Skrevet av Emne: Flere enn meg som savner Treningsforum fra 2004-2005?  (Lest 21176 ganger)

Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Såvidt jeg husker blir man bedt om og se igjennom stickyene når man melder seg på forumet.  Gjør man dette får man all den infoen man trenger om man vil bli stor, hvilket program man burde bruke som nybegynner etc.

Om noen logger seg på forumet til biltema og spør om hvordan man fyller olje eller bensin på bilen så kan man ikke regne med og bli tatt helt seriøst heller, akkurat som at man burde ikke bli tatt seriøst her når man starter en tråd som spør om man får større biceps av kreatin, eller om man burde trene biceps 5 ganger i uka.

Siden du bringer opp biltema, olje og bensin, og jeg tilfeldigvis jobber på bilverksted.
La oss si at du leser deg opp om biler generelt, og skal fylle bensin, eller olje på bilen.

Hvordan vet du om det er samme bensin på en 1970 model Opel Omega og en 1996 Toyota MR 2 GT-limited? Eller om du bruker halvsyntetisk olje på Omegaen, eller syntetisk på Mr2'n?

Du kan litt om biler fra før, men ikke alt. Så hvor går grensen, liksom?
Dette virker sikkert kverulerende, men det er et tydelig poeng jeg vil frem til.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Er forsåvidt enig med deg, men...
Noen tror at biceps trenger et "spesielt" program for å bli slik dem ønsker, ergo så dukker slike tråder opp med gjevne mellomrom. Ungdom generelt, syns lesing er kjipt, kjedelig, og derfor lettere å ty til et spørsmål.

La oss si at jeg stiller spørsmålet: Hvilket opplegg skal til for å vokse? Skal tråden stenges pga jeg burde lese mer om mat, trening, anatomi, og søvn, da?

Hvor går grensen for hjelp, og rett og slett spørsmål man kan/bør lese seg opp på selv?

Med andre ord, du etterlyser konstruktive svar Smiley.

Skjønner hvor Evis kommer fra her, men innlegget hans er også et eksempel på den evige rundgangen man får med spørsmål som har blitt stilt 100 ganger før og den utålmodigheten det skaper. Ond sirkel.

Mange har vel også glemt litt hvordan det var å være newb og lete etter en slags "magisk" formel, eller? Med info overdrive fra alskens blader, artikler eller hva det måtte være.

Ett tips til newbs må vel være oppriktig nysgjerrighet hva angår "jern" (uansett gren), vise litt oppriktig lidenskap for å løfte, læringsvillighet og kanskje en smule ydmykhet. Skille seg litt ut fra de som ønsker "hawt abz" vs. de som faktisk er litt hektet på denne galskapen vi driver med.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Siden du bringer opp biltema, olje og bensin, og jeg tilfeldigvis jobber på bilverksted.
La oss si at du leser deg opp om biler generelt, og skal fylle bensin, eller olje på bilen.

Hvordan vet du om det er samme bensin på en 1970 model Opel Omega og en 1996 Toyota MR 2 GT-limited? Eller om du bruker halvsyntetisk olje på Omegaen, eller syntetisk på Mr2'n?

Du kan litt om biler fra før, men ikke alt. Så hvor går grensen, liksom?
Dette virker sikkert kverulerende, men det er et tydelig poeng jeg vil frem til.

Du går gjennom stickyene på bilforumet samtidig som du googler litt, og finner du ikke infoen der så har du funnet ut hvor grensen går og da kan du starte en ny tråd på forumet Wink

Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Med andre ord, du etterlyser konstruktive svar Smiley.

Skjønner hvor Evis kommer fra her, men innlegget hans er også et eksempel på den evige rundgangen man får med spørsmål som har blitt stilt 100 ganger før og den utålmodigheten det skaper. Ond sirkel.

Mange har vel også glemt litt hvordan det var å være newb og lete etter en slags "magisk" formel, eller? Med info overdrive fra alskens blader, artikler eller hva det måtte være.

