Skrevet av Emne: 270kg x3reps lett i benkpress  (Lest 52144 ganger)

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #15 : 30. mars 2011, 14:26 »
SLUDDER OG VAS! Du har ikke snøring på hva du snakker om!

1) Hvordan vet du at vedkommende bruker dop?

2) Hvordan vet du at de norske topputøverne ikke bruker dop?

3) En hver kropp har en begrensning. Noen har bedre anlegg, andre dårligere. Alle kan oppnå denne begrensningen uten dop. Doping er bare en snarvei å oppnå kroppens begrensning på. Derimot kreves det et mye høyere vedlikehold for å beholde styrken om man tar en slik snarvei.
Man hører folk som spytter ut at man kan øke så og så mye på f.eks. 3mnd ved hjelp av doping. Men dopingens svakhet er at økningen er ikke like effektivt på langsikt.

Jeg kjenner en som har brukt doping. Han gikk raskt opp i vekt, men nå ligger han på sofanen dag ut og dag inn, tilbake på samme nivå som når han begynte. Det eneste han har oppnådd nå på langsikt er noen ekstra kilo sideflesk, mens jeg er snart på hans nivå da han var på toppen.

Doping er langt fra like effektivt på langsikt som det omtales som. Jeg snakker da om styrkepresentasjoner, ikke bodybuilding.

4) Kan du finne noen eksempler på utøvere som løfter det samme, eller mer?

Wink
Selvfølgelig er han doper.

ja det fins folk som løfter det samme. Føler du kun driter deg ut på forumet GANG PÅ GANG
Men atter ei gang ikke rent!
http://www.youtube.com/watch?v=IHobl5IA30A#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=BY1w_31ejs0#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=uqnfgfaILQE#noexternalembed
Trener litt

Utlogget Krabbatten

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #16 : 30. mars 2011, 14:48 »
Selvfølgelig er han doper.
Godt mulig, men du har ingen referanse på det. Så lenge man ikke har noen referanse på noe, så går man ut fra at ingen er bolere, eller at alle er bolere. Å gjette seg til hvem som har brukt og ikke blir tull!

Imponerende løft, men ikke like imponerende som 3 lette reps på 272kg.
Du har kanskje ikke lært om prosentregning, men enkelt og greit; hva kaller du mest imponerende av en tungt løft på 60kg i benkpress vs 3 lette reps på 54,4kg? Det er helt andre forhold når man snakker om så mange kg. Forskjellen på 272kg og 300kg er ikke så enormt stor.

Føler du kun driter deg ut på forumet GANG PÅ GANG
Akkurat her er det vel deg som har driti deg ut Grin
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #17 : 30. mars 2011, 15:03 »
Doping er langt fra like effektivt på langsikt som det omtales som.
Du kjenner en mann som har dopa seg og så vet du dette, kanskje litt tynt grunnlag?


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Krabbatten

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #18 : 30. mars 2011, 15:17 »
Du kjenner en mann som har dopa seg og så vet du dette, kanskje litt tynt grunnlag?
Kall det hva du vil. Men uansett, doping er kun en snarvei. Enhver kropp har en begrensning, og den kan ikke overstiges ved hjelp av doping.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #19 : 30. mars 2011, 15:20 »
Kall det hva du vil. Men uansett, doping er kun en snarvei. Enhver kropp har en begrensning, og den kan ikke overstiges ved hjelp av doping.
Trodde det var nettopp det som skilte toppen i naturlig bb, kontra f. eks Mr.Olympia.. Dersom du når kroppens naturlige begrensning, og tilfører kroppen store menger testosteron, veksthorom o.l, vil jeg tenke at du gjør nettopp dette, å passere kroppens naturlige begrensning! Just my opinion though!
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #20 : 30. mars 2011, 15:21 »
Du kjenner en mann som har dopa seg og så vet du dette, kanskje litt tynt grunnlag?
Bow odd herrmann er en troller!

