Skrevet av Emne: Er det kvinnefrigjøring og likestilling å være tøsete?  (Lest 95127 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Fullstendig enig med deg i at det er større risiko for smitte ved analsex, men har foreløpig til gode å se noen dokumentasjon på at kjønnssykdommer oppstår som følge av sex mellom to gutter. Og det er her jeg ber Ingreen om dokumentasjon. Ikke på om det er fare for spredning, om det er en overrepresentasjon i homomiljøet eller om det er økt risiko ved analsex. Svart på hvitt: evidensbasert dokumentasjon på at kjønnssykdommer oppstår hvis to gutter har seksuell omgang

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

For meg er det revnende likegyldig å være politisk korrekt. Det at det er økt risiko for kjønnssykdommer har, som Mummelmann også påpeker, med at de homofile har langt flere sexpartnere, samt at det homofile miljøet er såpass mye mindre enn det hetereofile mijøet - spesielt her til lands. Dette medfører selvfølgelig at det er lettere å plukke opp noe som andre har, da sjansen for å plukke opp andres sykdommer er rellativt mye større sett ift antallet homofile vs heterofile.

Så nei, Ingreen, skylappene er det ikke meg som har på. Skylappene får du ha for deg selv, og det at du faktisk tror at alle kvinner i verden som har kjønnssykdommer er smittet av en homofil mann er så skremmende at jeg nesten ikke har ord.

Hvis det var sånn at sæd smittet via menns sperm, via andres analer, via væsken rett før ejakulasjon eller det enkle faktum at man får det hvis man sutter på tissen til gutter, slik det faktisk later til at du tror etter at du har lest en artikkel om det å beskytte seg for homosex, hvordan i HEL¤¤¤¤ kan det da bare oppstå når det skjer mellom gutter? Har guttesperm onde og gode sædceller? De gode stopper i åpningen hvis de ser det er en mann, mens de onde ikke får tillatelse til å gå ut hvis det er kvinne? Og hvis så var tilfelle, hvordan klarer de å vite forskjell på en kvinneanal og en mannlig anal? Forklar gjerne den anatomiske forskjellen på en guttekropp og en jentekropp, hva gjelder analer selvfølgelig, så enkelt at alle forstår det. Ta gjerne med munnen også. Hvilke bakterier er det vi menn har i munn og rompe som kvinner ikke har?

Eller lever du i den illusjonen om at kvinner aldri har fått den i toern og i munnen?

PS: Økt risiko og oppstå betyr ikke det samme. Slå ordene opp i en ordbok, så vil du se at de ikke engang er i nærheten av å være synonymer. Men det er lettere å bytte ut ordene sine med andre ord når man ikke har dokumentasjon som støtter sine egne synspunnkter. Finn dokumentasjon er du snill
Så jeg har hevdet at alle kvinner som har kjønnssykdom er smittet av en homo? Selvsagt ikke. Jeg har derimot sagt 6-7 ganger at det må til en mann-mann kobling. Dette kan være homosex direkte, men største årsaken er utvilsomt at to eller flere menn har vært på samme kvinne. Da oppstår smitten.
Det kan virke som du skaper en gåte ut av disse tingene for å slå beina under mine synspunkter, men her er det ikke jeg som har noen bevisbyrde. Dette er kjente sammenhenger gjennom lang tid. Det er også en kjent sak at lesber er nærmest forskånet for kjønnssykdom, men det er ingenting som tyder på at homofile kvinner har mindre sex enn homofile menn. Det samme gjelder menn med flere koner. Om alle disse er jomfruer, oppstår ikke sykdom. Forekomsten av klamydia er omtrent ikke-eksisterende blandt muslimer, til tross for at flerkoneri er utbredt.

Det er veldig synd at jeg ikke kan overlesse deg med en form for dokumentasjon på cellenivå her sånn, men her er det klart at ingen tør å bruke de rette ordene i frykt for å bli hengt ut. Fakta ligger der, og årsaken leser man enkelt mellom linjene, men å hevde at homosex er "urent" er liksom ikke akseptabelt. Ei heller at ei kvinne har hatt flere menn (innenfor et nokså kort tidsrom).
Det er faktisk du som har kommet med en teori om at homofile har et mer løsere seksualliv, og at dette er årsaken til den økte sykdomsforekomsten. Men du har ikke vist til dokumentasjon på dette, noe det uansett vil være svært vanskelig å dokumentere. Mange homofile vil nok ikke like å lese at du beskylder dem for "løsaktighet", mens dem vil si at de hetrofile ikke er det grann bedre.

