Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 75228 ganger)

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #30 : 08. april 2011, 14:05 »
bryting og håndbak, spesielt en fisker ville knekt hånden på envær guttunge som trener med vekter.

hvem sa stein løfter? gammeldags gård må du løfte på alle mulige måter og vill  ikke vinne en strongman konkuranse fordi at de ikke har trent for å vinne en. men hadde de gått i kroppen på hverandre så hadde en strongman/bodybuilder/styrkeløfter havnet i bakken på et blunk, og ikke hadde han kommet seg opp før vedkommene hadde ønsket det.

en "steinløfter" som du kaller det blir flink til en ting - løfte sten og ting opp fra bakken og til brystet. og en forferdelig allsidig styrke som er godt egnet til bryting eller lignende allsidige ting.

jeg snakker ikke om et enkelt yrke, det er en levemåte som preger mer enn bryst å biceps.

Du er faen stokk dum du.

Klart det er sterke bønder også, men folk som spesialiserer seg innen styrke, kroppsvekt etc (strongman) + har gode gener vil naturligvis slå en bonde med gode gener. En bonde blir jo ikke bare fryktelig sterk fordi han driver en gård. Det faller jo på sin egen urimlighet.
For nå snakker vi om STYRKE, ikke utholdenhet som å drive å plukke småstein fra jordet før du skal så neste år avling..

Det finnes mennesker med stort genetisk potensiale for å bli sterk overalt, enten du er bonde, lærer, strongman eller lege.

Du kan jo ikke bare si at folk som er bønder er sterkere enn andre! Finnes faen meg maaange svake bondegutter og.

Og du, som framstår å være en bonde. Siden bønder skal være så supersterke i forhold til andre som trener - Hva løfter DU om jeg tør spørre??

Idiot..

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #31 : 08. april 2011, 16:33 »
Slutt å si at "dette blir for dumt folkens... Dere forstår ikke hvor sterke gamle bønder var.",

hva med og holde seg saklig og ikke vri og vrenge på ting for å få flere til å mene det som DU mener,

"dette blir bare for dumt. det at du sier at jeg ikke vet hvor sterke styrkeløftere er er så tåpent som du kan få det"

DU får det til og se dumt ut, ingen andre.


Si at du har to menn på 100 kg med samme genetisk anlegg for å bygge muskler.

Han ene trener gammeldags gårdsarbeid i 5 år.
Han andre trener systematisk styrkeløft i 5 år.

Hvem blir overall sterkest?

Eller...

Han ene trener gammeldags gårdsarbeid i 5 år.
Han andre trener tung styrketrening for overall styrke, 3-5 dager i uken, i 5 år.

Hvem tror du helt seriøst at blir overall sterkest?


den gammeltypen blir uten en liten tvil sterkest overallt. og bare det med at du blander inn vekt viser du igjenn at du er kort tenkt. du kan ha en på 70 kg som er sterkere enn en på 100 kg.ingen gener vill være like uansett, og ingen kropp vill være den andre lik uansett. hvis du tar helt samme person og han får et valg, studio eller gammeldags måte og bygge seg opp på  så vill han bli mye sterkere av gammeldags gård.


deg jeg sier at de trente på både statisk, explosivt og utholdene i en ren pakke. de hadde ingen planer om at idag skulle de trene armer osv. ta med deg en sten som er god vekt på for din kropp og gå på fjell med den, da får du føle noe av det som var før.

så en dokumenter av Mariusz Pudzianowski for noen år siden der han tok med seg en atlas sten og hadde 3 hauger han skulle stige med den. han mente også at det var en viktig del av det og bli allsidig og gjøre det bedre i strongman. hvor er han idag? kuttet sin kariere, gikk fornøyd inn i mma sporten og den eneste til å vinne wsm 5 år.

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #32 : 08. april 2011, 16:44 »
"Klart det er sterke bønder også, men folk som spesialiserer seg innen styrke, kroppsvekt etc (strongman) + har gode gener vil naturligvis slå en bonde med gode gener"


nei, ikke etter min mening.


