Skrevet av Emne: RYP - Hvilken øvelser - hjemme  (Lest 8490 ganger)

Utlogget Cyrux

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

RYP - Hvilken øvelser - hjemme
« : 18. august 2011, 19:27 »
Hei.

Jeg har kjørt 5x5 i 7 mnd med gode resultater. Har økt minimalt i styrke men har gått ned ca 24 kg med fett.

Jeg har nå lyst å prøve meg på RYP grunnprogrammet.

Det jeg har hjemme er knebøystativ, stang, vekter og en benk som jeg kan heve ryggen på.

Etter det jeg har fått med meg så inneholder RYP grunnrprogrammet - Jeg lurer bla på:

Mage - Føles ubehagelig å ta situps med 30kg+ på brystet. Skal jeg bare venne meg til det? Hva med Abwheel? Det trener jeg hver gang nå med 5x5

Knebøy
Skråbenk Manualer

Roing bredt - Kan jeg bruke omvendt roing i stedet? Eller annen øvelse? Jeg ligger under stangen og hever kroppen min opp. Kan da ikke kontrolere kg da jeg kun bruker kroppen min.. klarer maks 10 rep.

Arnoldpress - Kan ikke heve ryggen på benken så mye. Holder det å sitte og ha rett rygg? Skal jeg heller bruke Militærpress?

Bicepscurl - Kan ta denne når jeg sitter med strak rygg, uten støtte.

Tricepspress - Ligge flat på benken. Føler ikke at jeg får brukt hele vevegelsesbanen da jeg på slutten dunker borti benken.

4x4 intervall Spinningsykkel gjør susen her Smiley

Setter pris på alle tilbakemeldinger. Supert hvis dere evt kan linke til øvelser på youtube Smiley

Ha en fin kveld.

Utlogget Cyrux

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: RYP - Hvilken øvelser - hjemme
« #1 : 19. august 2011, 18:21 »
anyone? Smiley

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: RYP - Hvilken øvelser - hjemme
« #2 : 19. august 2011, 20:40 »
Hei.

Jeg har kjørt 5x5 i 7 mnd med gode resultater. Har økt minimalt i styrke men har gått ned ca 24 kg med fett.

Jeg har nå lyst å prøve meg på RYP grunnprogrammet.

Det jeg har hjemme er knebøystativ, stang, vekter og en benk som jeg kan heve ryggen på.

Etter det jeg har fått med meg så inneholder RYP grunnrprogrammet - Jeg lurer bla på:

Mage - Føles ubehagelig å ta situps med 30kg+ på brystet. Skal jeg bare venne meg til det? Hva med Abwheel? Det trener jeg hver gang nå med 5x5

Knebøy
Skråbenk Manualer

Roing bredt - Kan jeg bruke omvendt roing i stedet? Eller annen øvelse? Jeg ligger under stangen og hever kroppen min opp. Kan da ikke kontrolere kg da jeg kun bruker kroppen min.. klarer maks 10 rep.

Arnoldpress - Kan ikke heve ryggen på benken så mye. Holder det å sitte og ha rett rygg? Skal jeg heller bruke Militærpress?

Bicepscurl - Kan ta denne når jeg sitter med strak rygg, uten støtte.

Tricepspress - Ligge flat på benken. Føler ikke at jeg får brukt hele vevegelsesbanen da jeg på slutten dunker borti benken.

4x4 intervall Spinningsykkel gjør susen her Smiley

Setter pris på alle tilbakemeldinger. Supert hvis dere evt kan linke til øvelser på youtube Smiley

Ha en fin kveld.

Jeg gjør RYP hjemme. Roing i romaskin kan du erstatte med framoverbøyd roing. Stå på gulvet, bøy deg frem og ro som om det var i en maskin. Kan gjøres med både stang om hantler. Se alternative øvelser i RYP-guiden på TN.no om du er i tvil om hvordan det kan gjøres.

Gjør vanlige situps eller crounches på gulvet. Ikke bruk så mye vekter på dette, bare prøve å få det til å bli tungt.

Tricepspress på flat benk bør fungere fint. Jeg har regulert benken til at jeg NESTEN ligger flat. Er vel hakket over, men til denne øvelsen bruker jeg EZ-stang.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!