Det vi også skal huske på er at klamydia-forekomsten har økt kraftig de siste årene, og er stadig på frammasj. Vi snakker om en epidmi. Hvorfor? Svaret sier seg selv, da denne utviklingen har fulgt det moralske forfallet i befolkningen. Kvinnene er "frigjort", ligger med menn slik de ønsker til enhver tid, og mange vet ikke engang at det finnes noe som heter klamydia - som ofte forløper symptomfritt, men som antas å være verdens største årsak til sterilitet. Vel, folk får som fortjent.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Nope, dette ligger på et helt annet plan. Undersøker du saken nærmere vil du finne ut at dette hverken handler om usikkerhet eller selvbilde, men at det er en "manne-greie".
Jeg vil heller påstå at saken heller motsatt vei. Hvis en mann synes det er OK at kvinnen har blitt tatt av en annen (nålevende) mann, ja da er denne typen i ferd med å miste sin manndom.
Som DannY GuettA har vært inne på tidligere i tråden er da ingenting spart til deg. Du har ingen grunn til å føle deg spesiell. Dette er skittent og motbydelig, og som sagt sykdomsfremkallende.
Nå dømmer jeg ikke eller ser ned på mennesker i denne situasjonen. Jeg har selv vært der - men har lært.

Kjære vene...
Melder meg ut her med å si at jeg er sterkt uenig med Mulla Ingreen..

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Jeg hverken kan eller er ute etter å dømme noen.

Selvsagt skal menn som driver hor straffes på samme måte som kvinner
/quote]

I min verden kalles dette selvmotsigelse, og det er vanskelig å diskutere med mennesker som sier i mot seg selv. Mitt beste tips: bli enig med deg selv, før du prøver å tvinge kristenpropagandaen din på andre.

S. 2: Homofile, bifile og andre menn som har sex med menn har økt risiko for seksuelt overførbare infeksjoner, spesielt HIV
Du kan sikkert krangle på at det her står "økt risiko", mens vi brukte ordet "oppstår", men i praksis er dette det samme. Ser du på skrivet, ser du at dette er en gjennomgang basert på en del fakta, men poenget er å hjelpe homofile i fra et "politisk korrekt" ståsted - der homosex selvsagt er like naturlig og flott som hetrosex. Det er bare litt synd at det oppstår en haug av sykdom av det. Ordet "oppstår" bør man likevel ikke bruke da det vil være diskriminerende(...)
/quote]

Her skriver du rett ut at sykdommer oppstår ved homosex. Er det vanskelig for deg å lese hva du selv skriver? Så svar til spørsmålet ditt: du mer enn insinuerer med dette utsagnet at alle kvinner som har kjønnssykdom er direkte eller indirekte smittet av en homofil. Å hevde at du ikke har sagt dette, er så below zero at jeg ikke engang akter å kommentere det.

Videre skriver du(modererer deg vil noen kanskje kalle det) at det oppstår når to menn har vært på samme kvinne. Det er UTVILSOMT den største årsaken. Jaha? Hva legger du til grunn her? At kvinner ikke vasker seg nedentil dersom de har sex med to menn? Hvor lenge sitter i så fall smitten i? Og kommer først sykdommen sammen med andremanns penis?

Her må det også legges til at jeg har store problemer med å forstå hvordan sykdommen oppstår. Hvis person A og B har sex, der begge er jomfruer, før person A har sex med person C, som også er jomfru, mener du da at en sykdom har oppstått? Gitt at B og C, evt A og C er menn. Jeg forventer som sagt dokumentasjon på hvordan sykdommen oppstår, ikke hva det er "bred enighet om" i menigheten din eller hva "alle vet".  Dokumentasjon, Ingreen. Du har fortsatt ikke fremlagt noe som ligner.

Hvordan du kan kalle noe fakta, er for meg en gåte. Du lever etter den største science fiction-boken verden har sett, skrevet for flere 1000 år siden av mennesker på steinaldernivå. Å kalle noe som helst for fakta, og gå utifra det fra ditt ståsted, må være det mest hyklerske jeg har hørt om på lenge.

Selvfølgelig er det umulig å fremlegge noen form for dokumentasjon på homofile. Hovedgrunnen er at mange ikke ønsker å komme ut av skapet, i tillegg er det få mennesker som liker å informere om sexlivet sitt. Likevel er det vanskelig å forstå hvorfor du prøver å vri debatten over på det, da vi vitterlig debatterer hvorvidt sykdom oppstår ved mannlig homofil sex. Jeg har BTW heller ikke skrevet at de har et løsere seksualliv, ettersom løshet, løsere og urent er ord jeg ikke bruker da de har en negativ klang som jeg overhodet ikke ønsker å bruke når jeg omtaler andre mennesker.