"Du kan jo ikke bare si at folk som er bønder er sterkere enn andre!"

det var da snakk om de som hadde sterke utgangspunkt og gener da smartingen..




mange bønder som ikke blir sterke i det hele tatt. men igjenn blir jeg nøtt til å gjennta at dette dreier seg ikke om nåtiden! det dreier seg om det som var 100% gammeldags  100 - 150 år tillbake i tid.



"Og du, som framstår å være en bonde. Siden bønder skal være så supersterke i forhold til andre som trener - Hva løfter DU om jeg tør spørre??"


jeg er da ingen bonde, ikke har jeg gård og er ikke oppvokset på en. jeg nevnte et vedkommende som jeg kjenner som er gigantisk og har prøvd det livet jeg snakker om!

"Idiot.."


synes du kan roe kjeften litt, selv om at det klår etter å skrive drit til de som ikke er enig med deg så burde du klare og styre deg.


"Men tar du av dem drakten og gir den et tungt melkefat og ber dem om å bære det 100 meter, så hadde de dæva underveis."


kunne ikke vært mer enig med deg der Alkoholikern.

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #33 : 08. april 2011, 17:08 »
Dagens gårdsarbeid er ikke mye sammenlignet med i gamle dager, da. Ingen som hogger trær lenger, ingen som kvister, ingen som bærer vann, man bruker ikke fryktelig mye spett og slegge lenger, ingen som skrur osv osv.
Ingen som kvister, ikke bruker spett, ikke slegge? Haha, jeg tror faktisk at jeg må le litt. Er født og oppvokst på gård, og er en gård under en viss størrelse kan jeg love deg at arbeidet utføres manuelt den dag i dag. Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes med arbeidet som det innebar for 100-200 år siden. Men du skal heller ikke lenger tilbake i tid enn 30-40 år for å finne tilsvarende arbeidmengder. Mine besteforeldre jobbet stort sett 06.00 til 23.00 hver jævla dag. Og det er ofte tilfellet for faren min i dag. Så ikke kom her å påberop deg kunnskap om noe du tydeligvis vet null og niks om. Disse absoluttene som "ingen gjør slik" etc. hører hjemme på barneskolenivå.

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #34 : 08. april 2011, 19:06 »
HAHAHA. Opplever en del av det pisset her hjemme og ja. Jeg jobber på gård og trener kvasi-styrkeløft, og allikevel kommer det andre folk som jobber manuellt på en eller annen måte og påstår at de er mer "bondesterke" enn meg fordi de IKKE trener styrke ved siden av jobbinga. Det blir for dumt.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #35 : 08. april 2011, 20:57 »
Ingen som kvister, ikke bruker spett, ikke slegge? Haha, jeg tror faktisk at jeg må le litt. Er født og oppvokst på gård, og er en gård under en viss størrelse kan jeg love deg at arbeidet utføres manuelt den dag i dag. Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes med arbeidet som det innebar for 100-200 år siden. Men du skal heller ikke lenger tilbake i tid enn 30-40 år for å finne tilsvarende arbeidmengder. Mine besteforeldre jobbet stort sett 06.00 til 23.00 hver jævla dag. Og det er ofte tilfellet for faren min i dag. Så ikke kom her å påberop deg kunnskap om noe du tydeligvis vet null og niks om. Disse absoluttene som "ingen gjør slik" etc. hører hjemme på barneskolenivå.

Jeg burde vel ikke skrevet "ingen" forstod tydeligvis ikke at det bare er en måte å si at få at driver med det i dag. Naturligvis gjøres det i dag også, men så godt som ingen jobber aktivt med hendene hele dagen, år etter år i skogen. At du har spikket av en kvist fra et tre betyr ikke at du driver med kvisting.

At du tror jeg mener absoluttene mine bokstavelig, så er det du som ikke er blitt voksen.

