Skrevet av Emne: Er det kvinnefrigjøring og likestilling å være tøsete?  (Lest 94524 ganger)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Nå har ingreen tatt med mange synspunkt fra kristendommen. Ville vært artig å sett hva de andre religionene mener, uten at jeg selv har noen interesse av å lete frem tekstene. Det finnes vel noen med annen trosretning som kanskje vil uttale seg?

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Nå har ingreen tatt med mange synspunkt fra kristendommen. Ville vært artig å sett hva de andre religionene mener, uten at jeg selv har noen interesse av å lete frem tekstene. Det finnes vel noen med annen trosretning som kanskje vil uttale seg?

Tror de tre store steinalder-religionene mener stort sett det samme når det gjelder løssluppenhet. Same shit, different wrapping, som de sier.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Det er 2011. Jenter kan gjøre hva de vil.




absolut, men da får de ta konsekvensene av det også Wink stemplet som løs, å vanskligere for å få seg type.. Gjør ikke meg noe at mange jenter er løse, er jo bra for meg å det Smiley men ikke faen om jeg skulle blitt sammen med en Wink
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

stemplet som løs, å vanskligere for å få seg type.. Gjør ikke meg noe at mange jenter er løse, er jo bra for meg å det Smiley men ikke faen om jeg skulle blitt sammen med en Wink

Eg avviste alle i ti år etter eg gjorde det slutt med x'n. Bare fordi eg tok skrekken. Eg kan love deg at det ikkje gjorde det lettere å finne seg type! Får nesten angst bare tanken på en date.

Men det hadde nok vært værre for meg om eg la meg ned for alle, det er klart. Min mening er bare at folk som er rundpulere er ekle uansett kjønn.   Null respekt til de som har en ny partner hver uke/måned. Enda nullere (jadda, teit uttrykk, gidder ikkje imponere) respekt for de som skifter partner oftere!

Sånn reint praktisk i forhold til smitte, så bør alle som har hatt sex omgang med noen  uten beskyttelse, enten det er oralt, normalt, eller galt, bør  bruke beskyttelse de neste 6 måneder (siden det tar så lang tid før HIV viruset vises i blodet fra smittetidspunktet) og deretter teste seg for HIV.  Det mest fornuftige er å unngå sex fullstendig de neste 6 måneder, siden noen "lure" menn tar av seg kondomen under akten fordi de plutselig har lyst å formere seg. 

I dag kan man spore hvem som har smittet en med HIV, så for de som driter i disse rådene, og driter i om de muligens smitter noen, så kanskje advarselen om noen mulige år i fengsel kan gjøre at folk tester seg, og kanskje begynner å tenke litt over hvor ofte eller hvor mange ganger man har tilfeldig/ubeskyttet sex. Tongue
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Gud bedre, her var det mye rart!  Grin

Utlogget uno87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

På sett og vis kan man vel si at det er likestilling å være tøsete. Menn har jo vært tøsete i uminnelige tider, så da er det vel likestilling når også kvinner kan tøse litt rundt uten å bli halshugget.

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog.

Utlogget uno87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2


Det kan være greit å tenke på at for hver gang en mann har hatt samleie med en ny kvinne, har samtidig en kvinne hatt samleie med en ny mann. Argumentet med at menn har vært tøsete i uminnelige tider blir ikke annet i en kontradiksjon når man ser på samfunn, (som f.eks Norge), der vi har omtrent 50% av hvert kjønn. Eller? Smiley
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167