Det siste avsnittet ditt må jeg bare le av. Vet du hvordan det kunne vært unngått? Det har ingenting med steinaldersynet ditt å gjøre. Det kunne vært løst ved hjelp av prevensjon. Men det er vel fy fy ifølge deg. Jeg blir oppriktig sjokkert over at det går an å leve i boblen du lever i., Ingreen. Det blir jeg virkelig. Du lever i fornektelse, du klarer ikke å følge utviklingen, du mener moralen i samfunnet har forfalt og du har et syn på ekteskap og samliv som får muslimer til å virke liberale. Dessuten klarer du ikke å bli enig med deg selv når du diskuterer med andre, noe som gjør det svært vanskelig å føre en god dialog med deg. Jeg ønsker deg lykke til med å opplyse deg selv ved hjelp av bibelen, selv om jeg tror det blir som å tisse i buksa for å holde varmen.

Dessverre tror jeg(håper blir kanskje mer riktig) at virkeligheten en dag vil innhente deg og da vil du se hvor utrolig langt ute du har vært. Hvis ikke kan du fordømme verden de dagene du fordømmer, smile til verden de dagene du ikke fordømmer og ellers bare være glad til.

Her melder jeg meg ut. Grunnen finner du i første avsnitt i første innlegget jeg postet her. Likevel har jeg vanskeligheter for å tro at dette var siste ord fra deg Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Ser at quotingen ikke gikk helt som planlagt Tongue

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

ingreen; du skriver at lesber er nærmest forskånet for kjønnssykdommer. Vil dette da si at gud og naturen synes det er verre at menn er homo? Det er jo kjønnsdiskriminering, og både gud og naturen burde bli dratt inn foran likestillingsombudet.

Utlogget Rampus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

ingreen; du skriver at lesber er nærmest forskånet for kjønnssykdommer. Vil dette da si at gud og naturen synes det er verre at menn er homo? Det er jo kjønnsdiskriminering, og både gud og naturen burde bli dratt inn foran likestillingsombudet.


Hehe Wink javist burde de det..

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk

Det vi også skal huske på er at klamydia-forekomsten har økt kraftig de siste årene, og er stadig på frammasj. Vi snakker om en epidmi. Hvorfor? Svaret sier seg selv, da denne utviklingen har fulgt det moralske forfallet i befolkningen. Kvinnene er "frigjort", ligger med menn slik de ønsker til enhver tid, og mange vet ikke engang at det finnes noe som heter klamydia - som ofte forløper symptomfritt, men som antas å være verdens største årsak til sterilitet. Vel, folk får som fortjent.

Ikke så ulikt dette, tatt fra en skribent som er flittig sitert i media for tiden: Tongue

"A majority of them have been infected with one or more sexually transmitted diseases –
so called STDs such as herpes, chlamydia etc. A promiscuous lifestyle is glorified by the
media through series such as Sex and the City and artists such as Madonna, Lady Gaga,
Christina Aguilera and a multitude of other much nastier artists. The boundaries are
gradually deteriorating as this development is allowed to continue."