Ett tips til newbs må vel være oppriktig nysgjerrighet hva angår "jern" (uansett gren), vise litt oppriktig lidenskap for å løfte, læringsvillighet og kanskje en smule ydmykhet. Skille seg litt ut fra de som ønsker "hawt abz" vs. de som faktisk er litt hektet på denne galskapen vi driver med.

Helt enig!

Du går gjennom stickyene på bilforumet samtidig som du googler litt, og finner du ikke infoen der så har du funnet ut hvor grensen går og da kan du starte en ny tråd på forumet Wink

Med god samvittighet. Grin Og dem som ikke leser seg opp, burde også bli gitt ett konstruktivt svar, syns jeg. Wink

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sitat

Med god samvittighet. Grin Og dem som ikke leser seg opp, burde også bli gitt ett konstruktivt svar, syns jeg. Wink

Hvorfor?
Når N-te tråden om: "ser dette programmet bra ut" kommer, fortjener da vedkommende ett svar?
Ja! Svaret h*n kan få er: SE TIL HELV#¤% Å SØK OG LES! Det er ett konstruktivt svar.
Det meste har blitt svart på utallige ganger.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Hvorfor?
Når N-te tråden om: "ser dette programmet bra ut" kommer, fortjener da vedkommende ett svar?
Ja! Svaret h*n kan få er: SE TIL HELV#¤% Å SØK OG LES! Det er ett konstruktivt svar.
Det meste har blitt svart på utallige ganger.

For om du/andre er lei av å gi ut samme svar, så la vær å skriv noe.
Skal ei jente på byn be deg dra til helvete fordi hun er lei av å bli sjekket opp hele tiden? Nei, hun er nok litt mer høflig, håper jeg for din skyld!

Er du lei av slike tråder, så lar du bare vær å svare, da! Wink

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

For om du/andre er lei av å gi ut samme svar, så la vær å skriv noe.
Skal ei jente på byn be deg dra til helvete fordi hun er lei av å bli sjekket opp hele tiden? Nei, hun er nok litt mer høflig, håper jeg for din skyld!

Er du lei av slike tråder, så lar du bare vær å svare, da! Wink

Det er jo blitt sånn her på TF at de med mest erfaring ikke lenger gidder å svare newbs da det dukker opp samme spørsmål gang på gang.
Grunnen til at ingen gidder å lese eller undersøke selv forstå jeg ikke, kanskje latskap eller at de er redde for å feile..?
Slikt ser man på andre forum og. Blir overøset av tenåringer som ikke gidder å lese/prøve seg fram.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Det er jo blitt sånn her på TF at de med mest erfaring ikke lenger gidder å svare newbs da det dukker opp samme spørsmål gang på gang.
Grunnen til at ingen gidder å lese eller undersøke selv forstå jeg ikke, kanskje latskap eller at de er redde for å feile..?
Slikt ser man på andre forum og. Blir overøset av tenåringer som ikke gidder å lese/prøve seg fram.

Er enig i det, og det er vel mer opp til hvert enkelt individ om dem vil lese, spørre, "gnåle" eller rett og slett få det inn av "mamma". Man kan ikke pålegge moderatorer som "jobber" her inne gratis om å passe på heller, så da er det vel bare å la være å svare om man merker at man blir irritert.

Til alle "newbs" - Les dere til kunnskap, spør på en interessant måte, og du vil muligens få interessante svar. Grin

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Det er jo dette som er problemet - at folk blir lei og ikke gidder å svare lengre. De som har kunnskap, interesse og erfaring ser seg etter hvert lei. Derfor blir løsningen "la være å svare" langt fra konstruktivt, jeg mener det er der mye av problemet ligger.

Jeg kan jo skrive litt av fra min egen erfaring i det siste....