Nei du har helt rett, skjønner meg virkelig ikke på meningene dine. Du driver fremdeles å snakker om at mannen er sjefen og og at kjærlighet til han er viktigst..kjærlighet går begge veier og er like viktig for begge kjønn.
Det er ikke noe motsetning mellom det at mannen er sjef og at kjærligheten går begge veier. Det at mannen er satt til å være sjef er et meget stort ansvar da dette skal gjøres med kjærlighet. Jeg har ikke sagt at kjærligheten til mannen er viktigst. Egentlig er det motsatt. Kvinnen skal elskes først, og som en konsekvens av dette skal hun underordne seg. Underordningen er hennes form for å elske tilbake. Dette er en tillitserklæring.
Vel og merke skal ingen kvinner underordne seg en mann som ikke har skikkelig omsorg for henne. Slike menn er ikke skikket for ekteskap.
Sitat
Kvinnen kan jo være sjef i huset hvis du mener at man ikke kan samarbeide og dele på det som skjer i hus og utenfor hus. Må ikke være mannen . Hjemme hos oss deler vi på alt, mannen min er ikke på noe tidspunkt sjef over meg. vi  blir enig om ting som skal gjøres,kjøpes osv i fellesskap. og vi har vært sammen i 21 år. Man har sjef på jobb ikke i hjemmet. der skjer ting i fellesskap...
Jeg er ikke uenig i dette. Kvinnen kan være "sjef" på mange områder, og det er helt naturlig at hun tar styringen i hjemmet. Kvinnfolk er tross alt mer huslige anlagt enn menn, som regel. Poenget da er at denne sjefsrollen har mannen på forhånd gitt henne. Mange kvinner buser fram og stjeler en sjefsrolle mens mannen blir sittende igjen som en tøffel. Mannen skal ha den overordnede styringen, og også i en bedrift der vi har en sjef kan vedkommende delegere sitt ansvar til de han har tillitt til. Det samme i hjemmet.
Husk at en kjærlig mann aldri vil være en dårlig sjef, men et menneske som antakelig gjør slik du beskriver; tar en diskusjon med kona, for å høre hva hun mener - før han tar en sjefsavgjørelse. Det er ikke rom for undertrykkelse der kjærligheten råder, men det er ikke noen motsetning mellom kjærlighet og rollefordeling.
Sitat
Og jeg følger ikke en bibel som er skrevet for tusner av år siden av uvitende maktsyke Menn .   Vi lever i en verden der  begge ofte jobber fult og deler resten av ansvaret hjemme med både hus og matlaging.
Hvorvidt de som skrev Bibelen var maktsyke for være en påstand opp til deg selv. Hvis du leser Paulus brever tror jeg du vil se at det er helt motsatt. Men igjen: Prøv å se at de rollefordelingen som er satt ikke er for at mannen skal ha noen "fordeler", men for at det skal være ordnede forhold også i familien. Hvis Bibelen hadde vært kvinneundertrykkende ville det vært slik at kvinner måtte ofre sitt liv for mannen om nødvendig. Slik er det ikke. Mannen skal gå som en rustning foran sin kone og sine barn. Uttrykket "damene først" er et bibelsk prinsipp. I krig og katastrofer er det alltid kvinner og barn som først skal tas hånd om, noe som har rot i Bibelen.
Mannens kall i ekteskapet er kanskje enda større menneskelig sett enn den rollen kvinnen er satt til.
Sitat
En kvinne med erfaring kan være vell så bra som en mann med erfaring. Det er helt feil at kvinner som har hatt flere menn er horer og at  mannen bare er horebukk hvis han driver på med en annens kvinne, han er like mye horebukk som kvinne er hore når de driver på med flere menn/ kvinner.  Vi lever også i en verden hvor det er vanlig at man kanskje har vært borti flere før man finner den riktige man vil leve med. Og den er IKKE forbeholdt menn, og flerkoneri er kvalmt.
Her er vi rett og slett noe uenige. Du drar inn likestillingstanken, antakelig fordi det er et rettferdighetsprinsipp som bor i deg. Det synes jeg er bra. Men naturen likestiller ikke kvinner og menn. Likevel er de like mye verdt. Bank sistnevnte inn i hodet. Jeg har forklart hvordan naturen straffer uriktig seksuell omgang med sykdom, for å underbygge mitt synspunkt. Like viktig er det at kvinnens og mannens tankegang er tilpasset den kristne seksualmoralen. Menn VIL ha en jomfru til kone, mens kvinner bryr seg ikke om dette sålenge mannen er skikket til å elske henne fra nå av.
Hvis du tror jeg mener at menn kan "vifte med kjeppen" slik de vil, så tror du feil. Derimot har jeg sagt at om en mann ligger med en kvinne er han forpliktet til å ikke forlate henne, men elske henne resten av livet. Sånn sett er det ikke rom for "løse" og uansvarlige menn i mitt bilde.
Undersøkelser ang. seksualitet peker mot samme konklusjon. Mange kvinner fantaserer faktisk om en dominant mann, nærmest en "voldtekt". Underordning er en naturlig iboende del av kvinnen. Dette handler også om at mannen er fysisk overlegen, og rent fysisk kan "bestemme".
På den annen side drømmer enhver mann om en jomfru som er med på hans føringer. I en seksuell akt er det mannen som "leder an", slik skal det også være i samlivet ellers, men alt i kjærlighet der kvinnens stemme blir hørt.