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

I min verden kalles dette selvmotsigelse, og det er vanskelig å diskutere med mennesker som sier i mot seg selv. Mitt beste tips: bli enig med deg selv, før du prøver å tvinge kristenpropagandaen din på andre.
Det er forskjell på at en enkeltperson dømmer noen, enn at samfunnet/offentligheten gjør det. Ingen enkeltpersoner har rett til å dømme sitt medmenneske, men samfunnet kan (skal) dømme et menneske etter gjeldene lover  og regler.  Når jeg sier at jeg hverken kan eller ønsker å dømme noen er ikke dette noen selvmotsigelse i forhold til at jeg støtter et spesifikt lovverk. Det er jo ikke jeg personlig, men myndighetene som skal håndheve disse tingene.
Sitat
Her skriver du rett ut at sykdommer oppstår ved homosex. Er det vanskelig for deg å lese hva du selv skriver? Så svar til spørsmålet ditt: du mer enn insinuerer med dette utsagnet at alle kvinner som har kjønnssykdom er direkte eller indirekte smittet av en homofil. Å hevde at du ikke har sagt dette, er så below zero at jeg ikke engang akter å kommentere det.
Videre skriver du(modererer deg vil noen kanskje kalle det) at det oppstår når to menn har vært på samme kvinne. Det er UTVILSOMT den største årsaken. Jaha? Hva legger du til grunn her? At kvinner ikke vasker seg nedentil dersom de har sex med to menn? Hvor lenge sitter i så fall smitten i? Og kommer først sykdommen sammen med andremanns penis?
Mann + mann gir sykdom - og en kvinne kan altså være "mellomledd". Når jeg skriver at dette er den største årsaken er det ganske enkelt fordi majoriteten av befolkningen er hetrofile, og dermed har ikke flesteparten blitt smittet gjennom homofil, men hetrofil omgang. Dog er det fremdeles lettest å pådra seg sykdom ved homosex direkte.
Når du spør om hvor lenge "smitten" sitter i - eller rettere sagt potesialet for smitte - så er dette et godt spørsmål jeg ikke har svaret på selv. Etter en tid er det i alle fall åpenbart mindre sykdomsrisiko. Det er også åpenbart at sykdommen oppstår via andremanns penis/sæd, da kjønnssykdom ikke forekommer i forhold der kvinnen(e) er jomfruer, og når mannen har holdt seg unna andre menns kvinnfolk.
Dette er så godt prøvet gjennom historien, at noen "beviser" utover dette er unødvendig. Spør enhver fagperson på området, og du vil få bekreftet at det jeg sier er rett. At det derimot blir undervist om temaet på en helt annen måte er ikke fordi man ikke vet, men fordi man ikke vil. Fakta eksisterer som en underliggende sannhet i enhver klinisk sammenheng, men å snakke direkte om dette er ikke tolerert i vårt "tolerante" samfunn. Å "diskriminere" homofili er bortimot straffbart i dag. Til sammenlikning var homfil omgang straffbart da våre foreldre vokste opp.
Sitat
Her må det også legges til at jeg har store problemer med å forstå hvordan sykdommen oppstår. Hvis person A og B har sex, der begge er jomfruer, før person A har sex med person C, som også er jomfru, mener du da at en sykdom har oppstått? Gitt at B og C, evt A og C er menn. Jeg forventer som sagt dokumentasjon på hvordan sykdommen oppstår, ikke hva det er "bred enighet om" i menigheten din eller hva "alle vet".  Dokumentasjon, Ingreen. Du har fortsatt ikke fremlagt noe som ligner.
Jfr. forrige avsnitt. Dette er enkelt, og ikke et fenomen vi trenger bokstaver for å forklare. Hold deg unna homosex og jenter som ikke er jomfruer, er det simple budskapet. Da unngår du også kjønnssykdom.
Nå er det mye vitenskapen ikke kan forklare ned til minste detalj, selv om sammenhengen er kjent. Vitenskapen kan f.eks. ikke forklare en unnfangelse (egg+sæd) i minste detalj, men vi vet utmerket godt at det blir folk ut av slikt. Vi trenger uansett ikke vitenskapen for å verifisere dette, da enkelte sammenhenger er velkjent. Så også med kjønnssykdom. Her er det prøvet og feilet gjennom generasjoner, og at disse tingene ble skrevet i Bibelen for omlag 2000 år siden gjør det ikke mindre troverdig. Man trenger ikke tro på Bibelen, men mange ganger kan man faktisk ikke lukke øynene for at her kommer mange fasitsvar fram.
Sitat
Hvordan du kan kalle noe fakta, er for meg en gåte. Du lever etter den største science fiction-boken verden har sett, skrevet for flere 1000 år siden av mennesker på steinaldernivå. Å kalle noe som helst for fakta, og gå utifra det fra ditt ståsted, må være det mest hyklerske jeg har hørt om på lenge.
Begrepet "fakta" kan vi sikkert også diskutere. Fakta handler langt på veg om tro, og tro handler om vilje. Nå er det ofte slik at sannheten blir styrt dit vi selv vil ha den. Jeg trenger ikke Bibelen for å forklare kjønssykdommer. Men som sagt er det ikke mindre troverdig når Bibelen - som en ytterligere kilde - viser til samme konklusjoner rundt kjønnssykdom som historien forøvrig og moderne statistikk. Da har den jo vist seg troverdig på ett punkt i det minste Smiley
Sitat
Selvfølgelig er det umulig å fremlegge noen form for dokumentasjon på homofile. Hovedgrunnen er at mange ikke ønsker å komme ut av skapet, i tillegg er det få mennesker som liker å informere om sexlivet sitt. Likevel er det vanskelig å forstå hvorfor du prøver å vri debatten over på det, da vi vitterlig debatterer hvorvidt sykdom oppstår ved mannlig homofil sex. Jeg har BTW heller ikke skrevet at de har et løsere seksualliv, ettersom løshet, løsere og urent er ord jeg ikke bruker da de har en negativ klang som jeg overhodet ikke ønsker å bruke når jeg omtaler andre mennesker.
OK, da er vi enige om at homofile kanskje ikke er "løsere". Men et uomtvistelig faktum er at kjønnssykdommer er synonymt med denne form for seksuell perversjon. Dette bare bekrefter at homofil omgang er like unaturlig som andre sykdomsfremkallende ting: blande drikkevann og kloakk eller sette tenna i råttent kjøtt. Ingen vil seriøst mene at dette er naturlig å drive med all den tid det fordrer sykdom.
Sitat
Det siste avsnittet ditt må jeg bare le av. Vet du hvordan det kunne vært unngått? Det har ingenting med steinaldersynet ditt å gjøre. Det kunne vært løst ved hjelp av prevensjon. Men det er vel fy fy ifølge deg. Jeg blir oppriktig sjokkert over at det går an å leve i boblen du lever i., Ingreen. Det blir jeg virkelig. Du lever i fornektelse, du klarer ikke å følge utviklingen, du mener moralen i samfunnet har forfalt og du har et syn på ekteskap og samliv som får muslimer til å virke liberale. Dessuten klarer du ikke å bli enig med deg selv når du diskuterer med andre, noe som gjør det svært vanskelig å føre en god dialog med deg. Jeg ønsker deg lykke til med å opplyse deg selv ved hjelp av bibelen, selv om jeg tror det blir som å tisse i buksa for å holde varmen.
Å trekke fram kondomet som argument i denne diskusjonen blir irrelevant. Jeg er klar over at vi i den moderne verden kan unngå sykdom ved å tre gummi på kjønnsorganet, ta en tvilsom vaksine eller ty til antibiotika når skaden har skjedd. Atferden blir derimot ikke mer naturlig eller stueren av den grunn.
Hvis man rent etisk likestiller homofil og hetrofil omgang som like naturlig, likeverdig og flott har man et så stort forklaringsproblem at kun fornektere av sunn fornuft og sannhet biter på slik ellevill propaganda. Naturen taler sin sak, og det får vi ikke endret på.
Sitat
Dessverre tror jeg(håper blir kanskje mer riktig) at virkeligheten en dag vil innhente deg og da vil du se hvor utrolig langt ute du har vært. Hvis ikke kan du fordømme verden de dagene du fordømmer, smile til verden de dagene du ikke fordømmer og ellers bare være glad til.

