Skrevet av Emne: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)  (Lest 11582 ganger)

Utlogget rollingthunder

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

  • Ja til profesjonell kampsport i Norge.
Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #15 : 07. mai 2011, 13:04 »
Alle kan subbes, til og med Fedor Wink

Mir-Lesnar er et liiiiit dårlig eksempel synes jeg. Brock var en nybegynner med kun 3-4 mma kamper bak seg, og Mir var en overvurdert (typisk UFC) fighter som ikke kan bokse. Jeg tror denne kampen kan gå begge veier, men jeg tror ikke den blir lang Smiley

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #16 : 08. mai 2011, 01:21 »
Alle kan subbes, til og med Fedor Wink

Mir-Lesnar er et liiiiit dårlig eksempel synes jeg. Brock var en nybegynner med kun 3-4 mma kamper bak seg, og Mir var en overvurdert (typisk UFC) fighter som ikke kan bokse. Jeg tror denne kampen kan gå begge veier, men jeg tror ikke den blir lang Smiley

Hvorfor var det eksempelet dårlig? Poenget mitt var jo at en "powerhouse"/rutinert bryter som Brock kan gå fra å subbes "relativt enkelt" på bakken til å nesten bli umulig å dra ut på ganske kort tid. En som har brytermeritter som Brock vil ikke bruke lang tid på å forstå basic jiu-jiutsu og kombinert med sin bryterbakgrunn være ganske vanskelig å dra ut.

Gode eksempeler på dette er også Randy vs Jacare eller for alle som var på NOC igår, Renato vs Rolfsen.

Sterke brytere med et par års trening i submission wrestling er veldig vanskelig å dra ut.

Ellers er jeg jo forsåvidt enig i at Mir kan være overanked - men akkurat her var ikke det poenget Smiley Sammenligningen var bare at en bryter (Carwin eller Brock) av et slikt kaliber ikke trenger 7-8 år med ren bjj for å bli et beist på bakken Smiley

Utlogget Godfather

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 908

  • Custom User Title
Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #17 : 10. mai 2011, 11:33 »
Jon Olav er et beist Smiley

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #18 : 10. mai 2011, 12:36 »
Jon Olav er et beist Smiley

Jon Olav er Homo Sapiens Beistens og jeg har ingen tvil om at han klarer å dra ut Carwin Smiley


Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #21 : 16. mai 2011, 16:54 »
Einemo møter Dave ¨Pee Wee¨ Herman istedet , som garantert blir en like underholdene kamp , bare litt mindre å vinne , og litt større å tape , siden han også er newbie i UFC

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #22 : 16. mai 2011, 17:16 »
Einemo møter Dave ¨Pee Wee¨ Herman istedet , som garantert blir en like underholdene kamp , bare litt mindre å vinne , og litt større å tape , siden han også er newbie i UFC

Helt riktig! Og pee wee er ingen walkover. Han er, etter mitt skjønn, på mange måter kanskje enda farligere enn Carwin.  Slik jeg ser det, er dette en dårlig trade off for Einemo. Det er nesten slik at man kan argumentere for at et tap mot Carwin er mer verdt enn en seier mot Herman. Men - forhåpentligvis blir dette seier for Einemo!

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #23 : 17. mai 2011, 14:36 »
Hvorfor var det eksempelet dårlig? Poenget mitt var jo at en "powerhouse"/rutinert bryter som Brock kan gå fra å subbes "relativt enkelt" på bakken til å nesten bli umulig å dra ut på ganske kort tid. En som har brytermeritter som Brock vil ikke bruke lang tid på å forstå basic jiu-jiutsu og kombinert med sin bryterbakgrunn være ganske vanskelig å dra ut.

Gode eksempeler på dette er også Randy vs Jacare eller for alle som var på NOC igår, Renato vs Rolfsen.

Sterke brytere med et par års trening i submission wrestling er veldig vanskelig å dra ut.

Ellers er jeg jo forsåvidt enig i at Mir kan være overanked - men akkurat her var ikke det poenget Smiley Sammenligningen var bare at en bryter (Carwin eller Brock) av et slikt kaliber ikke trenger 7-8 år med ren bjj for å bli et beist på bakken Smiley

var på braziliansk jui jitsu konkurranse her om dagen.. Han som vant Advanced class (tyngste klassen) var en tidligere landslag bryter Smiley  Den han møtte i finalen var visst en brasilianer med svart belte. (hørte jeg)

var helt rå å se på, brutal fysikk!
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Shane Carwin vs. Jon Olav Einemo (!)
« #24 : 17. mai 2011, 16:33 »
var på braziliansk jui jitsu konkurranse her om dagen.. Han som vant Advanced class (tyngste klassen) var en tidligere landslag bryter Smiley  Den han møtte i finalen var visst en brasilianer med svart belte. (hørte jeg)

var helt rå å se på, brutal fysikk!

Hoppet du over denne setningen i innlegget mitt, kamerat? Smiley

Sitat
Gode eksempeler på dette er også Randy vs Jacare eller for alle som var på NOC igår, Renato vs Rolfsen.

Mads Rolfsen er Nordisk mester i bryting med internasjonal erfaring. En meget fysisk imponerende bryter med gode meritter. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!