Skrevet av Emne: søtning til Havregryn  (Lest 4919 ganger)

Utlogget ole m

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

søtning til Havregryn
« : 09. april 2011, 12:54 »
hei! Smiley

jeg driver og spiser havregryn til frokost hver dag.

og havregryn med melk uten noe søtning i tilleg er ikke veldig godt.

sukker er liksom ikke det sunneste alternativet.

så her folkens. kan dere komme med forslag til søtninger eller oppskrifter på goe havregrøt oppskrifter eller lignende som dere syns smaker godt Smiley

Utlogget Stumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 127

  • Strong & Juicy
Sv: søtning til Havregryn
« #1 : 09. april 2011, 12:56 »
sukrin ville jeg gått for.
kan kjøpes her:

http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php




Hvorfor velge Sukrin?
Naturlig smak med sukkerets konsistens Mens andre søtstoffer ofte har en bismak eller kunstig ettersmak, smaker Sukrin akkurat som vanlig sukker. I tillegg har den samme utseende som sukker, og knaser i tennene på samme måte.

Helt fritt for kalorier og karbohydrater
Sukrin inneholder ingen karbohydrater eller kalorier som tas opp av kroppen, og er derfor et godt valg for de som vil passe vekten. Sukrin er faktisk det eneste volumgivende søtningstoffet som har null kalorier. Andre naturlige sukkererstatninger som fruktose, maltitol og xylitol (bjørkesøt) har mellom 2.4 og 4 kalorier per gram.

Ingen blodsukkerstigning
Studier viser at Sukrin ikke påvirker blodsukker- eller insulinnivået i kroppen. Det betyr at Sukrin trygt kan brukes av diabetikere. Det er også gunstig ved ADHD, lavkarbohydratkosthold og ved candidadiett.
Ved å kombinere Sukrin med Hi-maize og mandelmel kan du oppnå enda lavere blodsukkerbelastning på maten du spiser. Sukrin står på Norges Diabetesforbunds liste over søtningsstoffer som ikke gir blodsukkerstigning.

Naturlig
Sukrin finnes i naturen, og er ikke satt sammen i laboratorier.
Sukrin blir produsert av naturlige råstoffer gjennom en naturlig fermenteringsprosess.

Skader ikke tennene
Sukrin er tannvennlig, det reduserer hull i tennene på tre ulike måter:

Gjør det vanskeligere for bakteriene å feste seg på tennene.
Demper veksten av bakterier i munnhulen som fører til karies.
Utbytting av sukker med Sukrin vil gi mindre mat for kariesfremkallende bakterier.
Virker som antioksidant
Sukrin har evnen til å uskadeliggjøre frie radikaler i kroppen, og virker dermed som en antioksidant.

Ingen mageubehag
Noen søtstoffer kan gi fordøyelsesbesvær ved inntak av større mengder. Sukrin har ikke denne negative egenskapen. Over 90% blir raskt absorbert i tynntarmen, og skilt ut uforandret i urinen.




Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: søtning til Havregryn
« #2 : 09. april 2011, 13:41 »
Lette måten er jo å ta en måleskje proteinpulver oppi. Når det gjelder oppskrifter så spiser jeg denne til frokost hver dag:

50g havregryn
25g Kruskakli
25g Hvetekim
20g Linfrø
4dl vann
6 minutter i microen

3 eggehviter
2,5 minutter i microen

La den kjøle seg ned litt.
Tilsett 2 måleskjeer proteinpulver.
Strø over med kanel.

Spis!

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: søtning til Havregryn
« #3 : 09. april 2011, 14:25 »
Mitt tips er frosne bær som forøvrig selges i de aller fleste dagligvarebutikker. Er du priviligert med hagebær bør du absolutt plukke inn og fryse dette. Fulle av antioksidanter og søte på smak, og best av alt uten sukker.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: søtning til Havregryn
« #4 : 09. april 2011, 21:02 »
Om du liker brunost kan jeg anbefale noen skiver av det på toppen, blir passe søtt.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

taraquin

  • Gjest
Sv: søtning til Havregryn
« #5 : 10. april 2011, 08:58 »
Frosne bær og\eller sukrin er mine tips Smiley

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: søtning til Havregryn
« #6 : 10. april 2011, 11:42 »
Rosiner. Enkelt og greit.
Dessuten blir man vant med å spise havregryn uten søtning etterhvert.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget aabailey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: søtning til Havregryn
« #7 : 10. april 2011, 12:48 »
Selv har jeg mange varianter av både ren havregryn med vann/melk og grøt. Sleng på frukt (skivet jordbær, bananer, eple i terninger), dryss på kanel, rosiner, honning og selvfølgelig proteinpulver. Ellers går det faktisk ann å røre inn ren kakao og peanøttsmør og jeg har også prøvd brunost som nevnt ovenfor og det var overraskende bra.

Nå går havregryn med vann og kanel rett ned. Man blir vant til det. Ikke begynn med vanlig syltetøy og sukker i hvert fall.

Utlogget ole m

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: søtning til Havregryn
« #8 : 10. april 2011, 12:51 »
Takker for svar!  Grin

var masse interessant her. kommer nok til å teste alle og enhver når jeg har kommet meg på butikken Wink

Utlogget Stumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 127

  • Strong & Juicy
Sv: søtning til Havregryn
« #9 : 10. april 2011, 13:20 »
Dette er også en super oppskrift med honning som søtning:

http://www.nrk.no/mat/1.7035801

Utlogget ole m

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: søtning til Havregryn
« #10 : 10. april 2011, 13:31 »
sukrin ville jeg gått for.
kan kjøpes her:

http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php


virker som at dette produktet koster 138kr pr kilo og oppover. det blir litt i dyreste laget etter min smak. men mulig jeg bestiller en pakke etterhvert for å teste det Smiley



Hvorfor velge Sukrin?
Naturlig smak med sukkerets konsistens Mens andre søtstoffer ofte har en bismak eller kunstig ettersmak, smaker Sukrin akkurat som vanlig sukker. I tillegg har den samme utseende som sukker, og knaser i tennene på samme måte.

