, noe som motvirker at du faller i koma på grunn av blodsukkermangel. Således er dette en veldig viktig funksjon, men det kan også feiltolkes av kroppen ettersom et lavt blodsukker for våre forfedre betydde mat og energimangel. Ettersom kroppene våre fortsatt fungerer som våre forfedres tror din kropp at sult er nært forestående og da er det naturligvis bra å spare på kroppsfettet.
Fordi:
 - Høyere nivåer av katekolaminene er noe man vil ha når man ønsker å mobilisere fettsyrer fra fettreservene. Noradrenalin har ikke annet enn ønskede egenskaper hva mobilisering av fettsyrer fra kroppens fettreserver angår.
 - Artikkelforfatteren prater null, niks og ingenting om fysiologien bak utsagnet sitt: at stresshormoner, inkludert noradrenalin, kan ha en negativ innvirkning på mobilisering av frie fettsyrer fra fettreservene.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sitat fra: Fredrik Paulún
... men det kan også feiltolkes av kroppen ettersom et lavt blodsukker for våre forfedre betydde mat og energimangel. Ettersom kroppene våre fortsatt fungerer som våre forfedres tror din kropp at sult er nært forestående og da er det naturligvis bra å spare på kroppsfettet.

Uttalelser som denne er grunnen til at jeg aldri har giddet å bruke tid på å lese hva denne karen skriver.

Umiddelbar "sultemodus" av lavt blodsukker. Yeah, right.


Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Angående artikkelen du viser til, så ville jeg stilt meg veldig kritisk til følgende utsagn:Fordi:
Er enig med deg der og det var ikke den artikkelen jeg refererte til når jeg postet lenger opp, jeg nevnte paulun som et eksempel men ser jeg nok kunne brukt en annen for troverdighetens skyld, jeg la også ut en link til en artikkel på Lyle sin side.

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget Truls123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

For å svare på topic: Fettforbrenningstilskudd i Norge fungerer ikke, hvis i det hele tatt, helt marginalt. Tull å bruke pengene på slike tilskudd. Ulovlig tilskudd er det så mange bivirkninger ved at man er dum hvis man bruke dette.

Og til nor-adrenalin debatten: Det er riktig som en nevner her at nor-adrenalin øker frisettingen av triglyserider fra fettvev til energimetabolismen.

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Vil påstå at ripped freak, no xplode o.l. hjelper til med slanking indirekte, da du blir gira og motivert, og du klarer å brenne flere kalorier enn uten og det får deg til å drikke vann som en kamel:)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Vil påstå at ripped freak, no xplode o.l. hjelper til med slanking indirekte, da du blir gira og motivert, og du klarer å brenne flere kalorier enn uten og det får deg til å drikke vann som en kamel:)
Er vell det som er hovedgreia med alle "fatburnere" som er.

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Er vell det som er hovedgreia med alle "fatburnere" som er.

No-xplode er vel mer pre-workout enn fatburner? Smiley kanskje derfor han sa det ga en "indirekte" effekt, fordi det skal gi deg mer pump\energi på trening, men samtidig vil det øke antall kalorier brent. Ikke veit jeg Smiley

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Er vell det som er hovedgreia med alle "fatburnere" som er.

No xplode brenner ikke fett, men den hjelper indirekte med å brenne flere kalorier siden du blir mere gira og orker mere og orker å trene selv om du er sliten.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
men så skrev han vell ripped freak også da?
Alle fatburnere stortsett (lovlig fåes kjøpt i norge) brenner ikke direkte fett, det gir deg mer energi etc til å kjøre på ekstra, derfor man heller burde kjøre på med ett preworkout produkt slik at man kan pushe seg mer når man er på diett (og ofte har lite energi). Hadde det vært ett fettforbrenningsprudukt som man virkelig ser forskjellen på diett og diett+produktet så hadde det nok vært LITT kjent?

Utlogget #777

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

INGEN! har prøvd en del, av rapid burn fikk jeg litt vondt i halsen og av cla fikk jeg rennaræv. må nok til utlandet for å finne noe som funker.
har hørt at 6x skal funke men aner ikke hvorvidt det har bivirkninger eller ikke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!