Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 75257 ganger)

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

gammeldags gård vs studio?
« : 02. april 2011, 12:19 »
morn alle sammen Smiley

registrerte brukeren min idag, trening er et lite aktivt tema der jeg bor, så blir spennende å diskutere med dere her inne på forumet.

starter mitt første innlegg med et spørsmål jeg vet det er mye debatter rundt. Gammeldags gårdsbruk vs studio, hva mener dere?

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #1 : 02. april 2011, 12:58 »
Lukk tråden, dette trengs ikke å gå opp til diskusjon! FASIT:

http://www.youtube.com/watch?v=1SUzcDUERLo

...trenger ikke nevne hvem som vant.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #2 : 02. april 2011, 13:35 »
hehe jeg sier meg enig.

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #3 : 02. april 2011, 13:53 »
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102916.msg1543570;topicseen

Masse om temaet i denne tråden. Vil nevne at sommern 2009 jobba jeg på gård, og da gikk 5rm i mark med overhåndsgrep opp fra 175 til 185 uten noe nevneverdig marktrening. Og det er jo greit nok, men alle de andre løfta mine bortsett fra farmers walk gikk rett i dass. Så jeg blei svakere.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #4 : 02. april 2011, 18:38 »
Lukk tråden, dette trengs ikke å gå opp til diskusjon! FASIT:

http://www.youtube.com/watch?v=1SUzcDUERLo

...trenger ikke nevne hvem som vant.

Ironisk nok trente Sylvester Stallone på treningstudiet til flere om ikke alle av rocky filmene...(Antar at OP ikke tok sarkasmen som undertegnede ikke gjorde i starten heller. )

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #5 : 02. april 2011, 18:39 »
morn alle sammen Smiley

registrerte brukeren min idag, trening er et lite aktivt tema der jeg bor, så blir spennende å diskutere med dere her inne på forumet.

starter mitt første innlegg med et spørsmål jeg vet det er mye debatter rundt. Gammeldags gårdsbruk vs studio, hva mener dere?

Vel... Er du seriøs med sporten vil du slite med å kunne ha nok utstyr uten å bruke rikelig med penger for å skaffe utstyret.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #6 : 02. april 2011, 19:01 »
Det går ikke ann og diskutere dette uten cesar!

Se i Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman tråden.  Smiley


Er du helt sprengt?Komplett idiot?Håper jeg treffer noen av dere et sted..
Så vi hadde fått disk under 4øyne.Ankelen er stiv din forpulte tosk.
Derfor klarer han ikke å bøye seg helt ned.Klarer å løfte fra høyre opp når ankelen er rett..Knebøy kan han ikke trene!!
Er visten å provosere helt til det går galt med noen her???
Eller er dere så downs at dere ikke skjønner noe som helst?At dere må ha hjelp til å skjønne noe?


Hvor er det du holder til?Så skal jeg ta flyet ned i morgen.Så skal du vi se hvor tøff gutten er da???
Skal vi ta en disk helt vanlig disk.Skal vi se om du faktisk diskuterer skikkelig eller provoserer hvært ord du sier!
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #7 : 02. april 2011, 20:26 »
leste på den tråden som er nevnt hær.

ser også at de fleste tror mer på nymoderne trening enn den mann hadde før, å der sier jeg meg med en gang uenig.  selfølgeli når mann hører en historie om en sterk mann som har løfta og båret med seg 500 kg så er dette selfølgelig ikke fysisk mulig etter min mening. men poenget med de som trente seg opp før var at det dem klarte å løfte max klarte de gjerne og løfte på i lengden også.

har en person jeg kjenner hær som er idag 50 år gammel, og har i sin tid løftet både front og bak på en traktor, olje fat opp fra bakken og åver midjen. da jeg hørte historiene om vedkommene fant jeg ut at jeg måtte oppsøke han, å det gjorde jeg. det er desidert den største og mest definerte personen jeg har sett.

vi har en som hadde en slags rekort i benk på 280 kg, hva slags rekord har jeg ikke satt meg inn i. han har tatt noe over 300 i mark, og vedlikeholder fortsatt. han kom til korte i en ren styrke duell mot 2 tvilling brødre på samme alder som har jobbet på gård og i skog. og de tvillingene kommer til korte igjenn mot vedkommene jeg tidligere har nevnt Smiley en som har jobbet sikkelig tungt vill etter min mening være mye stærkere i kroppen, feks bryting, armbak osv.. men vill ikke løfte mere i markløft og benk osv, men vill igjenn løfte tyngre sten og tømmer - naturlige rå løft.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #8 : 02. april 2011, 20:39 »
Helt off-topic men hvor ble bad-boy av? Han var litt morsom....

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #9 : 02. april 2011, 21:26 »
Helt off-topic men hvor ble bad-boy av? Han var litt morsom....
Han følger nok med, men han måtte ta en pause fra treningsforum og ta et sinnemestringskurs før han fortsatte diskusjonen.:-)

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #10 : 03. april 2011, 10:29 »
leste en annen tråd som bad-boy hadde diskutert i, anngående mengde trening vs mindre mengde med større tyngde. tror også at mengden gjør deg mye sterkere enn mindre mengde med tyngre tak. å bygge seg opp via utholdenhet og mengde så vill størrelse og explosivitet komme naturlig. men selfølgeli må det jo være tungt, bare ikke så tungt at mann har problemer med å få det opp.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #11 : 03. april 2011, 10:56 »
leste en annen tråd som bad-boy hadde diskutert i, anngående mengde trening vs mindre mengde med større tyngde. tror også at mengden gjør deg mye sterkere enn mindre mengde med tyngre tak. å bygge seg opp via utholdenhet og mengde så vill størrelse og explosivitet komme naturlig. men selfølgeli må det jo være tungt, bare ikke så tungt at mann har problemer med å få det opp.

Link til denne tråden?
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #12 : 03. april 2011, 11:17 »
Altså når man trener på gym, så har man jo kontrollerte løft. Mens på en gård vil det ikke alltid være kontrollert, pluss oppvarming/spesifikk oppvarming heller ikke alltid er til stede.

Gård vs. Kontorjobb er en ting men Gård vs. Gym blir noe annet.
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #13 : 03. april 2011, 13:50 »
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102916.msg1543570;topicseen link til tråden Smiley

nå var det snakk om en som har en viss peiling på hvordan mann skal bruke kroppen i div løft, kosthold osv. hvis en har jobbet med stein og tømmer hele livet så er det jo ren logisk tekning at han blir mye sterkere enn en som har blod trenet på gym. i et stein løft trener mann hele kroppen på en annen måte en med en stang. og hvordan skal en på gymmen klare å trene med vekter på samme måte som en som jobber med tung sten og skog vær ukedag? det er ikke mulig. det virker som at det ikke er så mange som forstår dette nei, men det kan vell ha noe med å gjøre at det ikke er alle som har møtt en slik kjempe.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #14 : 03. april 2011, 15:57 »
Selvfølgelig finnes det unntak, men om en skal sammenligne freakene som er sterke ved å jobbe tungt så får en sammenligne de med freakene som trener tungt på gymmet og da vinner nok "gym freakene" alla Mariuz, Zavickas, Brian Shaw osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!