Helt fritt for kalorier og karbohydrater
Sukrin inneholder ingen karbohydrater eller kalorier som tas opp av kroppen, og er derfor et godt valg for de som vil passe vekten. Sukrin er faktisk det eneste volumgivende søtningstoffet som har null kalorier. Andre naturlige sukkererstatninger som fruktose, maltitol og xylitol (bjørkesøt) har mellom 2.4 og 4 kalorier per gram.

Ingen blodsukkerstigning
Studier viser at Sukrin ikke påvirker blodsukker- eller insulinnivået i kroppen. Det betyr at Sukrin trygt kan brukes av diabetikere. Det er også gunstig ved ADHD, lavkarbohydratkosthold og ved candidadiett.
Ved å kombinere Sukrin med Hi-maize og mandelmel kan du oppnå enda lavere blodsukkerbelastning på maten du spiser. Sukrin står på Norges Diabetesforbunds liste over søtningsstoffer som ikke gir blodsukkerstigning.

Naturlig
Sukrin finnes i naturen, og er ikke satt sammen i laboratorier.
Sukrin blir produsert av naturlige råstoffer gjennom en naturlig fermenteringsprosess.

Skader ikke tennene
Sukrin er tannvennlig, det reduserer hull i tennene på tre ulike måter:

Gjør det vanskeligere for bakteriene å feste seg på tennene.
Demper veksten av bakterier i munnhulen som fører til karies.
Utbytting av sukker med Sukrin vil gi mindre mat for kariesfremkallende bakterier.
Virker som antioksidant
Sukrin har evnen til å uskadeliggjøre frie radikaler i kroppen, og virker dermed som en antioksidant.

Ingen mageubehag
Noen søtstoffer kan gi fordøyelsesbesvær ved inntak av større mengder. Sukrin har ikke denne negative egenskapen. Over 90% blir raskt absorbert i tynntarmen, og skilt ut uforandret i urinen.




sukrin ville jeg gått for.
kan kjøpes her:

http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php

jeg fant ikke ut hvor de solgte det på den linken men fant det på google.no og det virker som at sukrin koster 140kr pr kilo. noe som er litt vel dyrt etter min smak Smiley


Hvorfor velge Sukrin?
Naturlig smak med sukkerets konsistens Mens andre søtstoffer ofte har en bismak eller kunstig ettersmak, smaker Sukrin akkurat som vanlig sukker. I tillegg har den samme utseende som sukker, og knaser i tennene på samme måte.

Helt fritt for kalorier og karbohydrater
Sukrin inneholder ingen karbohydrater eller kalorier som tas opp av kroppen, og er derfor et godt valg for de som vil passe vekten. Sukrin er faktisk det eneste volumgivende søtningstoffet som har null kalorier. Andre naturlige sukkererstatninger som fruktose, maltitol og xylitol (bjørkesøt) har mellom 2.4 og 4 kalorier per gram.

Ingen blodsukkerstigning
Studier viser at Sukrin ikke påvirker blodsukker- eller insulinnivået i kroppen. Det betyr at Sukrin trygt kan brukes av diabetikere. Det er også gunstig ved ADHD, lavkarbohydratkosthold og ved candidadiett.
Ved å kombinere Sukrin med Hi-maize og mandelmel kan du oppnå enda lavere blodsukkerbelastning på maten du spiser. Sukrin står på Norges Diabetesforbunds liste over søtningsstoffer som ikke gir blodsukkerstigning.

Naturlig
Sukrin finnes i naturen, og er ikke satt sammen i laboratorier.
Sukrin blir produsert av naturlige råstoffer gjennom en naturlig fermenteringsprosess.

Skader ikke tennene
Sukrin er tannvennlig, det reduserer hull i tennene på tre ulike måter:

Gjør det vanskeligere for bakteriene å feste seg på tennene.
Demper veksten av bakterier i munnhulen som fører til karies.
Utbytting av sukker med Sukrin vil gi mindre mat for kariesfremkallende bakterier.
Virker som antioksidant
Sukrin har evnen til å uskadeliggjøre frie radikaler i kroppen, og virker dermed som en antioksidant.

Ingen mageubehag
Noen søtstoffer kan gi fordøyelsesbesvær ved inntak av større mengder. Sukrin har ikke denne negative egenskapen. Over 90% blir raskt absorbert i tynntarmen, og skilt ut uforandret i urinen.





Utlogget ole m

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: søtning til Havregryn
« #11 : 10. april 2011, 13:34 »
virker som dette sukrin greiere er veldig dyrt. prisene jeg fant var på 128kr pr kilo og oppover =S

ikke helt etter min økonomi dette her :p

Utlogget MissRun

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 22

Sv: søtning til Havregryn
« #12 : 10. april 2011, 14:36 »
Mitt tips er enkelt Grin:

Kok grøten med minst like mye melk som vann, for dette gir bedre smak og tilsett en sukett. Dette gjør at grøten blir fyldigere av melken og en anelse søtere gjennom hele. Om du i tillegg topper med kanel, rosiner, sukrin, bær eller noe annet digg blir opp til deg:)

 Wink
<3

Utlogget kenneth85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: søtning til Havregryn
« #13 : 10. april 2011, 14:43 »
litt o'boy. enkelt og greit.. la d stå å trekke i 2-3 min.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!