Kall det hva du vil. Men uansett, doping er kun en snarvei. Enhver kropp har en begrensning, og den kan ikke overstiges ved hjelp av doping.
Du er det dummeste i to sko  rofl  Du hengte deg selv lenge før du begynte å skrive Wink
Syns synd i han kompisen din som måtte hente selvtilliten i pilleglass Wink Å fikk sideflesk av det for han ikke har motivasjon til å trene uten!
Trener litt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #21 : 30. mars 2011, 15:21 »
Kall det hva du vil. Men uansett, doping er kun en snarvei. Enhver kropp har en begrensning, og den kan ikke overstiges ved hjelp av doping.


Hehehe festlig...  :Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #22 : 30. mars 2011, 15:23 »
Kall det hva du vil. Men uansett, doping er kun en snarvei. Enhver kropp har en begrensning, og den kan ikke overstiges ved hjelp av doping.

Så alle som er med i mr.Olympia og lignende hadde nådd samme størrelse og muskelmasse uten doping? Du mener at det bare tar litt lenger tid?
Smiley

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #23 : 30. mars 2011, 15:25 »
Kall det hva du vil. Men uansett, doping er kun en snarvei. Enhver kropp har en begrensning, og den kan ikke overstiges ved hjelp av doping.
Så alle som er med i mr.Olympia og lignende hadde nådd samme størrelse og muskelmasse uten doping? Du mener at det bare tar litt lenger tid?
rofl MEN ODD ! ser du ikke at det blir feil 
Mer enig med bjørn!
Trener litt

Utlogget Hayemaker93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #24 : 30. mars 2011, 15:25 »
Kall det hva du vil. Men uansett, doping er kun en snarvei. Enhver kropp har en begrensning, og den kan ikke overstiges ved hjelp av doping.
[/quote
Du kjenner en mann som har dopa seg og så vet du dette, kanskje litt tynt grunnlag?

Du kamerat?  Er du en som virkelig har peiling på bruk av steroider, blod doping osv? Faktum er vell det at man oppnår raskt resultater ved bruk av doping, men forblir det sånn? Tror du at de som trener og bruker steroider fortsatt er like store og er like markert om de slutter å bruke steroider, og trener på vanlig måte med vanlig kosthold? Faktum er vell det at man etter en kur mister masse vekt og masse, og ved bruk av feks deca legger du på deg mye vann Wink
What does'nt kill you makes you stronger Wink

Utlogget Krabbatten

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #25 : 30. mars 2011, 16:14 »
Trodde det var nettopp det som skilte toppen i naturlig bb, kontra f. eks Mr.Olympia.. Dersom du når kroppens naturlige begrensning, og tilfører kroppen store menger testosteron, veksthorom o.l, vil jeg tenke at du gjør nettopp dette, å passere kroppens naturlige begrensning! Just my opinion though!
Kroppen produserer veksthormoner. Å tilføre kunstige veksthormoner er en snarvei, man overstiger ikke kroppens begrensning. Diskusjonen angår styrkepresentasjoner, ikke bodybuilding - det blir det samme som å diskutere silikonpupper.

Bow odd herrmann er en troller!
Du er det dummeste i to sko  rofl  Du hengte deg selv lenge før du begynte å skrive Wink
Syns synd i han kompisen din som måtte hente selvtilliten i pilleglass Wink Å fikk sideflesk av det for han ikke har motivasjon til å trene uten!
Her har man et eksempel på hvorfor man bør opprettholde 16års grensen.

Så alle som er med i mr.Olympia og lignende hadde nådd samme størrelse og muskelmasse uten doping? Du mener at det bare tar litt lenger tid?
Det er forskjell på styrke og størrelse. Som sagt; diskusjonen angår styrkepresentasjoner Smiley

rofl MEN ODD ! ser du ikke at det blir feil 
Mer enig med bjørn!
Jaha? Såvidt jeg kan se var det et spørsmål han stilte Wink
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #26 : 30. mars 2011, 16:21 »
SLUDDER OG VAS! Du har ikke snøring på hva du snakker om!
Dette er vel noe du burde holde nært hjertet ditt.

