Skrevet av Emne: Når bør en ta ny 10RM etter endt program?  (Lest 8255 ganger)

Utlogget U5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Når bør en ta ny 10RM etter endt program?
« : 27. mars 2011, 20:43 »
Er snart ferdig med mine 6 uker med grunnprogrammet. Er ganske fornøyd sånn sett. Men som det sikkert er med flere så har jeg progressert mye på enkelte områder og andre områder har det ikke gått så bra med, hvor jeg har måtte holde meg på lavere vekter enn det som står oppgitt i program.

Så derfor tenkte jeg å kjøre ny 10RM istede for å bare øke hele greia med 10%.

Men når bør denne tas? Si siste dag i programmet er fredag er det da best å ta den 2 dager etterpå f.eks søndag? Eller bør en vente en uke og ta det på fredagen før en så begynner på nytt program mandagen etter dette?

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Når bør en ta ny 10RM etter endt program?
« #1 : 28. mars 2011, 14:22 »
Er snart ferdig med mine 6 uker med grunnprogrammet. Er ganske fornøyd sånn sett. Men som det sikkert er med flere så har jeg progressert mye på enkelte områder og andre områder har det ikke gått så bra med, hvor jeg har måtte holde meg på lavere vekter enn det som står oppgitt i program.

Så derfor tenkte jeg å kjøre ny 10RM istede for å bare øke hele greia med 10%.

Men når bør denne tas? Si siste dag i programmet er fredag er det da best å ta den 2 dager etterpå f.eks søndag? Eller bør en vente en uke og ta det på fredagen før en så begynner på nytt program mandagen etter dette?

I følge de som laget programmet kan man ofte forvente seg en forbedret styrke etter at man er ferdig med hvileuka, så er du på hvileuke ville jeg ventet til denne er ferdig.

Utlogget U5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Når bør en ta ny 10RM etter endt program?
« #2 : 30. mars 2011, 09:21 »
I følge de som laget programmet kan man ofte forvente seg en forbedret styrke etter at man er ferdig med hvileuka, så er du på hvileuke ville jeg ventet til denne er ferdig.

Ja høres ikke så dumt ut.

Ser ut til at vi tar en 10RM uka etter slutt. Skal da få en treningsveileder til å bli med å ta 10RM bytte ut noen øvelser og få en bra start Smiley

Utlogget Matsenator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Når bør en ta ny 10RM etter endt program?
« #3 : 13. april 2011, 23:10 »
Siden det er runde nr 2 med RYP du skal kjøre, så ville jeg ha testet mine 10rm og kanskje trukket ifra 5kg eller mer alt etter hvilke øvelser det er snakk om, siden du neppe kan forvente like bra progresjon som det du fikk på omgang nr 1
"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. "

Matsenator prosjekt beach 2012 PSMF edition:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122519.msg1818498;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!