Skrevet av Emne: Øking i RYP  (Lest 5815 ganger)

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Øking i RYP
« : 31. mars 2011, 21:05 »
Hei,

Mulig dette er et dumt spørsmål men det får så være. Starter med RYP på mandag og stusser litt over den ukentlige økingen.

Har tastet inn mine 10 RM og kalkulatoren har gitt meg programmet jeg skal følge. Bl. a. sier den at jeg skal starte med 12,80 på en av øvelsene og mange av økningene er f. eks. med 800 gram. Er det meningen at jeg skal runde av disse tallene? Når jeg bruker stang så er den minste vekten jeg kan legge på 1,25 kg og hantlene går jo oppover med 1 kg.

 Huh
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Øking i RYP
« #1 : 31. mars 2011, 22:44 »
Stemmer det du sier, bare å runde av til nærmeste vekt du har tilgang på. Ender det med at du må ta samme vekt flere ganger på rad (som oftest med hanteløvelser, der økningene typisk blir 1-2kg per arm) kan du øke antall reps fra gang til gang frem til du runder opp til neste vekt, eller evt ta et ekstra sett. Det viktigste er at du har progresjon hver gang Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Øking i RYP
« #2 : 31. mars 2011, 22:54 »
Takker Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Varinder Singh Ghuman er en profesjonell vegetariansk kroppsbygger fra India.

20 enkle og effektive kostholdstips

Kosthold20.09.2019486

Her får du 20 tips for effektivisere ditt kosthold.

Jefferson Squat

Trening19.09.2019276

Dette er en unik og særegen øvelse.
Her er 10 sunne matvarer med mye protein som garantert vil gi deg protein av høy kvalitet.

Slik bør du trene leggene dine

Trening17.09.2019577

Don't skip leg day! Slik bør du trene leggene dine.