1) Hvordan vet du at vedkommende bruker dop?
Det er ingen som vet det, men når man benker mer enn noen andre og i tillegg ikke er i IPF, underlagt WADA, så blir det ganske så suspekt. Han kan jo melde seg inn i USAPL og benke i deres Classic mesterskap, så har vi i allefall en indikasjon. Bryr han seg ikke om stemplet så er det vel greit da, men da må han regne med å bli stemplet.

2) Hvordan vet du at de norske topputøverne ikke bruker dop?
Samme grunnlag som du sier at det ikke kan påvises at denne unge mannen ikke bruker. Ikke avlagt positiv prøve. Bortsett fra at vi testes, da. Det er jo bare et miniscult avvik fra team super training sitt rigide antidoping regime.

3) En hver kropp har en begrensning. Noen har bedre anlegg, andre dårligere. Alle kan oppnå denne begrensningen uten dop. Doping er bare en snarvei å oppnå kroppens begrensning på. Derimot kreves det et mye høyere vedlikehold for å beholde styrken om man tar en slik snarvei.
Man hører folk som spytter ut at man kan øke så og så mye på f.eks. 3mnd ved hjelp av doping. Men dopingens svakhet er at økningen er ikke like effektivt på langsikt.
Det er blitt publisert studier av ADN som indikerer at man oppnår hyperplasi av doping. Da man får flere satelitt celler av å trøkke. Det er en effekt man ikke kan få med mindre man bruker og det endrer forutsettningene for trening for all tid fordi det øker mulighetene for hypertrophy

Det er en liten logisk brist i hva du sier. Man vet ikke hva sin begrensning er. Det er ikke mulig å estimere det helt konkret, man kan da heller ikke vite hvor langt man kan komme med dop. Hadde jeg ikke meldt meg inn i OSK, ville jeg kanskje trodd at min begrensing var 200 i benk. Noe jeg nå vet ikke stemmer i det hele tatt.

Om det kreves høyere vedlikehold av styrke om går av kur så er det fordi den kroppen i utgangspunktet ikke skulle være på det nivået. Vedkommende må da faktisk bygge seg opp mens man går av, blir vanskelig, får bare gjøre som Louie Simmons. Ikke gå av.

Jeg kjenner en som har brukt doping. Han gikk raskt opp i vekt, men nå ligger han på sofanen dag ut og dag inn, tilbake på samme nivå som når han begynte. Det eneste han har oppnådd nå på langsikt er noen ekstra kilo sideflesk, mens jeg er snart på hans nivå da han var på toppen.
Høres ut som en skikkelig vinner du har funnet deg der. Er ikke slik doping brukes i idretten og har lite med dopingspørsmålet å gjøre når det kommer til prestasjoner over tid. Dette høres ut som gymrotte kultur og noe som hører hjemme hos Apaco sin gym på stover.

Doping er langt fra like effektivt på langsikt som det omtales som. Jeg snakker da om styrkepresentasjoner, ikke bodybuilding.
Hvordan kan du underbygge denne påstanden?

4) Kan du finne noen eksempler på utøvere som løfter det samme, eller mer?
Og dette fettmonteret blir testet.
http://www.youtube.com/watch?v=VzBDdHlHUWE

Wink
woot

Utlogget Krabbatten

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #27 : 30. mars 2011, 17:18 »
Det er ingen som vet det,
Tja, de nærmeste vet nok godt mulig det Wink

men når man benker mer enn noen andre og i tillegg ikke er i IPF, underlagt WADA, så blir det ganske så suspekt. Han kan jo melde seg inn i USAPL og benke i deres Classic mesterskap, så har vi i allefall en indikasjon. Bryr han seg ikke om stemplet så er det vel greit da, men da må han regne med å bli stemplet.
Jeg har ikke nektet for at han bruker dop. Men å påpeke at personer doper seg på grunn av sin styrke og størrelse som herr "DINODICK" gjorde, blir for dumt.