Jeg har alltid vært en fan av TF, og syns at forumet er 10x bedre enn andre forum (i Norge). I de siste månedene eller året så har jeg blitt mer apatisk med tanke på å involvere meg i diverse tråder her. Selv om jeg legger til noen velfunderte ord i ny og ne, så merker jeg at det blir lengre i mellom gangene jeg vil svare på "Hvordan ser dietten min ut?" eller "Hvor mye protein trenger jeg?". Ofte blir disse spørsmålene hurtig fulgt opp av 5-6 svar av tydelig kunnskapsløse og late folk som gir et enlinjes svar, selvsagt unyansert og uten substans. Derfor blir min oppgave (dersom jeg skal gripe inn) større, vanskeligere og mer frustrerende. Oppgaven blir ikke kun å formulere et passende svar til trådstarteren, men også å begi meg ut på en meningsløs runddans med yngre medlemmer som har svarhyppighet og frekkhet omvendt proposjonalt med kunnskapsnivået.

Etter å ha fundert litt på mulige løsninger eller tiltak som kan hjelpe, så tenkte jeg på "Spør en fysioterapeut" tråden. Akkurat den tråden tror jeg har vært et av de positive innslagene her på TF i det siste, og der tror jeg både nybegynnerne og de erfarne er enige. Kanskje vi skulle hatt flere slike tråder? Kanskje trådene kunne ha flere besvarere (eks. et konsortium av 2-3 fysioterapeuter, ikke bare en)? Kanskje besvarerne av trådene skulle hatt tilgang til å slette innlegg og andre fornuftige funksjoner? .... Just a thought..

Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Det er jo dette som er problemet - at folk blir lei og ikke gidder å svare lengre. De som har kunnskap, interesse og erfaring ser seg etter hvert lei. Derfor blir løsningen "la være å svare" langt fra konstruktivt, jeg mener det er der mye av problemet ligger.

Jeg kan jo skrive litt av fra min egen erfaring i det siste....

Jeg har alltid vært en fan av TF, og syns at forumet er 10x bedre enn andre forum (i Norge). I de siste månedene eller året så har jeg blitt mer apatisk med tanke på å involvere meg i diverse tråder her. Selv om jeg legger til noen velfunderte ord i ny og ne, så merker jeg at det blir lengre i mellom gangene jeg vil svare på "Hvordan ser dietten min ut?" eller "Hvor mye protein trenger jeg?". Ofte blir disse spørsmålene hurtig fulgt opp av 5-6 svar av tydelig kunnskapsløse og late folk som gir et enlinjes svar, selvsagt unyansert og uten substans. Derfor blir min oppgave (dersom jeg skal gripe inn) større, vanskeligere og mer frustrerende. Oppgaven blir ikke kun å formulere et passende svar til trådstarteren, men også å begi meg ut på en meningsløs runddans med yngre medlemmer som har svarhyppighet og frekkhet omvendt proposjonalt med kunnskapsnivået.

Etter å ha funder litt på mulige løsninger eller tiltak som kan hjelpe, så tenkte jeg på "Spør en fysioterapeut" tråden. Akkurat den tråden tror jeg har vært et av de positive innslagene her på TF i det siste, og der tror jeg både nybegynnerne og de erfarne er enige. Kanskje vi skulle hatt flere slike tråder? Kanskje trådene kunne ha flere besvarere (eks. et konsortium av 2-3 fysioterapeuter, ikke bare en)? Kanskje besvarerne av trådene skulle hatt tilgang til å slette innlegg og andre fornuftige funksjoner? .... Just a thought..

Går det ann å oppsumere det bedre? Honnør!

Liker ideen om å lage en "spør en fysioterapeut" eller "spør en kroppsbygger-tråd" eller noe lignende. Meget pent forslag, HHHH!

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Det har seg slik at vi må bare akseptere at samme spørsmål blir stilt gjentatte ganger. Dette fordi TF er stadig i utvikling, og dermed har vi nok ikke nådd maksimal brukergrense her. Det vil derfor stadig komme nye brukere(noe som er ønskelig) som spør om spørsmål som er blitt stilt før.
Nye brukere er muligens ikke klar over at vi på TF har en veldig nulltolerans ovenfor "repeat-spørsmål".

