Skrevet av Emne: spise nøtter, Hvilke typer anbefales og hvor mye?  (Lest 7116 ganger)

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Hei. Etter at jeg stadig hører folk si at nøtter er sunt og at det inneholder protein, så har jeg bestemt meg for å begynne å spise mer av det. Det jeg tenker er at jeg skal innføre nøtter som "dessert" noe som jeg kan ha etter middag eller bruke som "snacks"

det jeg lurer på.

1. Hvilke nøtter anbefales?

2. Går det greit med chilli nøtter?

3. Går det fint om jeg kan spise dette hver dag som "dessert"? isåfall, hvor er grensen for at en ikke skal "legge" på seg ved bruk av disse?

takker for svar Smiley

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Hei. Etter at jeg stadig hører folk si at nøtter er sunt og at det inneholder protein, så har jeg bestemt meg for å begynne å spise mer av det. Det jeg tenker er at jeg skal innføre nøtter som "dessert" noe som jeg kan ha etter middag eller bruke som "snacks"

det jeg lurer på.

1. Hvilke nøtter anbefales?

2. Går det greit med chilli nøtter?

3. Går det fint om jeg kan spise dette hver dag som "dessert"? isåfall, hvor er grensen for at en ikke skal "legge" på seg ved bruk av disse?

takker for svar Smiley

Ubehanda nøtter som mandler er bra, hvis du går i overskudd så vil du jo legge på deg, så det kommer helt ann på hvor mye annet du spiser om dagen. Nøtter inneholder mye kalorier så det er kanskje ikke så lurt å overdrive. En neve om dagen kan du vel prøve.  biggrin   

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Ubehanda nøtter som mandler er bra, hvis du går i overskudd så vil du jo legge på deg, så det kommer helt ann på hvor mye annet du spiser om dagen. Nøtter inneholder mye kalorier så det er kanskje ikke så lurt å overdrive. En neve om dagen kan du vel prøve.  biggrin   

takker for svar! hvordan er det med chillinøtter? er det mye protein  i de? grunnen til at jeg spørr er fordi chillinøtter smaker best synes jeg Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Siden du har postet dette under diett og deffing så regner jeg med at du er på vei ned i vekt?! Å bruke nøtter som proteinkilde er nok ingen god idé, spesielt på diett, siden de er veldig kaloririke. Dersom det er proteinet du er ute etter så ville jeg sørget for å få dekket inntaket fra andre matvarer, som kjøtt, fisk, egg, cottage cheese osv.

Nøtter inneholder jo mye bra fett så en liten mengde vil være bra, men da må du vurdere det ut fra kostholdet ditt ellers og hvor mange kalorier du har "til overs".

Chilinøtter er behandlet, ville heller gått for mandler, som personen over meg sa... eller valnøtter.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Selvfølgelig smaker chilinøttene best, det er fordi de består av krydder og er dyppet i en eller annen form for melblanding før de blir fritert. Spis ordentlige nøtter, f.eks rene mandler eller peanutter som IKKE er dyppet i fett. Gjerne med skallet rundt (sånne du ser elefanter spiser på tegnefilm), så er du idiotsikker på at de ikke er dyppet i masse dritt. Og nei, det blir ikke å smake like godt.

Utlogget ada

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 41

Chilinøtter og andre behandlede nøtter (med unntak av tørr-ristede) er ikke noe særlig sunt akkurat. Da bør du heller avstå fra de. Prøv noen valnøtter og hell kaldt vann over og strø salt over etterpå. Eller rist de i ovnen. Soyabønner kan også ristes i ovn med salt etter at de har ligget i bløt over natten. 50 g nøtter om dagen ville jeg ikke oversteget. På deli de luca selger de tørr-ristede nøtter i små poser. De vil du sikkert like. Posene er 50g's. Valnøtter og mandler er sunnest.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Utlogget leanandhungry

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: spise nøtter, Hvilke typer anbefales og hvor mye?
« #6 : 22. august 2012, 00:03 »
Er nøtter nødvendig når jeg tar selolje fra før av? Det er jo viktig å få i seg essensielt fett, men dersom seloljen dekker dette behovet så vil jo nøttene bli overflødige og bare øke kaloriinntaket, eller er det bra med litt nøtter uansett?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!