Skrevet av Emne: Hvilken del av latsen...  (Lest 4835 ganger)

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

SV: Hvilken del av latsen...
« #30 : 28. mai 2004, 15:41 »
Nei, han trener IKKE rygg i DET HELE TATT! Han er så redd for den, ser du  Smiley

Så det går kun på bryst, skuldre og armer... Og dette har han gjort i 3 år... fatter ikke at det er mulig.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Hvilken del av latsen...
« #31 : 28. mai 2004, 16:50 »
Markløft er best. Stående roing er et veldig godt supplement og ved siden av chins/nedtrekk så får du trent heile ryggen.

Stående roing skal ta relativt lite på korsryggen om du trener riktig uten å jukse. Dvs uten å kaste på vektene men rolige bevegelser opp og ned.

Er helt enig i at stangroing er en kjempe-øvelse. Har selv hatt mye trøbbel med korsryggen, men dette har aldri vært et problem ved stang-roing selv når jeg ikke har kunnet trene markløft. I disse periodene tror jeg ikke jeg har mistet mye på ikke å trene markløft.

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: Hvilken del av latsen...
« #32 : 28. mai 2004, 17:00 »


Tror du misforstod litt her, du sier jo selv at du roterer med 3 forskjellige øvelser, ergo trener du forskjellige øvelser og ikke bare en.

jeg misforstod nok ikke, nei. jeg kom med et spørsmål om han mente det var hinsides all fornuft å kjøre -en- øvelse per økt, og rotere mellom tre øvelser per gang man kjører den muskelen.

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: Hvilken del av latsen...
« #33 : 28. mai 2004, 17:04 »
partial deads / rack deads er en god øvelse for øvre og midtre rygg samt traps. den tar vekk mye av stresset på korsryggen som forekommer i vanlig markløft.

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

SV: Hvilken del av latsen...
« #34 : 28. mai 2004, 19:10 »
Og hva er partial deads / rack deads?

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Hvilken del av latsen...
« #35 : 28. mai 2004, 22:54 »
Det betyr at du ikke løfter helt fra bakken, men begynner øvelsen lenger oppe, f.eks fra en blokk eller stativ Markløft
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvilken del av latsen...
« #36 : 29. mai 2004, 18:37 »

Stående roing skal ta relativt lite på korsryggen om du trener riktig uten å jukse. Dvs uten å kaste på vektene men rolige bevegelser opp og ned.

Kommer litt an på hva du definerer som "riktig" det da - fasiten er ikke så subtil....... Det går da ann å kjøre stangroing uten en helt statisk rygg. Alt avhenger av når du setter inn oppdraget med armene mht å få "riktig utførelse. Stangroing med lenger løæftebane er en helt fin kombinasjonsøvelse der en får trent nedre rygg brukbart uten alt for stor belastning.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Hvilken del av latsen...
« #37 : 29. mai 2004, 18:45 »


Kommer litt an på hva du definerer som "riktig" det da - fasiten er ikke så subtil....... Det går da ann å kjøre stangroing uten en helt statisk rygg. Alt avhenger av når du setter inn oppdraget med armene mht å få "riktig utførelse. Stangroing med lenger løæftebane er en helt fin kombinasjonsøvelse der en får trent nedre rygg brukbart uten alt for stor belastning.
Eg burde vel vore litt meir konkret og sagt stående lattroing som er den øvelsen eg trener. Den tar veldig lite på korsrygg synes eg. Bør vere fullt mulig å ta for dei fleste også dei med dårlig korsrygg.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvilken del av latsen...
« #38 : 29. mai 2004, 23:32 »

Eg burde vel vore litt meir konkret og sagt stående lattroing som er den øvelsen eg trener. Den tar veldig lite på korsrygg synes eg. Bør vere fullt mulig å ta for dei fleste også dei med dårlig korsrygg.

OKI - skjønner. Mitt poeng tidligere var at det er en øvelse en kan få til å ta brukbart på ryggstrekkerne også som en hyggelig bieffekt så å si....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!