Poenget er at det vil mest sannsynlig, aldri ta slutt at samme spm dukker opp. Vi testosteron-fyrer som tenner alle plugger må nok se oss nødt til å akseptere dette.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Bare skyter et skudd i lufta, men fikk en liten ide som burde se seg å være mulig å gjennomføre.
Når nye medlemmer skriver seg inn i forumet burde de kanskje motta en "velkomst-mail" der det stod slike ting, som det å bruke forumet til å lese og deretter spørre ved tvil. Kanskje også slenge ved noen ord om hva kroppsbygging innebærer, hva de ulike forum-sjangrene (for nybegynnere, for viderekommende etc ) skal brukes til. Kanskje hive ved noen forumregler.

Uansett; det å gjøre vedkommende klar over at han vil motta en velkomstmail som han ambefales å lese, som igjen inneholder det folk finner som nyttig at de skal vite vil kanskje være med på å redusere antall gjentatte spørsmål.


C.M

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Bare skyter et skudd i lufta, men fikk en liten ide som burde se seg å være mulig å gjennomføre.
Når nye medlemmer skriver seg inn i forumet burde de kanskje motta en "velkomst-mail" der det stod slike ting, som det å bruke forumet til å lese og deretter spørre ved tvil. Kanskje også slenge ved noen ord om hva kroppsbygging innebærer, hva de ulike forum-sjangrene (for nybegynnere, for viderekommende etc ) skal brukes til. Kanskje hive ved noen forumregler.

Uansett; det å gjøre vedkommende klar over at han vil motta en velkomstmail som han ambefales å lese, som igjen inneholder det folk finner som nyttig at de skal vite vil kanskje være med på å redusere antall gjentatte spørsmål.


C.M

Det fordrer jo at folk gidder å lese denne velkomstmailen, da Wink - men jeg synes dette er et bra forslag. Koster lite tid/innsats fra adm/mod annet enn en "engangsinvestering". Hvem vet, kan ha en effekt også (ift nye brukere, i det minste).
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Bare skyter et skudd i lufta, men fikk en liten ide som burde se seg å være mulig å gjennomføre.
Når nye medlemmer skriver seg inn i forumet burde de kanskje motta en "velkomst-mail" der det stod slike ting, som det å bruke forumet til å lese og deretter spørre ved tvil. Kanskje også slenge ved noen ord om hva kroppsbygging innebærer, hva de ulike forum-sjangrene (for nybegynnere, for viderekommende etc ) skal brukes til. Kanskje hive ved noen forumregler.

Uansett; det å gjøre vedkommende klar over at han vil motta en velkomstmail som han ambefales å lese, som igjen inneholder det folk finner som nyttig at de skal vite vil kanskje være med på å redusere antall gjentatte spørsmål.


C.M

Ja forslaget høres bra og fornuftig ut, men vil nok ikke ha så stor innvirkning praktisk sett.
Jeg har vært medlem av mange sider som jeg må registrere meg på enten det gjelder bestilling eller ditt og datt, saken er at jeg aldri gidder å lese E-mail med 1-5 sider med regler Cheesy Har du noen gang gjort det? Neppe. men kanskje noen...

Noe som kanskje ville funket, bygget på din idè. Er når nylig registrerte brukere har registrert seg, og første gang de logger inn, eller etter første innlegg de har svart på eller startet så får de automatisk en mld i innboksen der det kan stå: Viktig! Husk å ta i bruk søkefunksjonen som du finner på venstre side, før du eventuelt starter ny tråd. Slik at du ikke spør om noe noen allerede har spørt om ( Mld formulert på den måten dere vil såklart...)

Hvem synes vel ikke det er stas med mld i innboksen? Wink mulig det blir sjekket etter man har logget inn eller svart på innlegg. Sannsynligheten for at mld blir lest er også høy hvis beskjeden/budskapet er kort og presist Smiley
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Poenget er at det vil mest sannsynlig, aldri ta slutt at samme spm dukker opp. Vi testosteron-fyrer som tenner alle plugger må nok se oss nødt til å akseptere dette.

Det er østrogenfyrer som tenner, testofyrer er rolige og selvsikre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!