Skrevet av Emne: Er det kvinnefrigjøring og likestilling å være tøsete?  (Lest 95276 ganger)

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Ingreen, ta deg en treningsøkt isteden  Grin

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Eller en lang gåtur i skogen  Grin
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Når det gjelder å ha seg med mange, når mann er mann eller kvinne. Må man tenke slik, mannen er nøkkelen, kvinnen er låsen  Grin En lås som kan åpnes av mange nøkler er en drittlås, mens en nøkkel som kan åpne mange låser, er en masterkey  Grin   Grin
Man trenger bare en pinne til å dirke drittlåser. Er det så gøy da? Tongue Man trenger litt mer enn pinnen hvis låsen er mer avansert. Tongue  Cool
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Man trenger bare en pinne til å dirke drittlåser. Er det så gøy da? Tongue Man trenger litt mer enn pinnen hvis låsen er mer avansert. Tongue  Cool
Det er da bare å bruke et skikkelig stort, langt, hardt og solid spett.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Det er da bare å bruke et skikkelig stort, langt, hardt og solid spett.
Skal vel ikke ødelegge låsen heller da Sad Wink

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Skal vel ikke ødelegge låsen heller da Sad Wink
Nei, det blir jo voldtekt. Tongue
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Alt til sin tid.  Spettet er bra når begge er med på notene.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Kan vel ikke si jeg er helt enig i Ingreen sine standpunkter, men jeg må si at motdebattantene holder et særdeles lavt nivå. Hele denne debatten er et studie i personangrep, dårlige hersketeknikker og logiske feilslutninger. Ingreen på sin side har ikke vært i stand til å dokumentere sine påstander rundt kjønnsykdommer, og argumentene hans mot blant annet evolusjon og mye annet er svake.

Det blir uansett særdeles barnslig å be noen bevise Gud sin eksistens på et internett forum. Det er viktig å være ydmyk i sin tro eller mangel på tro syntes jeg. Jeg syntes også det er viktig å respektere at andre har et annet tro system en sitt eget. Alle tror jo selfølgelig de har rett, men man behøver jo ikke å anse seg selv som svært intellektuelt overlegen fordi man tror noe annet enn sine motdebattanter.

For å sitere Einstein uten den hissige delen


Word.
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Kan vel ikke si jeg er helt enig i Ingreen sine standpunkter, men jeg må si at motdebattantene holder et særdeles lavt nivå. Hele denne debatten er et studie i personangrep, dårlige hersketeknikker og logiske feilslutninger. Ingreen på sin side har ikke vært i stand til å dokumentere sine påstander rundt kjønnsykdommer, og argumentene hans mot blant annet evolusjon og mye annet er svake.

Det blir uansett særdeles barnslig å be noen bevise Gud sin eksistens på et internett forum. Det er viktig å være ydmyk i sin tro eller mangel på tro syntes jeg. Jeg syntes også det er viktig å respektere at andre har et annet tro system en sitt eget. Alle tror jo selfølgelig de har rett, men man behøver jo ikke å anse seg selv som svært intellektuelt overlegen fordi man tror noe annet enn sine motdebattanter.

For å sitere Einstein uten den hissige delen
Synes du at samme type selvsensur bør brukes når sekulære tankesystemer og standpunkter diskuteres?  Synes du f.eks. at vi alle skal holde så voldsomt tilbake når vi diskuterer EØS-avtalen?  Dersom du ikke synes det, bør du forklare hvorfor du synes at religion skal ha en særskilt beskyttelse.  Jeg synes ikke at religion bør ha det.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Man trenger bare en pinne til å dirke drittlåser. Er det så gøy da? Tongue Man trenger litt mer enn pinnen hvis låsen er mer avansert. Tongue  Cool
Har no aldri i verden hørt at folk dirker låser med pinner Grin hahah. Men en universalnøkkel til mange låser er tingen! Så kan de damene med en dårlig lås kjøre sitt løp, og la mange nøkler komme i nøkkelhullet Grin
Trener litt

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Synes du at samme type selvsensur bør brukes når sekulære tankesystemer og standpunkter diskuteres?  Synes du f.eks. at vi alle skal holde så voldsomt tilbake når vi diskuterer EØS-avtalen?  Dersom du ikke synes det, bør du forklare hvorfor du synes at religion skal ha en særskilt beskyttelse.  Jeg synes ikke at religion bør ha det.