30-40 år siden er ikke i dag. Mye har skjedd siden for 40 år siden med norsk landbruk.

Jeg påstår fortsatt at mengdetreningen man får av gårdsarbeid i ung alder er noe man aldri klarer å hente inn igjen i voksen alder.

Utlogget clenclen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #36 : 08. april 2011, 23:17 »
Hvis en bonde som bærer stein og tømrer sier det seg selv at han bærer det bedre enn en som trener på treningstudio men hvis du skal måle styrke i benk, mark etc vinner jo han som trener det Tongue ikke verre

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #37 : 08. april 2011, 23:44 »
Fytti helvette så mye piss dette nautet lirer av seg. Og jeg føler at jeg MÅ svare, svakt som det egentlig er av meg, da jeg HATER å tenke at denne karen forlater denne tråden UTEN å forstå hvor frekk, dum og ekstremt redusert han har oppført seg.

Som en vis mann én gang sa; "There's nothing worse then aggressive stupidity."

(og nei, jeg er ikke den aggressive, Arion. Du starta drittslenginga. Du ber om å bli nådeløst overkjørt nå)

Sitat
slutt å si at "dette blir for dumt folkens... Dere forstår ikke hvor sterke gamle bønder var.",

hva med og holde seg saklig og ikke vri og vrenge på ting for å få flere til å mene det som DU mener,
Hvordan vrir og vrenger jeg på ting så folk skal mener det samme som meg? HVORDAN? FORKLAR TING. Herregud. Hvor mange ganger må folk si dette for at det skal gå inn? FORKLAR ALT. Du får heretter ikke lov til å påstå en dritt uten å forklare det med teskje-nivå.

Sitat
"dette blir bare for dumt. det at du sier at jeg ikke vet hvor sterke styrkeløftere er er så tåpent som du kan få det"

DU får det til og se dumt ut, ingen andre.
Her må jeg seriøst ha misforstått noe. Jeg NEKTER å tro noe annet. Altså... Viss jeg ikke tar feil, så copy pastet du nettopp en setning du selv hadde skrevet tidligere, og framstiller det som om den kom fra meg... (eller noe andre) Og så kommenterte du denne på en frekk måte... Altså, hvordan kan det i det hele tatt skje?

Kan noen oppklare dette? Viss det jeg sier stemmer (og jeg har sjekket det, og det stemte... Men det må være en feil et sted)... Så snakket Arion nettopp dritt til seg selv.

Vil noen oppklare hva som egentlig skulle bli formidlet her? Jeg skjønner seriøst ingenting av dette...

Sitat
den gammeltypen blir uten en liten tvil sterkest overallt. og bare det med at du blander inn vekt viser du igjenn at du er kort tenkt. du kan ha en på 70 kg som er sterkere enn en på 100 kg.ingen gener vill være like uansett, og ingen kropp vill være den andre lik uansett. hvis du tar helt samme person og han får et valg, studio eller gammeldags måte og bygge seg opp på  så vill han bli mye sterkere av gammeldags gård.
Okay... Du sprenger grenser hele tiden nå. Å holde fatningen etter disse ordene føles som en bragd!

Altså, KROPPSVEKTEN tok jeg inn bare for å gi inntrykk av at det er to helt IDENTISKE mennesker. Ikke noe annet. La oss si at du rent hypotetisk hadde hatt to personer med identisk utgangspunkt, og satt én av dem til å trene 1) styrkeløft i 5 år, og den andre til å drive med 2) gammeldags gårdsarbeid i 5 år... Altså... Hvem hadde da blitt sterkest? Det var spørsmålet, om det ikke kom klart nok frem. Nå har du fått det så klart som du kan få det. Nå forventer jeg et svar.