Her melder jeg meg ut. Grunnen finner du i første avsnitt i første innlegget jeg postet her. Likevel har jeg vanskeligheter for å tro at dette var siste ord fra deg Smiley
Da ender vi nok opp med status "uenige" i denne diskusjonen, men flott å se engasjementet ditt Smiley  (Åp. 3, 15-16)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

ingreen; du skriver at lesber er nærmest forskånet for kjønnssykdommer. Vil dette da si at gud og naturen synes det er verre at menn er homo? Det er jo kjønnsdiskriminering, og både gud og naturen burde bli dratt inn foran likestillingsombudet.
Godt spørsmål. Iflg. Rom. 1, 26-27 er det opplagt å tolke at både kvinnelig og mannlig homofil omgang er like unaturlig og "formålsløst", for å si det på den måten. Nå kan vi jo også se selv at det er kvinnen og mannen som "smetter sammen" og er i stand til å produsere noe. Jeg har i hele tatt vanskelig for å kalle det lesbiske og homofile driver med for "sex", da dette i streng forstand innebærer vaginal penetrering med tilhørende potensiale til formering.
Hvis to jenter liker å gni seg inntil hverandre eller to menn pønske ut en passende kroppsåpning tiltenkt partnerens penis - er dette i mine øyne ikke sex, men en abnormitet.

Selv om kvinne + kvinne er like perverst som mann + mann er det fra et bibelsk ståsted mer avskyelig med to menn, da dette i større grad bryter med de forbildene Gud har satt. Mannen er skapt til å være et jordisk "hode" slik Gud alene er hode over universet. Å blande sammen to jordiske hoder bryter med forbildet om Guds monoteisme og suverenitet.
På den annen side er kvinnen et forbilde på meningheten, og da blir det annerledes. Menigheten utgjør én enhet, men er sammensatt av flere individer. Ekteskapet er et forbilde på Kristus og menigheten, og dermed vil heller ikke flerkoneri være i direkte konflikt med skaperordningen. To kvinner som har samme mann vil under sunne omstendigheter være nært knyttet til hverandre, men det er ikke normalt at de "leker sex" av den grunn.
At mann + mann gir sykdom, men ikke kvinne + kvinne understreker bare ytterligere hvor presis den bibelske etikken er, i forhold til tingenes tilsand.