Et saklig nivå bør man holde i alle debatter. At du velger å kalle en saklig fremstilling av en sak for selvsensur er noe spesielt. Har da aldri hevdet at religion bør ha særskilt beskyttelse, men på samme måte som man bør respektere at andre har en annen politisk overbevisning enn seg selv, bør man respektere at andre tilhører en annen religion osv. Man gjør det lurt i å akseptere at naboen er ateist eller kristen først som sist, og ikke prøve å latterliggjøre alle som har andre meninger enn en selv. Men man kan selvsagt diskutere og argumentere, men da på en saklig og konstruktiv måte.

Har aldri sagt at man ikke skal diskutere ulike religioner, Gud og eventuelle logiske brister dette måtte ha, men måten det diskuteres på her er bevisst provosering og latterliggjøring av meningsopponenter. Innleggene er jevnt over av svært lav kvalitet, og tråden er ikke stort mer en 16 siders lang tråd med drittslenging, ofte forkledd i diverse hersketeknikker. Dette har vi med andre ord sett ørten ganger før på diverse andre nettforum.

Innlegget ditt vil jeg derfor tolke som en stråmann ettersom du misrepresenter og forenkler det jeg har skrevet til en meningsløs frase som selvsensur. Selvsensur er et nyttig verktøy i alle debatter for å unngå at det tipper helt over, slik at man slipper personangrep og annet fjas.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Ingreen: Har en bekjent som er forsker innen medisin. Sendte han spørsmålet om kjønnssykdommer,samt forklarte han hvordan du mener det oppstår og her får du svaret hans:

"Kjønnsykdommer er virkelig ikke mitt felt, men etter som jeg vet så er disse sykdommene heterogene i det at de kan være både virale, bakterielle, soppinfeksjoner osv. Fellesnevneren og grunnen til at de kalles kjønnsykdommer er at de kan smitte gjennom seksuell aktivitet, eller blodtransfusjon osv.

Hvordan oppstår virale sykdommer? Man kan se på virus og bakterier som organismer som følger de samme evolusjonære prinsipper som alle andre arter. Bare at disse er avhengig av en vert for å multiplisere seg og "leve" videre (hvorvidt virus er liv er diskutabelt). Sykdommene kan oppstå eller utvikle seg gjennom mutasjoner i arvemateriale. Feks. i det humane genom (og alle andre arter) så er det masse inkorporert viralt DNA som koder for virus-gener, se på det humane genom som en kokebok, og virus-genene som en oppskrif som aldri blir brukt (eks. fiske-cabaret). Hvis disse virale genene på en eller annen måte blir aktivert og/eller endret(mange mulige mekanismer her) så vil våre celler begynne å produsere virus (fiske-cabaret) som deretter kan kunne smitte videre til andre.

Sykdommer oppstår sporadisk, men spredningen av dem er avhengig av kontakt mellom mennesker, og promiskuøs livsførsel vil kunne fremme spredningen av kjønnsykdommer.
Som du er inne på så mener noen derfor at dette er guds straff for umoralsk livsførsel. Det er vel mer naturlig å trekke parallell mellom selve spredning av virus og spredning av ideen om gud. Begge deler kan være farlig, og begge deler kan ofte avverges ved bruk av fornuft Wink "

Jeg heller mer mot den teorien enn din Smiley

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Hva er det med termodynamikkens andre lov som svekker evolusjonsteorien?
De to kan ikke sameksistere. Termodynamikken fordrer økt uorden, mens evolusjon gir det motsatte.