Mange menn sliter voldsomt med at kona/samboeren/kjæresten har hatt seksuell erfaring før dem. Dette bryter ned lykken i forholdet. Tanken på sin egen dame med en annen mann - også før han selv kom i bildet - er en konstant verkebyll, og for enkelte ikke til å leve med. Kvinner sliter ikke med mannens erfaring, men takler selvsagt ikke at mannen begynner å forholde seg likegyldig til henne. Kvinnen er helt annerledes "programmert" her. Hvor mange damer mannen har hatt før henne er totalt likegyldig sålenge hun føler seg elsket.
Videre er det slik at menn ikke takler å se en tidligere kone sammen med en ny mann. Hvis du ser på de drapene som begås mellom (eks)kjærester, så er det omtrent utelukkende mannen som dreper. Heller ikke dette uten grunn. Et resultat av mannens psyke.
På bakgrunn av disse ting er det uhyre viktig med en sunn seksualmoal. Dette for å unngå mye smerte og tragedier. Når du sier at det er ett fett om kvinnen vs mannen har erfaring, så er det ikke det. Noe enhver som jobber med disse tingene kan bekrefte. Det er synd at så mange i dag blir lært opp i en samlivsmoral som gjør dem både forvirrede og ulykkelige.
Sitat
Du må mene hva du vill, men de fleste kvinner ville ikke valgt en som deg, bortsett fra hvis du velger en kvinne fra et land som de allerede er undertrykte og mener mannen er sjef..
Dristig av deg å uttale deg om mitt samliv på bakgrunn av noen innlegg på et forum Smiley  Hvis min moral ikke hadde fungert, hadde jeg måttet endre den. Men det gjør jeg ikke. Den tradisjonelle bibelske moralen er det eneste som fungerer i lengda.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

You da man, ingreen! Grin

Har noen spørsmål angående tøser og horkarer... hvordan synes du vi skal håndtere disse menneskene? Ta dem med utenfor bymuren og steine dem? Eller er dette for passé? Er det brenning på bål som gjelder nå?
Generelt er jeg ikke imot dødsstrsaff og samtidig mener jeg at hor skaper så mye samfunssproblemer at det må straffes knallhardt.
Det er nærliggende å svare ja på spørsmålet ditt.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Hvis en mann sliter voldsomt med at kona har hatt sexuell erfaring tidligere, bør man jobbe litt med usikkerhet og selvbildet sitt..

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Hvis en mann sliter voldsomt med at kona har hatt sexuell erfaring tidligere, bør man jobbe litt med usikkerhet og selvbildet sitt..
Nope, dette ligger på et helt annet plan. Undersøker du saken nærmere vil du finne ut at dette hverken handler om usikkerhet eller selvbilde, men at det er en "manne-greie".
Jeg vil heller påstå at saken heller motsatt vei. Hvis en mann synes det er OK at kvinnen har blitt tatt av en annen (nålevende) mann, ja da er denne typen i ferd med å miste sin manndom.
Som DannY GuettA har vært inne på tidligere i tråden er da ingenting spart til deg. Du har ingen grunn til å føle deg spesiell. Dette er skittent og motbydelig, og som sagt sykdomsfremkallende.
Nå dømmer jeg ikke eller ser ned på mennesker i denne situasjonen. Jeg har selv vært der - men har lært.

