Skrevet av Emne: Øking i RYP  (Lest 6296 ganger)

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Øking i RYP
« : 31. mars 2011, 21:05 »
Hei,

Mulig dette er et dumt spørsmål men det får så være. Starter med RYP på mandag og stusser litt over den ukentlige økingen.

Har tastet inn mine 10 RM og kalkulatoren har gitt meg programmet jeg skal følge. Bl. a. sier den at jeg skal starte med 12,80 på en av øvelsene og mange av økningene er f. eks. med 800 gram. Er det meningen at jeg skal runde av disse tallene? Når jeg bruker stang så er den minste vekten jeg kan legge på 1,25 kg og hantlene går jo oppover med 1 kg.

 Huh
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Øking i RYP
« #1 : 31. mars 2011, 22:44 »
Stemmer det du sier, bare å runde av til nærmeste vekt du har tilgang på. Ender det med at du må ta samme vekt flere ganger på rad (som oftest med hanteløvelser, der økningene typisk blir 1-2kg per arm) kan du øke antall reps fra gang til gang frem til du runder opp til neste vekt, eller evt ta et ekstra sett. Det viktigste er at du har progresjon hver gang Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Øking i RYP
« #2 : 31. mars 2011, 22:54 »
Takker Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.