Og at en mann på 70 kg kan være sterkere enn en på 100 kg er så klart ÅPENBART. At du trekker inne dette, viser bare at du ikke skjønte at jeg mente at "testpersonene" selvsagt skulle være identiske i utgangspunktet, slik jeg ble nødt til å nettopp forklare deg i forrige avsnitt. Vel, du skjønte ikke dette... Greit nok. Men det er mildt sagt ganske ironisk at kalle meg korttenkt, når du BURDE skjønt at jeg mente dette hele tiden. Jeg burde ikke trengt å forklare dette. Hva trodde du? En feit og kvapsete mann på 100 kg vs. en veltrent 20-åring med 8% kroppsfett på kroppen?

Sitat
deg jeg sier at de trente på både statisk, explosivt og utholdene i en ren pakke. de hadde ingen planer om at idag skulle de trene armer osv. ta med deg en sten som er god vekt på for din kropp og gå på fjell med den, da får du føle noe av det som var før.
De hadde ingen planer om at "i dag skulle de trene armer", nei. OG SÅ!?!?!?!?! OOOOOOOG SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!?!?!?!?!?!

Å gå rundt med en stein i 2 timer gjør deg senesterk og utholden i armene, men du får IKKE armer på 45 cm av det. Dette blir bare utholdenhetstrening. Ellers kunne vi bare festet vekter på kroppen og fått store muskler av å bevege oss rundt. Du må presse en muskel til å bli sterk, og da må du bruke så tunge vekter at du ikke kan holde på i evigheter. Dette er FAKTA. For at en muskel skal vokse, må du trene den svintungt. Å gå rundt med en stein i 2 timer er ikke TUNG trening, det er SLITSOM trening. Men jeg skjønner at du ikke kan så mye om dette at det egentlig nytter å forklare deg dette. Du baserer jo ingenting av kunnskapen din om styrke på vitenskap.

Du sa at trening ikke var et aktivt tema der du kom fra... Det kommer veldig tydelig fram her, for å si det sånn.

Sitat
så en dokumenter av Mariusz Pudzianowski for noen år siden der han tok med seg en atlas sten og hadde 3 hauger han skulle stige med den. han mente også at det var en viktig del av det og bli allsidig og gjøre det bedre i strongman. hvor er han idag? kuttet sin kariere, gikk fornøyd inn i mma sporten og den eneste til å vinne wsm 5 år.
Dette har sikkert vært en del av Mariusz sin trening, men du vet at Mariusz trener benk, mark, bøy, press, curl, smalbenk, tåhev, crunches, beinhev osv.? Jeg kan med en gang fortelle deg at dette er mer en "conditioner"-øvelse for Mariusz for å jevne ut svake punkt, trene kjernen, øke utholdenheten i øvelsen o.l., men IKKE noe han gjør for å utvikle maksstyrke på noe vis (og maksstyrke er så klart det eneste som betyr noe i spørsmålet om hvem som er sterkest). Men jeg tror kanskje dette forvirrer deg, så lite som du kan, og du svarer vel med at jeg vrir på ting nå (og får folk til å mene det jeg mener! Wow, jeg er manipiulerende, gitt! Ps. Det kalles argumentering).

At du prøver å si at Mariusz er på "din side" i en sak som denne, er et hån mot mannen selv. Hadde Mariusz sett dette, hadde han slått trippel salto og roundhouse kicka deg til helvette.

Og bruk litt mer tid på grammatikken, takk. Jeg fatter nesten ikke hva du skriver, og må sitte og tenke over hva du kan kanskje ha ment hele tiden, omtrent. Jeg blir i det hele tatt fryktlig usikker på hva jeg kan skrive til deg for at du skal forstå det jeg sier, da det virker som du ikke skjønner noe som helst mtp. de svarene du gir oss.

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #38 : 09. april 2011, 00:41 »

[/quote]
Jeg burde vel ikke skrevet "ingen" forstod tydeligvis ikke at det bare er en måte å si at få at driver med det i dag. Naturligvis gjøres det i dag også, men så godt som ingen jobber aktivt med hendene hele dagen, år etter år i skogen. At du har spikket av en kvist fra et tre betyr ikke at du driver med kvisting.

