Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 74949 ganger)

Utlogget wablam

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 41

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #120 : 15. april 2011, 04:47 »

Wablam: Er det forskjell på å løfte en traktor og en stang i gymmet? Det handler om å stimulere kroppen til å bygge seg sterkere. Hvorfor trener de fleste i gym? I nærheten av der de bor, greit, lett å variere vekter og at folk er ubrukelige til å bruke hva naturen har gitt oss. Blir jo bare latterlig å si at den eneste måten å bli sterk på, er å følge en bestemt måte. Siden kanskje verdens sterkeste i dag gjør det, betyr ikke at det er den beste måten. Folk varierer. Se på pudz, se på JPS, se på Anderson. Ingen av dem har trent likt. Ser man på løftene til Kazmaier og med tanke på at han bygde sin styrke på nettopp powerlifting. Så burte jo han være overlegen alle andre. Men neida, selv med den styrken ble han knust av JPS, bonden fra Island, som har løft langt ifra Kazmaier. Dette virker jo bare rart siden Kazmaier, tydeligvis har spesialert seg ypperlig for å bli sterk, men blir fortsatt slått? Er så mange flere variabler inne i bildet her, at du umulig kan trekke konklusjonen din så fort. Kan gjerne finne en link til hvor poundstone snakker om at ingen vet hvordan man faktisk bør trene for å bli god.

Ikke noe vits i å ta det her så personlig og hisse seg opp. Diskusjonen går på studio vs. gammeldags gård, ikke på de forskjellige enkeltindividene da det handler om genetikk. Tydelig at du har mange sterke meninger, og det er vel og bra, men du har tydeligvis ikke peiling på det du snakker om. Så hvis du skal prøve å svare meg, svar på det jeg faktisk sier og ikke lag noe rare greier oppe i hodet ditt og svar på det.

Det jeg sier, som og egil så fint forklarte det, studio gir mye mye mye mye mye bedre optimalisering for resultater,mens gammeldagsgård kun kan gi en, i bestefall, nærliggende effekt. Sier ikke at gammeldagsgård suger eller at det er elendig, kun at det kommer på en fin andreplass.
Alder: 22 år, Høyde: 183 cm, Vekt: 73 kg

Benkpress: 155,5kg, Knebøy: 225kg, Markløft: 215

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #121 : 15. april 2011, 10:17 »
"Mark Westaby er verdens sterkeste bonde. Alle andre historier og fabler er og foblir tøys inntil det dukker opp et fnugg av dokumentasjon..."


mark westaby er ikke verdens sterkeste bonde din tufs. vedkommende jeg nevnte helt i starten av tråden har nesten en halv gang så store underarmer å er MYE kraftigere enn den typen der. å dette klarer han i en høyde på 178 cm og veier 130 kg, fyren er overdimensjonert over hele kroppen. du finner ikke en sterk bonde på gymmen om det er det du tror.

vill du ha dokumentasjon så er det da ikke vanskelig å skaffe det? gå i historie forelagene å se på temaet, så vill du få mer enn svar nokk.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #122 : 15. april 2011, 10:24 »
Gammeldags gårds- og skogsarbeid ble / blir utført for å få utført en oppgave primært med andre mål enn å bygge styrke.

Moderne styrketrening utføres på kroppens og musklenes premisser for å oppnå best mulig kroppslig utvikling / treningsutbytte.

Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #123 : 15. april 2011, 10:47 »
"Mark Westaby er verdens sterkeste bonde. Alle andre historier og fabler er og foblir tøys inntil det dukker opp et fnugg av dokumentasjon..."


mark westaby er ikke verdens sterkeste bonde din tufs. vedkommende jeg nevnte helt i starten av tråden har nesten en halv gang så store underarmer å er MYE kraftigere enn den typen der. å dette klarer han i en høyde på 178 cm og veier 130 kg, fyren er overdimensjonert over hele kroppen. du finner ikke en sterk bonde på gymmen om det er det du tror.

vill du ha dokumentasjon så er det da ikke vanskelig å skaffe det? gå i historie forelagene å se på temaet, så vill du få mer enn svar nokk.
Rolig nå Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #124 : 15. april 2011, 11:12 »
Guds Kuk.