Ikke så ulikt dette, tatt fra en skribent som er flittig sitert i media for tiden: Tongue

"A majority of them have been infected with one or more sexually transmitted diseases –
so called STDs such as herpes, chlamydia etc. A promiscuous lifestyle is glorified by the
media through series such as Sex and the City and artists such as Madonna, Lady Gaga,
Christina Aguilera and a multitude of other much nastier artists. The boundaries are
gradually deteriorating as this development is allowed to continue."
Hvis det er Breivik du sikter til er det vel flere som kan mene at han har meninger med mye fornuft, men virkemidlene han bruker står i sterk kontrast til dette. Jeg synes det er veldig synd. Vi kunne trengt flere med de synspunktene du refererte til over, men avgjort uten trangen til å drepe de som er uenige.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Det her er - by far - det morsomste jeg noensinne har lest. Jeg vet jeg skrev at jeg melder meg ut, men det må jeg bare trekke tilbake. Om det går an å putte en femmer på Ingreen - og ved hjelp av den skaffe seg et latteranfall slik jeg har fått nå - skal jeg gladelig putte på femmere frem til dommedag:D

Her vil jeg bare tillegge at denne diskusjonen er over, sett fra et ståsted der man ønsker å dele meninger og bli opplyst, for min del. Det har nå gått over til ren komedie og saklighetsnivået vil sannsynligvis kunne falle omtrent ned til Ingreens nivå.

Først av alt vil jeg kikke litt på ordet fakta. Som du vet, Ingreen, har jeg bedt deg om dokumentasjon. Det har tydeligvis vært svært vanskelig(umulig?) for deg å fremlegge. Man kan trekke mange slutninger utifra det. Slutningen jeg trekker er at du selvfølgelig ikke har klart å finne det Smiley Enlighten me if im wrong.

"Faktum, i flertall fakta, er et saksforhold som ikke logisk kan motsies. Et faktum er altså en sannhet med grunnlag i virkeligheten."

Det her er hentet fra wikipedia, noe som jeg anser som en troverdig kilde. Det er også den definisjonen på fakta jeg har lært - og siden benyttet - fra jeg var mindre. Du skriver at vi gjerne kan diskutere hva fakta er. For meg er det overhodet ingen grunn til å diskutere det, men ettersom du har et totalt forskjellig syn på hva fakta er, oppfordrer jeg til å komme med dine synspunkter rundt hva som ligger i begrepet fakta. Legger forøvrig til at hva det er "bred enighet om" i menigheten din ikke er ansett som fakta i mine øyne, noe som igjen kom klart frem i mitt forrige innlegg.

Uheldigvis kan det se ut til at du - som kristne flest - ikke aksepterer bevisbyrden du pålegger deg selv ved å komme med udokumenterte påstander. Du henviser til bibelen eller hva "alle" i menigheten din vet. Dessverre er det - jfm definisjonen fra wikipedia - ikke en sannhet som objektivt bunner i virkeligheten. Selvfølgelig er det en sannhet for deg, men det holder dessverre ikke. Jeg skal prøve å eksemplifisere:

Om jeg har et selvbilde der jeg er større og sterkere, evt kan kan på vannet slik helten din hevdet, enn alle andre i hele verden, vil de fleste påstå at det er feil. Hva om jeg da faktisk er så desillusjonert at jeg faktisk mener det? Er det da en sannhet fordi jeg "kjenner det" inne i meg? Er det en sannhet fordi jeg oppriktig tror det? Det er ikke noe annerledes enn at du "kjenner" gud. Forskjellen er bare at vranglæren din har fått fotfeste i vår verden, mens desillusjonen min med sikkerhet kunne skaffet meg innpass på lukket avdeling.

Første avsnitt av innlegget ditt var likevel det som satt i gang lattermusklene mine. Det er mulig du ikke har fått det med deg, men vi lever i år 2011. Homofili er lov. Det er lov å "knulle rundt". Det er altså ikke ulovlig - hvilket igjen gjør utsagnet ditt om at "de skal straffes etter gjeldende lovverk" på grensen til hilarious. Hvilket lovverk snakker vi om Smiley? Jeg innfører herved "tungnemloven". Folk som lever i bobler skal straffes ved å kastrere seg selv på en måte som får omskjæring til å virke som en placebokonsert i forhold. Dette innebærer at du må kastrere deg selv om du mener bibelen er et gjeldende lovverk, Ingreen Wink

Sammenligningen din mellom homofili og det å drikke avløpsvann sier vel sitt. Kommentar overflødig, selv om jeg ærlig må innrømme et fysisk ubehag ved å lese slikt. Utbroder gjerne om du vil, selv om det er makabert. Det er tross alt et gratis psykologistudie å prøve å forstå deg Smiley

Beklager hvis du oppfatter meg som respektløs og arrogant.
Personlig mener jeg at det som oppfattes som arroganse er en ganske naturlig følge av at når man har litt innsikt, så er det ikke alle meninger man kan ta på alvor eller møte med respekt. Rett og slett fordi det ikke er alle holdninger og meninger som man bør anerkjenne. For hvor mye respekt skal man vise meninger om at jorda fortsatt er flat; hvor riktig er det å ta på alvor folk som mener ting som kan sidestilles med å benekte at barn fødes av kvinner og heller sverger til stork-teorien? Husk at kilden du referer til(bibelen) kommer fra samme tid som da man trodde verden var flat - uten videre sammenligning forøvrig.

