Skrevet av Emne: Bachelor i ernæring  (Lest 3621 ganger)

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Bachelor i ernæring
« : 08. april 2011, 01:30 »
Jeg prøver å finne noen muligheter til å ta bachelor i ernæring over nett, altså, trenger ikke å være nettstudie, men at det ikke er krav til oppmøte utenom eksamen (og eventuelt et par andre dager iløpet av semesteret). Jeg skal være i full jobb imens jeg studerer, og vil grunnet dette ta minst mulig fridager, men er villig til å bruke mye tid utover dette.
Jeg trodde jeg hadde funnet noe som passet veldig bra, Atlantis Medisinske Høgskole (nettstudie med kun oppmøte på eksamen), men har nå funnet ut at de ikke blir godkjent av UiO f eks, så muligheten for å ta en eventuell master er heller dårlig. Jeg ser uansett på det som veldig negativt at det virker som at andre ikke går god for det pensumet de har der, så selv om jeg ikke kommer til å ta master så er dette en ripe i lakken. Vil ikke bruke 3 eller flere år og en del penger og risikere å ikke få jobb pga enkelte er usikre på kvaliteten på utdannelsen. Tenkte egentlig å ta ernæring ved APFT, men da jeg ikke får studiepoeng her så er det litt unødvendig siden jeg ønsker bachelor.

Noen forslag eller noen som eventuelt kan endre mitt syn på atlantis og dets begrensninger?

Setter stor pris på hjelp.

PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Bachelor i ernæring
« #1 : 09. april 2011, 15:43 »
Ingen med erfaring fra atlantis eller noen som har andre forslag?
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Bachelor i ernæring
« #2 : 07. mai 2011, 23:50 »
Jeg går ernæring på Helsehøyskolen (ble bjørknes nå i januar). Problemet med å komme inn på master på UiO er rett og slett den at de ikke vil ta oss inn! Det er en regel i EU (?) som sier at alle har rett til å søke på hvilket som helst universitet, men det er jo da UiO som velger hvem som får komme inn på studiet. Og de sier rett og slett bare nei til oss som har bachelor fra private skoler. I fjor gikk det ut ei med A i alle fag, og hun kom heller ikke inn på master på UiO! Idiotisk av de, men er dessverre sånn det er.

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Bachelor i ernæring
« #3 : 08. mai 2011, 15:56 »
Takk for svar!
Slik det ser ut nå så skal jeg ta opp alle fagene jeg hadde på videregående + alle realfagene som kreves, som privatist iløpet av ett år. Jeg bare satse på at jeg greier å få ett snitt på over 5 slik at jeg har godt nok snitt med alderspoeng, realfagspoeng osv til å komme inn i UiO eller UiB.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Bachelor i ernæring
« #4 : 08. mai 2011, 17:53 »
Oi! Da er du utrolig flink hvis du greier det! Jeg begynte selv å ta opp videregående fag etter et år medisin grunnfag på universitetet - hadde lyst til å studere medisin. Men fant fort ut at motivasjonen til å pugge frø, planter og dyr osv ikke var der i det hele tatt  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!