Skrevet av Emne: Kreatin  (Lest 8417 ganger)

Utlogget diddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 86

Sv: Kreatin
« #15 : 12. april 2011, 23:11 »
Oisann, jeg har brukt scoopen som er i kreatin monohydrat boksen 3 ganger daglig. Dette blir vel for mye altså? Så jeg skal kun ha 1 scoop fordelt på en hel dag?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Kreatin
« #16 : 12. april 2011, 23:34 »
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Kreatin
« #17 : 13. april 2011, 11:02 »
Nei.

Er ikke nødvendig, men lurt, får da bruker du lenger tid på å fylle opp kreatinlagrene, så du får ikke full effekt av det før etter en stund.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Kreatin
« #18 : 13. april 2011, 12:32 »
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Bar0nen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 513
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 513

  • LOL
Sv: Kreatin
« #19 : 13. april 2011, 16:11 »
Bare jeg som får kviser i trynet av kreatin?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Kreatin
« #20 : 13. april 2011, 18:03 »
Bare jeg som får kviser i trynet av kreatin?

Jepp.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Kreatin
« #21 : 13. april 2011, 18:04 »
Bare jeg som får kviser i trynet av kreatin?
Sikker på at det er kreatin og ikke er noe annet du putter ideg ,feks for høyt nivå av fett i maten.

EmyR

  • Gjest
Sv: Kreatin
« #22 : 13. april 2011, 21:15 »
Sikker på at det er kreatin og ikke er noe annet du putter ideg ,feks for høyt nivå av fett i maten.

Eller feks myseprotein.

Utlogget Bar0nen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 513
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 513

  • LOL
Sv: Kreatin
« #23 : 14. april 2011, 09:59 »
Sikker på at det er kreatin og ikke er noe annet du putter ideg ,feks for høyt nivå av fett i maten.

Nja, har egentlig ikke tenkt så mye over det, men hadde en pause fra kreatin nå i vinter og merket huden var bedre. Tenkte som sagt ikke at det var relatert til kreatin før jeg skumleste en tråd om kreatin og bivirkninger kunne være kviser.

Merket at etter en uke med kreatin begynte jeg å få mye mer kviser i ansiktet. Det kunne være helt tilfeldig, så fortsatte. Nå derimot har jeg kuttet kreatin i straks 2 uker og omtrent ikke fått noen kviser i ansiktet. Skal se ann litt mer hvordan det utarter seg.

Tok et kjapt googlesøk også for å finne noe om det og virker som det ikke bare er jeg som opplever dette.

Utlogget skalblisterk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Kreatin
« #24 : 16. april 2011, 11:52 »
Jeg har hatt et opphold med kreatin på 3-4 uker. Jeg lurer på om jeg trenger å ta ''oppfyllingsperioden'' på fem dager med 20 gram til dagen fordelt på 4 skjeer, eller om jeg bare kan begynne rett på å ta en skje til dagen (5 gram) nå når jeg skal starte opp igjen?

Jeg lurte også på hvor viktig det er å drikke masse vann for å få resultater? Er 3 liter nok? Har vanskelig med å få i meg nok. Og hva er årsaken til at man skal drikke så mye vann? Kjenner jeg må pisse hvert ''2.minutt'' på kreatin

Utlogget Krabbatten

Sv: Kreatin
« #25 : 16. april 2011, 12:05 »
Jeg har hatt et opphold med kreatin på 3-4 uker. Jeg lurer på om jeg trenger å ta ''oppfyllingsperioden'' på fem dager med 20 gram til dagen fordelt på 4 skjeer, eller om jeg bare kan begynne rett på å ta en skje til dagen (5 gram) nå når jeg skal starte opp igjen?

Jeg lurte også på hvor viktig det er å drikke masse vann for å få resultater? Er 3 liter nok? Har vanskelig med å få i meg nok. Og hva er årsaken til at man skal drikke så mye vann? Kjenner jeg må pisse hvert ''2.minutt'' på kreatin
Oppladningsperioden er viktig for at kreatinlagrene skal fylles raskest mulig opp, noe som tar lang tid dersom man starter med bare 5g de første dagene.

3 liter er nok, men helst ikke mindre. Kreatinens oppgave/effekt er å transportere og fylle musklene med vann, som bidrar til både økt volum og styrke.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget skalblisterk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Kreatin
« #26 : 16. april 2011, 12:44 »
Oppladningsperioden er viktig for at kreatinlagrene skal fylles raskest mulig opp, noe som tar lang tid dersom man starter med bare 5g de første dagene.

3 liter er nok, men helst ikke mindre. Kreatinens oppgave/effekt er å transportere og fylle musklene med vann, som bidrar til både økt volum og styrke.

Takk for svar. Men siden det ikke er så lenge siden jeg gikk på kreatin (3-4 uker siden), er kreatinlagrene mine tomme/fulle enda? Bør jeg ta oppladningsfasen på nytt?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Kreatin
« #27 : 16. april 2011, 12:45 »
Takk for svar. Men siden det ikke er så lenge siden jeg gikk på kreatin (3-4 uker siden), er kreatinlagrene mine tomme/fulle enda? Bør jeg ta oppladningsfasen på nytt?

Nei, helt unødvendig. Begynn med 5 gram før og etter trening Wink
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Krabbatten

Sv: Kreatin
« #28 : 16. april 2011, 13:02 »
Takk for svar. Men siden det ikke er så lenge siden jeg gikk på kreatin (3-4 uker siden), er kreatinlagrene mine tomme/fulle enda? Bør jeg ta oppladningsfasen på nytt?
De er nok ikke helt tomme. Men en liten oppladningsfase på f.eks. 10g de 3 første dagene andbefaler jeg Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!