At du tror jeg mener absoluttene mine bokstavelig, så er det du som ikke er blitt voksen.

30-40 år siden er ikke i dag. Mye har skjedd siden for 40 år siden med norsk landbruk.

Jeg påstår fortsatt at mengdetreningen man får av gårdsarbeid i ung alder er noe man aldri klarer å hente inn igjen i voksen alder.
Så godt som ingen? Haha, du beviser bare at du er en jævla byfitte som ikke har peiling! Stakkars de ungene som har deg som lærer! Du beviser at du ikke har peiling på noe som helst! At du i tillegg tror at du vet hvilket liv jeg har levd er intet mindre enn fantastisk! Du påstår at jeg ikke har kvistet i mitt liv! Det er en fast tradisjon her på gården! En av de viktigste arbeidsoppgavene her på gården er å holde beitene ved like, samt å utvide disse. At du, Andre, ikke vet dette beviser bare at du er en jævla bygutt som ikke kan omsette noe i fornuftig arbeid. Haha, du løftet "142,5 kg" i benk med rævva like høyt som Gud måtte befinne seg. De siste 30-40 år har jeg FØLT på kroppen! Ikke kom her med dine kvasi-kunnskaper! Du besudler alt for mye på TF fra før! Du vet ikke hva du snakker om!

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #39 : 09. april 2011, 01:06 »
Fytti helvette så mye piss dette nautet lirer av seg. Og jeg føler at jeg MÅ svare, svakt som det egentlig er av meg, da jeg HATER å tenke at denne karen forlater denne tråden UTEN å forstå hvor frekk, dum og ekstremt redusert han har oppført seg.

Som en vis mann én gang sa; "There's nothing worse then aggressive stupidity."

(og nei, jeg er ikke den aggressive, Arion. Du starta drittslenginga. Du ber om å bli nådeløst overkjørt nå)
Hvordan vrir og vrenger jeg på ting så folk skal mener det samme som meg? HVORDAN? FORKLAR TING. Herregud. Hvor mange ganger må folk si dette for at det skal gå inn? FORKLAR ALT. Du får heretter ikke lov til å påstå en dritt uten å forklare det med teskje-nivå.
Her må jeg seriøst ha misforstått noe. Jeg NEKTER å tro noe annet. Altså... Viss jeg ikke tar feil, så copy pastet du nettopp en setning du selv hadde skrevet tidligere, og framstiller det som om den kom fra meg... (eller noe andre) Og så kommenterte du denne på en frekk måte... Altså, hvordan kan det i det hele tatt skje?

Kan noen oppklare dette? Viss det jeg sier stemmer (og jeg har sjekket det, og det stemte... Men det må være en feil et sted)... Så snakket Arion nettopp dritt til seg selv.

Vil noen oppklare hva som egentlig skulle bli formidlet her? Jeg skjønner seriøst ingenting av dette...
Okay... Du sprenger grenser hele tiden nå. Å holde fatningen etter disse ordene føles som en bragd!

Altså, KROPPSVEKTEN tok jeg inn bare for å gi inntrykk av at det er to helt IDENTISKE mennesker. Ikke noe annet. La oss si at du rent hypotetisk hadde hatt to personer med identisk utgangspunkt, og satt én av dem til å trene 1) styrkeløft i 5 år, og den andre til å drive med 2) gammeldags gårdsarbeid i 5 år... Altså... Hvem hadde da blitt sterkest? Det var spørsmålet, om det ikke kom klart nok frem. Nå har du fått det så klart som du kan få det. Nå forventer jeg et svar.