Samme grunnlag som du sier at det ikke kan påvises at denne unge mannen ikke bruker. Ikke avlagt positiv prøve. Bortsett fra at vi testes, da. Det er jo bare et miniscult avvik fra team super training sitt rigide antidoping regime.
Det høres fint ut, "har blitt testet og greier". Men man har ingen garanti for at vedkommende ikke har dopet seg tidligere i sin karriere osv. Det finnes vel også enkelte midler som ikke slår inn på tester, og jeg ser ikke bortfra at juksing ved testene er enklere enn hva tilskuerne tror.

Er ikke slik doping brukes i idretten og har lite med dopingspørsmålet å gjøre når det kommer til prestasjoner over tid.
Han klarte ikke øke mer og ble psykisk ustabil. Det var for å understreke at doping er ikke like effektivt på langsikt som på kortsikt og de aller fleste takler ikke bruken over tid.

Men jeg er klar over at det finnes mange typer doping og mange måter å bruke dem på. Men det gjør det uansett ikke til en enkel sak å benke 272kg for 3 reps - som herr "DINODICK" skulle ha det til. Han påstår til og med at han kjenner mange som kunne lett ha klart det med litt doping Shocked

Hvordan kan du underbygge denne påstanden?
Ved bobybuilding er det mange andre faktorer som spiller inn.

Tipper han hadde klart maks 3 uten sprett. Wink

woot
Wink


Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #28 : 30. mars 2011, 17:23 »
Marion Jones ble også testet. Hun var trossalt verdens beste sprinter. Testet flere ganger i året. Til slutt ble hun tatt, og innrømmet flere års bruk. Veksthormon kan ikke testes uten lange testprosesser for å finne normalverdien med tanke på søvn, mat, tid på døgnet osv.

Ben Johnson. Tatt. Carl Lewis ble også tatt, men gjett hva. De dekket over det. Han har til og med innrømmet bruk av sentralstimulerende stoffer. Hva med å dra hodet ut av den lille bobla deres, og slutte å tro at alle som blir testet er rene.

Det er VI som konsumenter av sport og underholdning som setter krav til utdøvere. Vi krever at de blir bedre, sterkere og raskere. Vi gidder ikke å se folk løpe 100m på 10sek. Eller løfte 200kg i benk. Vi vil se freakshows gjøre freaky ting. Så enkelt er det. Jeg forstår de fult ut når de tyr til slikt.

Og, hvem er dere som skal sitte å dømme de? Mange av dere trenger sansynligvis flytende mot og hjelp med å prate med folk. (les alkohol). Dere er forumtroll uten noen form for sosiale antenner, men drikker dere drita, for å gå ut å "sjekke" opp damer.

Sist jeg sjekka, er det heller ikke ulovlig med bruk av anabole steroider. Man kan til og med ha 4.5g på seg, til en hver tid.

Dere har virkelig små problemer i verden om deres største bekymring er gymrotter og utdøvere som gjør det VI ønsker. Nemmelig å gjøre det bedre enn menneskelig mulig!

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: 270kg x3reps lett i benkpress
« #29 : 30. mars 2011, 17:25 »
Og JO! man overgår naturlige grenser ved bruk av doping. Man har muligheten til å bli større, MYE større enn ved naturlig trening. Styrkemessig er det faktisk ikke så utrolig mye å hente. En del er det nok, men mye av styrken kommer av evnen til å trene mer intenst, tyngere og mer. Samt et større matinntak og større muskelmasse. Varene i seg selv gir deg ikke en så forbanna stor styrkeøkning!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!