Denne tråden fordummet hele Europa ved sin blotte eksistens.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #125 : 15. april 2011, 11:41 »
Nå må du gi deg.   Grin

Ingenting er mer underholdende, enn å høre om supermennesker, som løfter 'store' ting de selv har estimert vekten av.    Grin

Guds Kuk.

Denne tråden fordummet hele Europa ved sin blotte eksistens.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #126 : 15. april 2011, 11:54 »
" fyren er overdimensjonert over hele kroppen. du finner ikke en sterk bonde på gymmen om det er det du tror.


Har ikke du nevnt Sigmarsson flere ganger? De fleste arbeidere som jeg har hørt om og erfart har vert relativt sterke i forhold til folk flest, men etter noen år med bra trening har deres 20 +++ år med hardt arbeid lite å stille opp med, (som oftest).

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #127 : 15. april 2011, 12:18 »
Det er jo logisk at suboptimal trening, suboptimal kost, suboptimalt fokus gir...... (trommevirvel) suboptimale resultater. Så bønder i gamle dager som spiste magert og kanskje fattigslig, jobbet for å overleve ikke for å få treningseffekt... og som ikke hadde som primært mål å bli sterke... Det er klart disse ikke er sterkere enn de styrkeatleter som fins idag. Cheesus

Hadde du sluttet å grevle rundt og faktisk lest i tråden. Så står det klart og tydelig at man må se på en bonde som har genetikken til å bli enorm, og spiser typisk bondemat i mengder som du bare kan drømme om Egil. Finnes faktisk bønder i gamle dager som hadde mat på bordet. Melk, havre og kjøtt i bøtter og spann. Jeg gir egentlig faen i 99% av bøndene som ikke kan bli sterke, eller 99,9% av styrkeløfterne i verden i dag som faktisk ikke er sterke heller. Du må legge på suboptimale gener, siden det faktisk er det viktigste her.

Venter fortsatt på en styrkeløfter, som tar utfordringen til å melde seg på strongman konkurranse. Uten noe som helst trening på øvelser, eller tilpassning av treningen for å klare seg bedre i øvelsene. Da får vi jo faktisk svar på hvordan tilstanden er hos styrkeløftere i forhold til styrke.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #128 : 15. april 2011, 12:33 »
Det blir omtrent som å si at verdens raskeste mann er en rumensk lommetyv fordi han løper fra politiet hele dagen. Han burde dermed stille opp i hekkeløp uten å trene på starter eller hekkepasseringer, og selvsagt uten piggsko fordi utstyr er juks. I tillegg burde han vinne for å vise at det er rumenske lommetyver som er verdens raskeste mennesker.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #129 : 15. april 2011, 12:42 »
Hadde du sluttet å grevle rundt og faktisk lest i tråden. Så står det klart og tydelig at man må se på en bonde som har genetikken til å bli enorm, og spiser typisk bondemat i mengder som du bare kan drømme om Egil. Finnes faktisk bønder i gamle dager som hadde mat på bordet. Melk, havre og kjøtt i bøtter og spann. Jeg gir egentlig faen i 99% av bøndene som ikke kan bli sterke, eller 99,9% av styrkeløfterne i verden i dag som faktisk ikke er sterke heller. Du må legge på suboptimale gener, siden det faktisk er det viktigste her.

Venter fortsatt på en styrkeløfter, som tar utfordringen til å melde seg på strongman konkurranse. Uten noe som helst trening på øvelser, eller tilpassning av treningen for å klare seg bedre i øvelsene. Da får vi jo faktisk svar på hvordan tilstanden er hos styrkeløftere i forhold til styrke.


