Skrevet av Emne: Trening for Marinejegeropptak! Hjelp til treningsprogram?  (Lest 3386 ganger)

Utlogget Tbag91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

God dag!
Overskriften sier det meste. Jeg er nitten år gammel og vil bli Marinejeger.
Har derfor planer om å stille så godt forberedt som overhodet mulig, det er et veldig hardt opptaksprogram.
Det jeg trenger er et godt treningsprogram som vil gjøre meg seig som fy, og sterk. Jeg er av typen med lite underhudsfett og mye sener, store beefcake biceps er ikke akkurat det jeg er ute etter, men jeg vil gjerne høre på hva dere har å si hvis noen av dere gidder å ta dere tid til å grov-sketche et treningsprogram for meg.
Er helt nybegynner på treningsstudio og på forumet, men jeg er i hardt fysisk arbeid 13 timer om dagen og spiser godt og riktig, ville ikke påstå at jeg er helt på jordet kroppslig sett.
Uansett, vet ikke om høyde og vekt er viktig, men jeg er 180cm høy og veier 72 kg.

Jeg tar forbehold om eventuelle skriveleifer og alt annet jeg kan ha gjort feil i denne posten.

Takk på forhånd!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Løping med sekk. Tren på armhevninger, sit-ups og kroppshevninger. Du burde kanskje trene litt tung styrke også, da vil bindevevet ditt bli mer herdet tror jeg. I alle fall så fikk de fleste utenom jeg og de andre som trente styrke småskader under rekrutten.

Løping generelt og løping med sekk er uansett det viktigste.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Tbag91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Okay.
Hvor mye burde jeg ha i sekken? Vet jeg burde begyne på et lavt tall og bygge meg opp, men hvor burde jeg ligge for å være på den sikre siden?

Er proteinpulver og kreatin en god ide?

Utlogget drogin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Okay.
Hvor mye burde jeg ha i sekken? Vet jeg burde begyne på et lavt tall og bygge meg opp, men hvor burde jeg ligge for å være på den sikre siden?

Er proteinpulver og kreatin en god ide?

Bruk en sandsekk, og masse vann! Jeg bruker det, og det blir tungt nok å gå med i fem timer! Det er kanskje litt sent å begynne å forberede seg nå, men du kan sjekke ut treningsprogrammet på kondisjon, og sekk delen til spesialkomandoen, du finner programmet på fallskjermjeger.no Smiley
Bruk for øvrig proteintilskudd om du ikke klarer å få i deg nok proteiner i løpet av en dag, det skal være mulig ettersom jeg klarer 300g om dagen på leangains. Smiley Om du vleger å bruke kreatin, kjøp en monokreatin, den er like bra som en andre, men billigere, og noen repsonderer ikke på den, men jeg føler kjempe effekt ved bruk av kreatin. Smiley

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
ville lagt mest vekt på lange turer med tung oppakning(gå gradvis opp med kg, ikke begynd for hardt!) og sørg for at du har en god sekk, helst en med ramme, ufattelig fort gjort å skade seg vist du ikke har skikkelig utstyr!
ellers anbefaller jeg å trene mye knebøy og markløft, sterke bein og rygg er et must for en marinejeger!
når det gjelder push,sit og hang ups, så sørg for at du ligger godt forran kravene for opptaket, utover opptaket er det ikke det som teller, det er seige laaange marsjer!
anbefaller deg å lese litt på www.milforum.no der får du litt mer spesifikk info fra andre som skal, og har vert på opptak!

Lykke til!
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Du har vel allerede lest det forsvaret selv har å si?
http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/spesialstyrker/marinejeger/Sider/marinejeger.aspx

I tillegg må du trene på å ligge stille (masse venting hvor en bør "lade batteriene") ... bade i vann under +15 (oki, nesten 0) ... leve uten mp3 på øret osv  Smile
HABEAS CORPUS

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Fant denne (og mange andre) på tuben:
http://www.youtube.com/watch?v=JcEOcJj4BHo&NR=1
HABEAS CORPUS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!