Og at en mann på 70 kg kan være sterkere enn en på 100 kg er så klart ÅPENBART. At du trekker inne dette, viser bare at du ikke skjønte at jeg mente at "testpersonene" selvsagt skulle være identiske i utgangspunktet, slik jeg ble nødt til å nettopp forklare deg i forrige avsnitt. Vel, du skjønte ikke dette... Greit nok. Men det er mildt sagt ganske ironisk at kalle meg korttenkt, når du BURDE skjønt at jeg mente dette hele tiden. Jeg burde ikke trengt å forklare dette. Hva trodde du? En feit og kvapsete mann på 100 kg vs. en veltrent 20-åring med 8% kroppsfett på kroppen?
De hadde ingen planer om at "i dag skulle de trene armer", nei. OG SÅ!?!?!?!?! OOOOOOOG SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!?!?!?!?!?!

Å gå rundt med en stein i 2 timer gjør deg senesterk og utholden i armene, men du får IKKE armer på 45 cm av det. Dette blir bare utholdenhetstrening. Ellers kunne vi bare festet vekter på kroppen og fått store muskler av å bevege oss rundt. Du må presse en muskel til å bli sterk, og da må du bruke så tunge vekter at du ikke kan holde på i evigheter. Dette er FAKTA. For at en muskel skal vokse, må du trene den svintungt. Å gå rundt med en stein i 2 timer er ikke TUNG trening, det er SLITSOM trening. Men jeg skjønner at du ikke kan så mye om dette at det egentlig nytter å forklare deg dette. Du baserer jo ingenting av kunnskapen din om styrke på vitenskap.

Du sa at trening ikke var et aktivt tema der du kom fra... Det kommer veldig tydelig fram her, for å si det sånn.
Dette har sikkert vært en del av Mariusz sin trening, men du vet at Mariusz trener benk, mark, bøy, press, curl, smalbenk, tåhev, crunches, beinhev osv.? Jeg kan med en gang fortelle deg at dette er mer en "conditioner"-øvelse for Mariusz for å jevne ut svake punkt, trene kjernen, øke utholdenheten i øvelsen o.l., men IKKE noe han gjør for å utvikle maksstyrke på noe vis (og maksstyrke er så klart det eneste som betyr noe i spørsmålet om hvem som er sterkest). Men jeg tror kanskje dette forvirrer deg, så lite som du kan, og du svarer vel med at jeg vrir på ting nå (og får folk til å mene det jeg mener! Wow, jeg er manipiulerende, gitt! Ps. Det kalles argumentering).

At du prøver å si at Mariusz er på "din side" i en sak som denne, er et hån mot mannen selv. Hadde Mariusz sett dette, hadde han slått trippel salto og roundhouse kicka deg til helvette.

Og bruk litt mer tid på grammatikken, takk. Jeg fatter nesten ikke hva du skriver, og må sitte og tenke over hva du kan kanskje ha ment hele tiden, omtrent. Jeg blir i det hele tatt fryktlig usikker på hva jeg kan skrive til deg for at du skal forstå det jeg sier, da det virker som du ikke skjønner noe som helst mtp. de svarene du gir oss.
Dessverre er idioter som Arion og Andre her på forumet. De lever i sin egen boble uten å skjønne hva som foregår utenfor. Vårt samfunn, våre barn lider under at disse idiotene er LÆRERE! Fantastisk!

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #40 : 09. april 2011, 03:30 »
Det verste her er jo at folk mener at folk som er gode i de såkalte "tre store" er super sterke. Er jo bare å sette dem i å hive et melkefat og vi ser fort at de ikke vil holde mål. Er en grunn til at så få folk faktisk driver med strongman, og at bare en brøkdel kan hevde seg i sporten. Strongman er sporten hvor man tester styrken både i bevegelse og i ulike standart løfte øvelser. Det er her man tester styrken, ikke ved å spenne rumpa 20 meter opp i været, ha en god teknikk og dermed få opp noen kg ekstra i benkpress.

Mange øvelser i strongman kommer fra typiske bondeøvelser. Dekkvelt, melkespann, farmers, stein, etc.  Så hver så snill å ikke dra inn at en bonde skal inn på gymmet for å løfte benk. Dette er bare tåpelig siden det faktisk er en av mest ubrukelig øvelsene noen sinne for å teste styrken. Hvor ofte får man faktisk en vekt over seg som man skal benke opp? Aldri!