Utlogget Rampus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Nope, dette ligger på et helt annet plan. Undersøker du saken nærmere vil du finne ut at dette hverken handler om usikkerhet eller selvbilde, men at det er en "manne-greie".
Jeg vil heller påstå at saken heller motsatt vei. Hvis en mann synes det er OK at kvinnen har blitt tatt av en annen (nålevende) mann, ja da er denne typen i ferd med å miste sin manndom.
Som DannY GuettA har vært inne på tidligere i tråden er da ingenting spart til deg. Du har ingen grunn til å føle deg spesiell. Dette er skittent og motbydelig, og som sagt sykdomsfremkallende.
Nå dømmer jeg ikke eller ser ned på mennesker i denne situasjonen. Jeg har selv vært der - men har lært.



Haha. tulling det er netopp det du gjør,du dømmer jenter som ikke er jomfru når de møter såkalt mannen i sitt liv.  Og igjen begge kjønn er smittebærere. Og en mann med erfaring kan fort smitte  den dama som han vill bo/ gifte seg med  om hun er jomfru eller ei. Er ikke sånn at dett er  bare kvinnen  som smitter..
Og hard straff for de som har flere, da mener du vell menn også da. Eller har du sånn ekstrem muslimsk  tankegang, for der har mange det synet på kvinner og at de skal straffes for alt. ( men ikke alle av dem) 
Mange jomfruer  har  foresten mistet jomfudommen uten å ha sex, de kan miste den ved å drive med ridning, skader seg og masse annet...
Du får slutte å lese bibelen eller hva det er du leser, det gjør deg skrullete og ekstrem.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Stort sett enig med ingreen i mye av det som sies her. Men hvis du uttaler deg på bakgrunn av kristne verdier så bør du ikke ytre ønske eller behov for å straffe de som har vært frislupne, husk kristendom handler om tilgivelse samt å elske sin kone/mann. Det bibelen sier om sex er at man skal være trofast mot sin ektefelle og ikke begjære andre.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Det å kunne fremlegge en logisk oppbygd tankerekke, og det å kunne gjenkjenne og følge en, avhenger av at man har logisk kognitive evner. Det er det ikke alle som har, derfor fører det sjelden frem å argumentere med logisk oppbygde resonnementer overfor mennesker som mangler evnen til både å følge det og å svare med tilsvarende. Religiøse mennesker er ofte vanskelige å diskutere med. Slik jeg ser det er hovedgrunnen følgende:

I vårt moderne samfunn er det normalt at bevisbyrden ligger på de som kommer med et ubevist utsagn eller en ubevist hypotese. Jfm medisin - ting skal sjekkes og placebo skal utelukkes. Kun signifikans utover placebo er gjeldende. Dette er spilleregler de religiøse hever seg over. Spør du: kan du bevise at gud finnes, svarer de: kan du bevise at han ikke gjør det? De er litt som de som driver med alternativ medisin. De lever i en boble og tror at personlige erfaringer og subjektive følelser er det som styrer, der andre må fremlegge bevis hvis de gjør oppdagelser.

Hvor mange tror meg om jeg sier jeg kan fly? Jeg vil anta at dere alle vil forvente at jeg beviser det. Hvorfor i all verden må ikke religiøse mennesker det? Enkelt og greit fordi de seiler under det religiøse flagget som representerer en vranglære som har fått fotfeste fra tiden da mennesker trodde på drager og troll. De fleste over 12 år har skjønt at troll, nissen og hattifnatter er oppspinn. Likefullt er religionen kommet for å bli - inntil videre.

Ingreen er et prakteksempel på en navlebeskuende kristen(beklager ordbruken). Sex kan ikke spres ved lesbesex? I beg you pardon? Hvis du tror mannlig homofili er det som skaper kjønnssykdom, anbefaler jeg at du legger fra deg bibelen og begynner å lese litt moderne(uansett hvor skremmende det lyder) stoff om temaet. Og det anbefales på det sterkeste at du ikke leser den som fanden leser bibelen.

For 1500 år siden VISSTE alle at jorda var flat. For 1000år siden VISSTE alle at jorda var universets sentrum. Åpne opp øynene dine, så kan du bare forestille deg hva du vet imorgen.

Men det krever at du fjerner de religiøse skylappene dine

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Ååååå hjelp :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!