Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 75259 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #90 : 10. april 2011, 12:26 »
Spor
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #91 : 10. april 2011, 12:55 »
Og hvilke øvelser skulle det være, som rekruterer flere og større muskelgrupper enn mark og bøy. Er spent

Steinløft vs mark. Nei, er dette en isolasjonsøvelse for leggen eller?


Takk til ivar.v  med nyttig informasjon. Da mangler vi fortsatt et bevis på at en styrkeløfter kan gå rett fra gymmen og hevde seg høyt i strongman.

Nils`n og Paramora er tatt på fersk gjerning for å juge. Så jeg finner det rimelig at de ikke kan fortsette å komme med svada i tråden. Vennligst stopp med dette.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #92 : 10. april 2011, 13:10 »
Steinløft vs mark. Nei, er dette en isolasjonsøvelse for leggen eller?


Takk til ivar.v  med nyttig informasjon. Da mangler vi fortsatt et bevis på at en styrkeløfter kan gå rett fra gymmen og hevde seg høyt i strongman.

Nils`n og Paramora er tatt på fersk gjerning for å juge. Så jeg finner det rimelig at de ikke kan fortsette å komme med svada i tråden. Vennligst stopp med dette.

Steinløft, ja det var èn øvelse. Som kansje rekruterer like mye som mark.

Og hvor har jeg løyet? Jeg har bare sedd og hørt om ett stevne Carl Yngvar har deltat i. Og hvis du ser nsm 08 så er jeg ganske sikker på at kommentatorene sier at det er det første stevnet.
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #93 : 10. april 2011, 13:13 »
Takk til ivar.v  med nyttig informasjon. Da mangler vi fortsatt et bevis på at en styrkeløfter kan gå rett fra gymmen og hevde seg høyt i strongman.

Jeg trodde meningen var å sammenligne styrkeløftere med bønder? Strongmen vil selvfølgelig gjøre det godt i Strongman-øvelser siden de trener både med tunge vekter og lettere strongmanøvelser.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #94 : 10. april 2011, 14:28 »
Jeg trodde meningen var å sammenligne styrkeløftere med bønder? Strongmen vil selvfølgelig gjøre det godt i Strongman-øvelser siden de trener både med tunge vekter og lettere strongmanøvelser.

Strongmanøvelsene er jo som regel veldig lette XD

Poenget er at de skal teste styrken sin. Jeg tror at den beste måten å gjøre dette på, er igjennom strongmanøvelser. Det er jo slik de kårer verdens sterkeste. Så hvordan er det bedre å sammenligne bønder og styrkeløftere, enn å la de kjempe i strongman øvelser?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #95 : 10. april 2011, 14:35 »
Strongmanøvelsene er jo som regel veldig lette XD

Poenget er at de skal teste styrken sin. Jeg tror at den beste måten å gjøre dette på, er igjennom strongmanøvelser. Det er jo slik de kårer verdens sterkeste. Så hvordan er det bedre å sammenligne bønder og styrkeløftere, enn å la de kjempe i strongman øvelser?

Strongmen pleier å trene øvelsene relativt lett med mye mengde, ihvertfall de fleste.

Jo det er en bra sammenligning. Men det du i praksis gjør her er å sammenligne strongmen vs. styrkeløftere for å se hvem som er best i strongman-øvelser.

Verdens sterkeste er en betegnelse som blir brukt både på Strongmen, vektløftere og styrkeløftere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #96 : 10. april 2011, 14:59 »
Strongmen pleier å trene øvelsene relativt lett med mye mengde, ihvertfall de fleste.

Jo det er en bra sammenligning. Men det du i praksis gjør her er å sammenligne strongmen vs. styrkeløftere for å se hvem som er best i strongman-øvelser.

Verdens sterkeste er en betegnelse som blir brukt både på Strongmen, vektløftere og styrkeløftere.

Trener de fleste strongmen lett?
Da må du gjerne fortelle meg hva lett er, og hvem, for de fleste strongmennene jeg kjenner trener ikke spesielt lett.