Siden man måler styrken best ved typiske strongman øvelser. (Kan jo selvfølgelig diskuteres siden 95% her er gymrotter og tilber vektene sine som guder) Så blir spørsmålet. Hvis man setter en typisk gymrotte og en sterk old age bonde til å konkurrere i strongman øvelsene. Hvem ville ha klart seg best, uten noen som helst spesial trening mot øvelsene. Bør være rimelig lett å teste med en gymrotte, men er vel litt vanskeligere å finne en hard core bonde i dag.

Jeg tror faktisk at en bonde er mye mer allsidig trent og har vært igjennom lignende situasjoner . Han vil derfor knuse gymrotta som kommer vandrende ut av gymmet etter 1000 dager med standart gym øvelser.

Hadde du gitt begge en periode hvor de faktisk kunne trent seg opp og terpa på øvelsene. Da tror jeg at gymrotta hadde tatt alle øvelsene som omhandler løft på stedet, mens bonden hadde kjørt over han på løft med kroppsbevegelse.

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #41 : 09. april 2011, 10:39 »
"Her må jeg seriøst ha misforstått noe. Jeg NEKTER å tro noe annet. Altså... Viss jeg ikke tar feil, så copy pastet du nettopp en setning du selv hadde skrevet tidligere, og framstiller det som om den kom fra meg... (eller noe andre) Og så kommenterte du denne på en frekk måte... Altså, hvordan kan det i det hele tatt skje?
"

herregud... JA jeg pastet det jeg skrev for å vise at jeg sa at det blir for dumt at DU sier at jeg ikke har peiling på hvor sterk styrkeløftere er. ikke at jeg brukte begrepet "folkens". gikk det inn nå?`du er særiøst det tregeste menneske jeg har møtt, og ikke minst det mest usaklige. når du går løs på gramatikken min i tilegg viser at du mest sansynelig ikke er i nærheten av 20 årene en gang. ja jeg er helt elendig på bokmål fordi jeg kommer fra veldig langt nord, fornøyd nå? særiøst.. du begynte denne diskusjonen på et nivå der at du var så direkte så mulig, og når jeg er direkte tillbake så er jeg plutselig et naut, elendi i gramatikk osv.. ting som ikke omfavner temaet i det hele tatt. og bare for at jeg, andre og alkoholikeren ikke har samme mening som dere 2 så betyr aldeles ikke det at dere kan slenge drit om hvor idiot vi er osv..


jeg tror personlig at dere ikke tåler tanken på at en annen type trening skal være bedre enn deres egen siden dere ikke har tillgang på det.

å spy ut dritt som en liten gutt i starten av tennårene er unødvendig uansett mening.


og hvis du forventer svar på allt paramora, ikke skriv så allt for mye på en gang. blir vanskelig og få tid til å svare på allt. og om du skriver dritt, så ikke forvent noe svar på det.




Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #42 : 09. april 2011, 10:45 »
Det verste her er jo at folk mener at folk som er gode i de såkalte "tre store" er super sterke. Er jo bare å sette dem i å hive et melkefat og vi ser fort at de ikke vil holde mål. Er en grunn til at så få folk faktisk driver med strongman, og at bare en brøkdel kan hevde seg i sporten. Strongman er sporten hvor man tester styrken både i bevegelse og i ulike standart løfte øvelser. Det er her man tester styrken, ikke ved å spenne rumpa 20 meter opp i været, ha en god teknikk og dermed få opp noen kg ekstra i benkpress.


akkurat! en som driver vekt trening er ikke noe imot en gammeldags bonde med allt på plass (utgangspunkt, gener, kosthold osv..) og ikke minst at en strongman baserer øvelsene på mye av det som var før, og det skreiv jeg tidligere også. og det med benken er jo bare lattelig når det kommer et slikt spørsmål, hvor ofte får du bruk for den type bevegelse i verdagen? aldri.

og akkurat, styrkeløfteren er flink til et rått løft på stedet, og har ingen trening med å bære tunge ting i lengden på studio.

