Skrevet av Emne: ,  (Lest 18886 ganger)

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Benkpress hver dag?
« #45 : 28. mars 2011, 22:37 »
Feil, jeg er 60kg og benker 65 faktisk, hehe. men altså, hadde du/dere tatt en titt innom bilde/trenings loggen min hadde jeg faktisk skrivd opp et nytt program der, som er følgende:

Mandag - 5x5 35kg BP
Tirsdag - Treningsstudio m fokusering på rygg/bein
Onsdag - 5x5 Militærpress 22,5 kg (er ikke særlig sterk i MP)
Torsdag - 5x5 Benkpress 37,5 kg
Også har jeg annenhver helg jeg trener, så da blir det følgende:
Fredag - 5x5 Legcurl 35kg
Lørdag - 3x8 32,5 kg BP
Søndag - 5x5 25 kg MP

Ser det lovende ut?

Det at du er 60kg og benker 65 endrer ikke noe på saken.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Benkpress hver dag?
« #46 : 28. mars 2011, 22:41 »
Ingen som ser at han troller som bare faen? (:

Utlogget d9z

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

  • heei :)
Sv: Benkpress hver dag?
« #47 : 28. mars 2011, 22:43 »
må huske 50 stricte warmup reps med belte og magnesium!
160 - 110 - 162,5 = 432,5

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #48 : 28. mars 2011, 22:45 »
Det at du er 60kg og benker 65 endrer ikke noe på saken.

Takker for opplysningen, men altså planen var ikke og "endre på saken", det var og rette opp det han sa, menmen Smiley

Ingen som ser at han troller som bare faen? (:

må huske 50 stricte warmup reps med belte og magnesium!

Hva mener dere? ihvertfall til deg lolvik.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Benkpress hver dag?
« #49 : 29. mars 2011, 11:07 »
Please.
Dette er som EvenTrener.

Du tar ikke kanskje "multivitamin" òg.

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #50 : 29. mars 2011, 13:57 »
Please.
Dette er som EvenTrener.

Du tar ikke kanskje "multivitamin" òg.

Mener du at du tror jeg kødder med programmet, og tilskuddene?

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Benkpress hver dag?
« #51 : 29. mars 2011, 19:31 »
hvor er smalbenk, skrå benk, floor press, dips m/vekt?? mye som hjelper på å bli sterk i benk, ser kun benk jeg? sjerpings gutt Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #52 : 29. mars 2011, 19:51 »
hvor er smalbenk, skrå benk, floor press, dips m/vekt?? mye som hjelper på å bli sterk i benk, ser kun benk jeg? sjerpings gutt Wink

hehe Smiley ja, er vell egentlig smalbenk jeg trener med (vet faktisk ikke helt hva det er, men jeg går ut ifra at det er en mindre brei benk)

Jeg har en slik en : http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimapparater-utstyr/multigym-pressbenker/170-tc-pressbenk-1062393 bare litt an farge på skinnet, og at den tåler maks 100kg og 50kg. er en slik en jeg trener 5x5 på, men jeg kan godt trene med annet også Smiley driver jo også med militærpress 5x5 ene dagen, og bruker og kjøre 5x5 på den "leg developer`n" også (ikke at det hjelper på benkpress da, hehe)

Men jeg vet ikke om så mangen øvelser, burde jeg eventuelt tatt og bytta ut ene dagen med 5x5 i BP med skråbenk i stedet? og jeg har et par manualer også, kan jo sikkert bruke dem endel også Smiley gjør alt som jeg har utstyr til for og klare og presse mer, sålenge det funker i samband med 48 timers "hviling" Smile

Utlogget Big-P

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 345

Sv: Benkpress hver dag?
« #53 : 29. mars 2011, 19:52 »
Beste er nok å holde deg til basic 5x5 men vil du absolutt prøve masse benkpress kan du legge det opp slik:

Mandag: 4x3 reps @ 85%
Tirsdag: 3x2 reps @ 90%
Onsdag: 1x1 rep @ 100% (maksløft) etterfulgt av 3-4x1 rep @ 95%
Fredag: 4-5x1 rep @ 80% (burde føles svært lett)

Prosentene er bare veiledende prosenter av maksløftet i benkpress. Tren til RPE 9 (1-2 rep i reserve). Og dette er kun oppsettet for benkpress, husk for all del ryggøvelser og bein. En stor benk trenger også en sterk rygg, kjerne og bein.

Fra Kelly Baggets nettside (http://www.higher-faster-sports.com).
Born weak, die weak, live strong

Knebøy: 125 kg
Benkpress: 110 kg
Markløft: 160 kg
Militærpress: 55 kg

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #54 : 29. mars 2011, 20:02 »
Beste er nok å holde deg til basic 5x5 men vil du absolutt prøve masse benkpress kan du legge det opp slik:

Mandag: 4x3 reps @ 85%
Tirsdag: 3x2 reps @ 90%
Onsdag: 1x1 rep @ 100% (maksløft) etterfulgt av 3-4x1 rep @ 95%
Fredag: 4-5x1 rep @ 80% (burde føles svært lett)

Prosentene er bare veiledende prosenter av maksløftet i benkpress. Tren til RPE 9 (1-2 rep i reserve). Og dette er kun oppsettet for benkpress, husk for all del ryggøvelser og bein. En stor benk trenger også en sterk rygg, kjerne og bein.