Igjen, at 0.01 % av bønder er makabert sterke beviser ikke at gårdsarbeid er bedre enn gym.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #130 : 15. april 2011, 12:56 »
"Mark Westaby er verdens sterkeste bonde. Alle andre historier og fabler er og foblir tøys inntil det dukker opp et fnugg av dokumentasjon..."


mark westaby er ikke verdens sterkeste bonde din tufs. vedkommende jeg nevnte helt i starten av tråden har nesten en halv gang så store underarmer å er MYE kraftigere enn den typen der. å dette klarer han i en høyde på 178 cm og veier 130 kg, fyren er overdimensjonert over hele kroppen. du finner ikke en sterk bonde på gymmen om det er det du tror.

vill du ha dokumentasjon så er det da ikke vanskelig å skaffe det? gå i historie forelagene å se på temaet, så vill du få mer enn svar nokk.
jeg skjønner at du mener noe annet enn alle andre her, men denne tråden skulle vært i bøndenes forum, ikke ett forum der alle relaterte brukere trener på ett gym, de blir litt vanskelig og overbevise, det du mener med styrken til bønder i forskjellige øvelser kan forklares på en lett måte , om jeg som tømrer tar med meg en kjempe stor sterk gymrotte på arbeid en dag og jobben er og bære inn 4 paller med gibs . 40 plater på vær palle og vær plate veier 30 kg, han fikk to paller og eg 2 paller.. så kan jeg og garantere at jeg som tømrer vinner, selv om jeg er halvparten så stor og sterk. grunnen er at jeg har bært plater mange ganger før og har lørt meg løfte og bære og gå teknikk. ikke noe sterkere men mye flinkere.. det handler verken om stryrke eller størrelse . bare erfaring ... dette burde svare hele trådens store spørsmål:) Cheesy Cheesy
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #131 : 15. april 2011, 13:48 »
Igjen, at 0.01 % av b¸nder er makabert sterke beviser ikke at gårdsarbeid er bedre enn gym.

Ettersom de fleste er blånekter for at man faktisk kan bli sterk på denne måten, og at alle historier om gamle kjemper er bullshit. Så ja, det er sterke nok bevis.

Fenrikflink: Slutt å troll rundt. Hvordan ellers skal man kunne måle styrken mellom en gårdsarbeider og en person som trener på studio? Man må jo ta dem rett fra hvor de kommer fra, og hive dem inn i en konkurranse som måler hvem som er sterkest. Nemlig strongman. Hvis du ikke har mer saklig ting å komme med en skr¸ner historier om nissen som l¸p raskere enn reinsdyra, så synes jeg du b¸r unngå å trolle her.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #132 : 15. april 2011, 13:50 »
Ettersom de fleste er blånekter for at man faktisk kan bli sterk på denne måten, og at alle historier om gamle kjemper er bullshit. Så ja, det er sterke nok bevis.

Fenrikflink: Slutt å troll rundt. Hvordan ellers skal man kunne måle styrken mellom en gårdsarbeider og en person som trener på studio? Man må jo ta dem rett fra hvor de kommer fra, og hive dem inn i en konkurranse som måler hvem som er sterkest. Nemlig strongman. Hvis du ikke har mer saklig ting å komme med en skr¸ner historier om nissen som l¸p raskere enn reinsdyra, så synes jeg du b¸r unngå å trolle her.

 rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl

Ræven min ler av deg.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #133 : 15. april 2011, 13:54 »
Ettersom de fleste er blånekter for at man faktisk kan bli sterk på denne måten, og at alle historier om gamle kjemper er bullshit. Så ja, det er sterke nok bevis.

Er vel ingen som nekter for at man kan bli sterk av tungt gårdsarbeid. Men man blir enda sterkere av å trene bra på gymmet.

Men hvordan er det at noen nekter for det, bevis på at det er sant?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #134 : 15. april 2011, 14:54 »
Men hvordan er det at noen nekter for det, bevis på at det er sant?

Fordi styrketrening er en konspirasjon!!  woot  woot

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!