Mange øvelser i strongman kommer fra typiske bondeøvelser. Dekkvelt, melkespann, farmers, stein, etc.  Så hver så snill å ikke dra inn at en bonde skal inn på gymmet for å løfte benk. Dette er bare tåpelig siden det faktisk er en av mest ubrukelig øvelsene noen sinne for å teste styrken. Hvor ofte får man faktisk en vekt over seg som man skal benke opp? Aldri!

Siden man måler styrken best ved typiske strongman øvelser. (Kan jo selvfølgelig diskuteres siden 95% her er gymrotter og tilber vektene sine som guder) Så blir spørsmålet. Hvis man setter en typisk gymrotte og en sterk old age bonde til å konkurrere i strongman øvelsene. Hvem ville ha klart seg best, uten noen som helst spesial trening mot øvelsene. Bør være rimelig lett å teste med en gymrotte, men er vel litt vanskeligere å finne en hard core bonde i dag.

Jeg tror faktisk at en bonde er mye mer allsidig trent og har vært igjennom lignende situasjoner . Han vil derfor knuse gymrotta som kommer vandrende ut av gymmet etter 1000 dager med standart gym øvelser.

Hadde du gitt begge en periode hvor de faktisk kunne trent seg opp og terpa på øvelsene. Da tror jeg at gymrotta hadde tatt alle øvelsene som omhandler løft på stedet, mens bonden hadde kjørt over han på løft med kroppsbevegelse.



akkurat, det samme tenker jeg.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #43 : 09. april 2011, 11:05 »
Hvilken bakgrunn har dere to (~Arion~ og Alkoholikeren) for å mene det dere mener??!
Er en av dere bønder og/eller konkurert i strongman?

Jeg har jobbet et par sommere på gård og konkurert i strongman i noen år.


Når i alle dager får en bonde styrke nok til å gå med 400 kg+ på ryggen, bære 160kg+ x 20 meter i hver neve, løfte trillrunde steiner på opptil 240 kg,
når han vanligvis bærer melkespann (i gamledager) på 30 kg i hver neve, hesjer høy, måker dritt, setter ut salt til dyrene etc, eller til nød bygger en mur i stein - der hver stein er sjelden mer enn 20-50 kg.
Forklar meg det vennligst!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #44 : 09. april 2011, 11:25 »
Så godt som ingen? Haha, du beviser bare at du er en jævla byfitte som ikke har peiling! Stakkars de ungene som har deg som lærer! Du beviser at du ikke har peiling på noe som helst! At du i tillegg tror at du vet hvilket liv jeg har levd er intet mindre enn fantastisk! Du påstår at jeg ikke har kvistet i mitt liv! Det er en fast tradisjon her på gården! En av de viktigste arbeidsoppgavene her på gården er å holde beitene ved like, samt å utvide disse. At du, Andre, ikke vet dette beviser bare at du er en jævla bygutt som ikke kan omsette noe i fornuftig arbeid. Haha, du løftet "142,5 kg" i benk med rævva like høyt som Gud måtte befinne seg. De siste 30-40 år har jeg FØLT på kroppen! Ikke kom her med dine kvasi-kunnskaper! Du besudler alt for mye på TF fra før! Du vet ikke hva du snakker om!

Av alle mine innlegg, så har du både fått med deg at jeg har løfta 142,5 kg med rumpa i været i benken OG at jeg jobber som lærer. Du må tydeligvis bry deg litt for mye om andre folk.

Du angriper uvesentlige semantiske detaljer i mine innlegg, og hisser deg opp altfor mye.

Jeg betviler ikke at du har følt på kroppen i 30-40 år (hva enn det måtte bety).

Ro deg ned litt, synes jeg at du skal gjøre.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!