Fra Kelly Baggets nettside (http://www.higher-faster-sports.com).

Takker, men jeg har hørt at man ikke burde trene 1-3 reps per sett når man er så ung, fordi man kan "ødlegge seg" av det, er ikke det sant da eller?

Også, alle mener tydligvis at jeg absolutt på ha 48 timers hvile mellom hver trening, altså det ikke skal være mulig og trene f.eks på mandag, så tirsdag. visst du tar en titt innom bildeloggen min, er det en  diskusjon der fra side 2-5.

Men kunne jeg ikke muligens bare kjørt sånn som programmet er satt opp, eller mener du jeg absolutt burde kjørt det du satt opp? er på studio på tirsdager som sagt, da trener jeg mest rygg, skuldre og bein.

Utlogget Big-P

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 345

Sv: Benkpress hver dag?
« #55 : 29. mars 2011, 20:50 »
Du bør heller være forsiktig med vektene hvis ikke teknikken sitter helt. Så lenge teknikken er riktig og du har trent en stund kan du kjøre på. Hvis ikke, bygg et godt fundament med 5x5.

Dette programmet inneholder høy frekvens og lavt volum og økende intensitet så det vil gå bra (har man fullt på alt vil jo det bare føre til stagnering). Google "greasing the groove strength"
Born weak, die weak, live strong

Knebøy: 125 kg
Benkpress: 110 kg
Markløft: 160 kg
Militærpress: 55 kg

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #56 : 29. mars 2011, 20:54 »
Du bør heller være forsiktig med vektene hvis ikke teknikken sitter helt. Så lenge teknikken er riktig og du har trent en stund kan du kjøre på. Hvis ikke, bygg et godt fundament med 5x5.

Dette programmet inneholder høy frekvens og lavt volum og økende intensitet så det vil gå bra (har man fullt på alt vil jo det bare føre til stagnering). Google "greasing the groove strength"

Ja, teknikken har komt seg, har fått litt hjelp fra folk på studioet der jeg går på teknikken til "di tre store", så den skal sitte Smiley Tror jeg skal takle teknikk på de andre øvelsene bra også, visst ikke spørr jeg bare om litt hjelp på studio.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Benkpress hver dag?
« #57 : 29. mars 2011, 22:32 »
Ja, jeg mener at du kødder.
For i mine øyne er hele opplegget idiotisk.

Hvorfor skulle man engang ville trene benk hver dag?
- Det er ikke en øvelse som det er noe imponerende å være sterk i, hiv deg på mark i stedet.
- Det er ikke en ideèl øvelse i utgangspunktet.
- Veltrent bryst er oppskrytt (min mening)
- Det er utrolig kjedelig. (min mening)

Hvis du absolutt vil trene det samme hver dag, hiv deg da heller på markløft.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Benkpress hver dag?
« #58 : 29. mars 2011, 22:41 »
Ja, jeg mener at du kødder.
For i mine øyne er hele opplegget idiotisk.

Hvorfor skulle man engang ville trene benk hver dag?
- Det er ikke en øvelse som det er noe imponerende å være sterk i, hiv deg på mark i stedet.
- Det er ikke en ideèl øvelse i utgangspunktet.
- Veltrent bryst er oppskrytt (min mening)
- Det er utrolig kjedelig. (min mening)

Hvis du absolutt vil trene det samme hver dag, hiv deg da heller på markløft.

Mener du seriøst at han skal hive seg på markløft hver dag? tror det er du som troller jeg. Og det at øvelsen er kjedelig, og ikke noe imponerende å være sterk i, hvor i alle dager har du det fra? Det er den øvelsen som er mest imponerende å være sterk i for folk flest. Man blir som oftest ikke spurt "hva tar du i mark nå da?" Det går heller i "Hvor mye tar du i benk nå da?" Jeg også mener at det å være sterk i markløft er mye mer imponerende, men for folk flest vil det å være sterkest mulig i benkpress være mest imponerende Wink
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: Benkpress hver dag?
« #59 : 29. mars 2011, 22:43 »
Mener du seriøst at han skal hive seg på markløft hver dag? tror det er du som troller jeg. Og det at øvelsen er kjedelig, og ikke noe imponerende å være sterk i, hvor i alle dager har du det fra? Det er den øvelsen som er mest imponerende å være sterk i for folk flest. Man blir som oftest ikke spurt "hva tar du i mark nå da?" Det går heller i "Hvor mye tar du i benk nå da?" Jeg også mener at det å være sterk i markløft er mye mer imponerende, men for folk flest vil det å være sterkest mulig i benkpress være mest imponerende Wink

Helt enig i alt du sier her!
I don't eat for taste, I eat for function!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!