Til slutt en liten avsporing:

Tror du at det bare er onde folk som gjør skade? Tror du at alle terrorister som flyr fly inn i bygninger og sprenger seg selv i lufta er utelukkende onde folk som hater verden?
Man skulle kanskje ønske at det var så enkelt, men det som er skremmende er at de lider av vrangforestillinger, på lik linje med deg. De tror på det de sier at de tror på. En gud, en sak og et liv etter døden. Hvis noen har et åpent sinn så må det jo være de som tror på en himmel med jomfruer, hvis åpent sinn er å absorbere alt ukritisk.... "åpent sinn" er et begrep som de religiøse har tatt til seg fordi det høres så positivt ut. Hvorfor er de åpne sinnene så lukket for kunnskap, innsikt, logisk argumentasjon, bevisførsel, vitenskap osv? De har åpne sinn når det kommer til vås, og lukket sinn når det kommer til en evidensbasert virkelighet. Det er helt omvendt av hvordan det burde være spør du meg. Forskjellen på dem og deg er at de tror så mye at de er villig til å ofre livet sitt for det. Du sprer kun propagandaen din på et forum Smiley

Men nok sagt. Det her var som sagt bare for å få vann på mølla. Jeg gleder meg oppriktig til neste innlegg, Ingreen!!:D:D

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Godt spørsmål. Iflg. Rom. 1, 26-27 er det opplagt å tolke at både kvinnelig og mannlig homofil omgang er like unaturlig og "formålsløst", for å si det på den måten. Nå kan vi jo også se selv at det er kvinnen og mannen som "smetter sammen" og er i stand til å produsere noe. Jeg har i hele tatt vanskelig for å kalle det lesbiske og homofile driver med for "sex", da dette i streng forstand innebærer vaginal penetrering med tilhørende potensiale til formering.
Hvis to jenter liker å gni seg inntil hverandre eller to menn pønske ut en passende kroppsåpning tiltenkt partnerens penis - er dette i mine øyne ikke sex, men en abnormitet.

Selv om kvinne + kvinne er like perverst som mann + mann er det fra et bibelsk ståsted mer avskyelig med to menn, da dette i større grad bryter med de forbildene Gud har satt. Mannen er skapt til å være et jordisk "hode" slik Gud alene er hode over universet. Å blande sammen to jordiske hoder bryter med forbildet om Guds monoteisme og suverenitet.
På den annen side er kvinnen et forbilde på meningheten, og da blir det annerledes. Menigheten utgjør én enhet, men er sammensatt av flere individer. Ekteskapet er et forbilde på Kristus og menigheten, og dermed vil heller ikke flerkoneri være i direkte konflikt med skaperordningen. To kvinner som har samme mann vil under sunne omstendigheter være nært knyttet til hverandre, men det er ikke normalt at de "leker sex" av den grunn.
At mann + mann gir sykdom, men ikke kvinne + kvinne understreker bare ytterligere hvor presis den bibelske etikken er, i forhold til tingenes tilsand.
For at noe som helst av dette skal være noe annet enn fri fantasi og motbydelig ideologi, må du gjøre to helt grunnleggende ting.
 * Du må komme med et virkelig godt og overbevisende argument for at en eller flere guder eller gudinner eksisterer.
 * Du må komme med et virkelig godt og overbevisende argument for det gudsbegrepet som du argumenterer for under punkt 1, virkelig er den kristne guden, ikke Jupiter, Odin, Vishnu, Quetzalquatl, Isis, Kali eller noen annen gud eller gudinne.

Jeg venter i spenning på svaret ditt, men jeg tviler på at svarene dine vil være særlig overbevisende.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
"A key that can open many locks, is a master key. A lock that can be opened by many keys, is a shitty lock"
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Mercenary: Det er forventet at innleggene mine fremstår som komiske i dine øyne. Ordet om korset er en dåre for ufrelste, hetes det.