Og nei, verdens sterkeste kåres i strongman.
Styrkeløft og vektløfting kårer verdensmesteren i sin gren.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #97 : 10. april 2011, 15:05 »
Trener de fleste strongmen lett?
Da må du gjerne fortelle meg hva lett er, og hvem, for de fleste strongmennene jeg kjenner trener ikke spesielt lett.

Og nei, verdens sterkeste kåres i strongman.
Styrkeløft og vektløfting kårer verdensmesteren i sin gren.

Hvilken del av ordet relativt er det du ikke forsto? Relativt lett, i form av at man ikke trener med maksimale vekter for den gitte person.

http://no.wiktionary.org/wiki/relativt

Du får mene hva du vil om hvem som er verdens sterkeste.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #98 : 11. april 2011, 12:17 »
"Trener de fleste strongmen lett?
Da må du gjerne fortelle meg hva lett er, og hvem, for de fleste strongmennene jeg kjenner trener ikke spesielt lett. "



Arild haugen - verdens beste stein løfter trente seg opp med 95 kg steiner istede for tyngre. han tror også at mengden teller.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #99 : 11. april 2011, 15:23 »
Han trente kansje teknikk og hurtighet med 95kg, men han trente med mange andre steiner også
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #100 : 11. april 2011, 15:51 »
Ja Carl Yngvar deltok på nsm 07 eller 08 og han kom ganske høyt i konken. og han trener kun styrkeløft så...

"Og hvor har jeg løyet?"


2 quotes fra deg. Løsningen kan fås på pm fra meg.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #101 : 11. april 2011, 16:00 »
"Trener de fleste strongmen lett?
Da må du gjerne fortelle meg hva lett er, og hvem, for de fleste strongmennene jeg kjenner trener ikke spesielt lett. "



Arild haugen - verdens beste stein løfter trente seg opp med 95 kg steiner istede for tyngre. han tror også at mengden teller.

Vennligst lær deg å bruke sitat riktig. Gjør ting litt lettere..


Haha, det du kom med der er EN person og EN øvelse. Og som han i tillegg varierer! Så kom med noe litt mer saklig.
"De fleste.. " tsss.

Klart mengden teller. Men du blir ikke god i tunge øvelser om du ikke trener de tungt også! Du klarer neppe å gå med 410 kg yoke -  selv om du trener 10 sett i uka med 200 kg. Dette gjelder både mobilitetsøvelser og statiske. Er ikke bare mengden med belastning på muskulaturen som teller, men CNS (Central Nerve System) må og belastes.

Prøv litt strongman selv, og se Wink

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #102 : 11. april 2011, 18:48 »
Skal ikke uttale meg for mye om strongman trening. Men en av de de tingene Arild Haugen var mest opptatt av i treningen sin var mye volum og mengde, han hadde en artikkel om dette på bloggen sin men den er dessverre borte.

Jeg har ikke problemer med og forstå at at Arild kjørte mange reps med 95 kg steinen. Mener på at han sa at så mye som 80 % av all trening burde være mengde trening med høyt volum.
De siste 20 % skulle være få reps og skikkelig tungt!
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget hvetemel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #103 : 13. april 2011, 16:39 »
jeg har mange kompiser som har bodd på gård hele livet, og de har bestandig vært sterkere en meg og andre som ikke har bodd på gård. helt til jeg begynte å trene selv, etter ett års trening er jeg nå sterkere en de som har bodd på gård.
en bonde er mye sterkere en "mannen i gata" men det er ikke noe problem å bli sterkere ved å trene styrke Smiley
og selvfølgeli var bønder og fiskere de sterkeste på 1800-tallet, for da var det vel ganske få som faktisk trente for å bli sterk?


Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #104 : 13. april 2011, 17:27 »
jeg har mange kompiser som har bodd på gård hele livet, og de har bestandig vært sterkere en meg og andre som ikke har bodd på gård. helt til jeg begynte å trene selv, etter ett års trening er jeg nå sterkere en de som har bodd på gård.
en bonde er mye sterkere en "mannen i gata" men det er ikke noe problem å bli sterkere ved å trene styrke Smiley
og selvfølgeli var bønder og fiskere de sterkeste på 1800-tallet, for da var det vel ganske få som faktisk trente for å bli sterk?



enig
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!