Skrevet av Emne: Nytt nummer!  (Lest 5575 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Nytt nummer!
« : 15. mars 2011, 10:32 »
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Nytt nummer!
« #1 : 26. mars 2011, 12:47 »
En ting jeg er nødt til å kommentere:

Jeg synes ideen om å huke tak i vanlige medlemmer man ser på et treningsstudio og lage reportasjer om det er veldig god...men når dere først gjør det - kan dere ikke da være så snill og faktisk huke tak i noen vanlige medlemmer. Av alle vanlige treningsmedlemmer måtte dere huke tak i x-dama til kanskje norges mest kjente bygger, som i tillegg trener med tidenes push-up. Det er nok for folk flest faktisk ikke "det vanlige treningssentermedlem". Finn en person dere ikke kjenner fra før og som faktisk er litt mer representativ for det medlemmet dere finner på et vanlig treningssenter, så synes jeg som sagt at ideen i seg selv er veldig god.

Forøvrig må jeg si at reportasjen om de "feiende flotte styrkeløftjentene" fra Bodø sannsynligvis er den beste reportasjen dere har hatt siden magasinet sin start! Way to go!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget teek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 188

Sv: Nytt nummer!
« #2 : 26. mars 2011, 12:55 »
Bare signerer Apaco's innlegg. Kunne ikke vært mer enig. Honnør  Grin
"Her er en vekt. Enjoy?" - glowee, 2011

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Nytt nummer!
« #3 : 26. mars 2011, 13:35 »
Helt fullstendig enig med Apaco. Det var også min egen tanke da jeg leste. Det var liksom litt for påfallende tilfeldig at den tilfeldige dama var eksdama til norges mest kjente bygger og at planene om stå på scenen var så sterkt til stede.

Synes også at forfatter av "smått og godt"-artiklene bør stå. Her er det fullt av påstander med anonym tekstforfatter og det er ingen referanser i det hele tatt. Det er mye klipp og lim her virker det som ; eksempelet som tydeliggjorde det veldig var "Dybde i knebøy - har det egentlig noe å si?". Her står det: "Dette er fakta: Hvis du holder detg til å trene knebøy slik punkt 2 på bildet viser..." og så er det ikke noe bilde med hverken punkt 1, to eller 3. Det er imidlertid en ultradeilig dame som tar litt grunn knebøy , endog muligens i smithmaskin.

Jeg syntes også "Markløft med Espen Aune" var litt påfallende når det står at tekst er Alexander Kirketeig og Egil Berli-Johnsen. Er det markløft med Kirketeig, Berli-Johnsen eller Aune? Og hvorfor står en artikkel om markløft, en styrkeløftøvelse, under temaet strongman? Det er kanskje flisespikkeri, men jeg synes god norsk, presiseringer og fakta er viktig for en god leseropplevelse.

Ellers synes jeg bladet er i utvikling og har mye bra for seg. At Therese får skrevet om ernæring og at også Ingunn Elise Knutzen er tatt inn for å skrive om kropp og skjelett er veldig bra. Virkelig personlige innfallsvinkler i reportasjer slik som den med Svend Karlsen er også knallbra. Håper at bladet tør å utvikle seg enda mer og tenke enda mer utenom boksen ; de store amerikanske bladene er helt klart forbilder, men Treningsforum Magasinet kan faktisk også være et foregangsblad. Bladet kunne og burde hatt med vektløfting og ellers være enda mer allsidig enn det har utviklet seg til å bli. I stedet for "de samme" skulpturene med utbyttbare hoder som alltid preger forsiden, for eksempel, så kunne man hatt et råtøft knebøybilde, et vektløfterbilde, en stuper som blir fotografert av fotografen som står i bassenget og peker kameraet oppover eller endog undertegnede fotografert bakfra i g-streng.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Marius150

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • ‎"Every minute you're not training, some1 does it"
Sv: Nytt nummer!
« #4 : 26. mars 2011, 13:39 »
En ting jeg er nødt til å kommentere:

Jeg synes ideen om å huke tak i vanlige medlemmer man ser på et treningsstudio og lage reportasjer om det er veldig god...men når dere først gjør det - kan dere ikke da være så snill og faktisk huke tak i noen vanlige medlemmer. Av alle vanlige treningsmedlemmer måtte dere huke tak i x-dama til kanskje norges mest kjente bygger, som i tillegg trener med tidenes push-up. Det er nok for folk flest faktisk ikke "det vanlige treningssentermedlem".


Må si at hun er ganske normal, Smiley hu går på skolen min samtidig som hu trener på samme treningssenter som meg.. men finns mer normale "treningsjenter" på gymmene enn hun! Smiley

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Nytt nummer!
« #5 : 26. mars 2011, 15:12 »

Må si at hun er ganske normal, Smiley

Hvis du mener at hun er typisk for et vanlig medlem på et treningssenter anbefaler jeg deg å utvide horisonten litt. Jeg har trent på treningssenter siden 97 og har vært innom de fleste av de store kjedene på østlandet (sats, elixia, spenst, family og nå condis) mao der "folk flest" trener. Jeg kan garantere deg at hun ikke er en millimeter representativ for den vanlige treningsjenta på disse stedene. På de 14 årene jeg har trent er hun langt mer representativ for de jentene jeg så på de 6mnd jeg trente på haralds enn hun er for de jentene jeg så på mine 7 år på div sats sentre i oslo. Hun er sikkert en normal person, men hun er langt fra å være "det vanlige treningssentermedlem".
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Marius150

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • ‎"Every minute you're not training, some1 does it"
Sv: Nytt nummer!
« #6 : 26. mars 2011, 15:28 »
Er enig med deg Smiley hun er mye mer seriøs enn de andre jentene på gymmet, skulle tatt om heller et annet medlem enn hun ja.. "utvidet" horisonten litt som du sa og søkte litt mer om hu

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!