Når det gjelder "fakta", så er det mange ting vi kan enes om og som derfor uten diskusjon sees på som fakta av alle. Men man skal ikke grave dypt enkelte steder før uenigheten er fundamental.
Ta f.eks. evolusjon. For meg er verdens største fakta - noe som ikke gir rom for diskusjon - at Gud har skapt det vi ser rundt oss. Det er det eneste jeg er 100% sikker på.
Andre derimot, ler av dette og tyr til moderne eventyr og vitenskapelig synsing for å finne et alternativ til en kristendom dem ikke liker. Evolusjon vil ha det til at naturen avanseres av seg selv, og dette "faktum" prakkes på hele menneskeheten som en sannhet. Et ateistisk korstog om du vil. Når du trekker fram definisjonen av "fakta" så mener jeg at Guds eksistens fullt og helt oppfyller kriteriene i denne definisjonen, da Gus eksistens er fullt logisk og ikke kan motsies rasjonelt.
Vi trenger forøvrig ikke diskutere evolusjon noe mer da det er et så stort tema, men hva som er fakta og ikke er ikke alltid en objektiv greie.
Det lever mange løgner der ute. Når jeg ser på dette som handler om kjønssykdommer minner det meg om diabetes 2 - problematikken. De fysiologiske mekanismene bak diabetes 2 er kjent, og man kjenner årsaken til sykdommen. Det er godt dokumentert gjennom klinisk praksis at denne sykdommen kan kureres på noen få dager ved riktig kosthold (lavglykemisk) - faktisk et rent faktum for de som velger å ta dette til seg. Hvis motsatt gjøres, eksisterer det en motvilje til å ta innover seg sannheten.
Til tross for at sannheten er kjent har vi en offentlighet på banen som holder fullstendig kjeft om realitetene, og oppfordrer befolkningen (saueflokken) til fremdeles å spise som før, dvs. på en måte som opprettholder sykdommen.
Nøyaktig det samme skjer når offentlige myndigheter holder kjeft om den egentlige årsaken til klamydia-epidimien, og fremdeles går god for all slags seksuelle abnormiteter. Akkurat som dette ikke hadde noenting med saken å gjøre. Bruk kondom, ta insulin eller noe annet "naturlig". Å finne fakta handler mye om å finne fram til kilder på området, og der det hersker uenighet må man velge hvem man vil tro på.

Å sammenlikne det vi vet om kjønssykdommer med troen på en flat jord blir useriøst. Du kan med en flytur med egne øyne oppleve jordkrummingen og få den gamle teorien tilbakevist, og du kan få faktum påvist i et forsøk der du analyserer seksuell praksis og forekomsten av sykdom. Men du trenger ikke - dette er allerede kjent. Å tro at kjønnssykdom oppstår som lyn fra klar himmel, noe vi ikke vet særlig mye om, er naivt fra din side og understreker kunnsklapsmangel, evt. forståelse på området. Noen mennesker er for gode til å la seg lure, du er en av dem.

Jeg tror på mine ting og har mine overbevisninger, men vet utmerket godt at jeg står utenfor majoriteten. Jeg akter likevel ikke å gi slipp på det som jeg finner som sannhet. Mine meninger er i dagens samfunn avleggs, ikke akseptert og vil i framtiden høyst sannsynlig danne grunnlaget for straffeforfølgelse, og evt. drap. Den som lever får se. Men jeg har ikke tenkt å gi etter for løgner av den grunn, og om en må bøte med livet så er dette noe jeg er forberedt på.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

For at noe som helst av dette skal være noe annet enn fri fantasi og motbydelig ideologi, må du gjøre to helt grunnleggende ting.
 * Du må komme med et virkelig godt og overbevisende argument for at en eller flere guder eller gudinner eksisterer.
 * Du må komme med et virkelig godt og overbevisende argument for det gudsbegrepet som du argumenterer for under punkt 1, virkelig er den kristne guden, ikke Jupiter, Odin, Vishnu, Quetzalquatl, Isis, Kali eller noen annen gud eller gudinne.

Jeg venter i spenning på svaret ditt, men jeg tviler på at svarene dine vil være særlig overbevisende.

Vel, her inviterer du til en diskusjon som er dømt til å mislykkes. Jeg har vært der før Smiley  Vitenskapen kommer til kort når det gjelder å bevise Gud. Her må man ganske enkelt ty til sitt eget frie valg. Valget om hva man ønsker å tro. Et valg som vil være farget av våre håp, dvs. hva våre hjerter er fylt av.
Ta Oslo domkirke. Trenger jeg bevise for deg at noen har bygget den? For du tror vel ikke at den har blitt av seg selv. Det kom liksom en virvelvind, og vips så var kirken der?
Om så var tilfellet med domkirka (høyst, høyst usannsynlig) så kan i hvert fall ikke tilfelle være med mennesket som system. Et menneske kan ikke bli til av seg selv, evt. utvikle seg fra å bli enklere til å bli mer avansert. Skaperverket er på alle hold under forfall og går mot uorden. Evolusjon strider mot all natur, lover, logikk, fornuft, rasjonalitet - u name it - bare ikke den moderne vitenskapen.

Jeg velger å tro at vi er skapt av Gud, og jeg velger å tro at dette er Bibelens Gud. Dette velger jeg fordi jeg håper det, men også fordi jeg finner dette mest sannsynlig av de mange ting jeg ikke kan se, sanse eller bevise gjennom vitenskapelige metoder.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!