Du dynger på med mer og mer 'alternativ' tenkning, ingreen.  Tror du virkelig at naturvitenskapen jobber helt uavhengig av konkrete beviser fra konkrete eksperimenter?  Hele poenget med god naturvitenskap er at det skjer en kontinuerlig korrigering basert på ærlige og redelige eksperimenter og undersøkelser.  Dermed lar man naturen fortelle hva som er riktig og feil, sant og usant.  Det er kreasjonoister og 'alternative medisinere' som driver med synsing og tipping og fantasier.
Jeg tror naturligvis ikke at moderne vitenskap jobber uavhengig av konkrete eksperimenter. Men på veien fra hypotese til konklusjon er det mye som kan spilles et puss. For ikke å snakke om etter konklusjonen er satt. Da kan hver mann danne sin tolkning av materialet, evt. ganske enkelt fornekte.
Du viser en klokketro på ærligheten innen vitenskapen. Jeg derimot tror ikke det er mer ærlighet her enn andre plasser. Kollegarevidering er dessverre ingen garanti.
Sitat
Et kort spørsmål, ingreen: Hva skiller kristen kreasjonisme fra islamsk kreasjonisme?  Er de to 'teoriene' like eller ulike?
Jeg kjenner ikke veldig godt til Islam, og har ikke tatt for meg "islamsk kreasjonisme". Men for meg virker islam som en dårlig etterlikning av kristendommen, samt det faktum av at den er av nyere dato. Den tar på seg et skalkeskjul av godhet, og kan ved første øyekast virke som en flott religion. Men lengre inn mot kjernen avsløres bedraget. Islam ikke bare aksepterer, men pålegger, hellig krig - mens i Bibelen lærer vi å vende det andre kinnet til.
Hva Koranen sier om skapelsen finner jeg ganske enkelt uinteressant.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Kan vel ikke si jeg er helt enig i Ingreen sine standpunkter, men jeg må si at motdebattantene holder et særdeles lavt nivå. Hele denne debatten er et studie i personangrep, dårlige hersketeknikker og logiske feilslutninger. Ingreen på sin side har ikke vært i stand til å dokumentere sine påstander rundt kjønnsykdommer, og argumentene hans mot blant annet evolusjon og mye annet er svake.

Det blir uansett særdeles barnslig å be noen bevise Gud sin eksistens på et internett forum. Det er viktig å være ydmyk i sin tro eller mangel på tro syntes jeg. Jeg syntes også det er viktig å respektere at andre har et annet tro system en sitt eget. Alle tror jo selfølgelig de har rett, men man behøver jo ikke å anse seg selv som svært intellektuelt overlegen fordi man tror noe annet enn sine motdebattanter.

Meget bra innlegg, flott å se en fornuftig røst her inne=)

Må ellers gi ros til Ingreen som klarer seg overraskende godt alene mot røkla:)
Uten å ta stilling til det som diskuteres her, så er det nok debatteknisk flere som kunne profitert på å stige ned fra sine høye hester og ta et lite avbrekk fra korstoget mot religion.
Når man først velger å gå inn i en slik debatt er det gjerne lurt å ta med seg en liten porsjon ydmykhet; gjennom å møte motparten med forakt og spydigheter oppnår man lite annet enn egen frustrasjon.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

De to kan ikke sameksistere. Termodynamikken fordrer økt uorden, mens evolusjon gir det motsatte.

Dette er interessant å diskutere.

Nå er ikke jeg helt stødig på termodynamikkens andre lov, men den gjelder vel strengt tatt kun for energi?

Entropien i et lukket system kan ikke minke er vel en formulering av loven, men livet på jorden er ikke et lukket system. Vi får stadig tilført energi fra solen, og vi mennesker kan bruke energi av lav kvalitet (varme energi) til å skape energi av høyre kvalitet (elektrisitet).

Vi vet også at en enkel celle kan bli til noe langt mer komplekst, som et menneske, snøkrystaller kan dannes spontant og mye mer.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!