Skrevet av Emne: Hva mener dere om selvmord?  (Lest 2348 ganger)

Utlogget firsthandomg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Hva mener dere om selvmord?
« : 19. april 2011, 00:11 »
Hei, er jo en del som tar livet sitt pga kroppspress bla.

Hva synes dere om dette? Og hva synes dere om selvmord generelt?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hva mener dere om selvmord?
« #1 : 19. april 2011, 00:32 »
Bortsett fra å slå ned på mobbing i stå stor og ekstrem grad som mulig mener jeg ikke man kan gjøre noe spesielt. Man klager f,x på at modeller/skuespiller etc for tynne. Jeg mener personlig det er for drøyt å kreve at de skal forandre seg. Hva skal man liksom kreve? Skal samfunnet forandre seg for å skåne
noen få sårbare personer?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hva mener dere om selvmord?
« #2 : 19. april 2011, 00:44 »
Vil nesten tro de fleste har hatt en periode i livet hvor ting ikke er bra på noen plan, og man er deprimert. Mange får selvmordstanker når de er så langt nede, men når oppgangen kommer igjen (som den alltid gjør) vil de fleste legge tanken om selvmord på hylla. Smiley

Min personlige mening om selvmord er at det er feigt, meget egoistisk og meningsløst. Jeg mener det er feigt siden man ikke tørr å leve livet ut, og egoistisk siden mange mister noe uerstattelig.
Folk som tar selvmord har ikke tenkt nok igjennom ting, så lenge man gir alt og gjør så godt man kan på alle områder (jobb, skole, interesser, osv), blir livet en suksess og er verdt å leve.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Hva mener dere om selvmord?
« #3 : 19. april 2011, 01:32 »
Oi, dette var et stort spørsmål. Personlig ser jeg ikke på selvmord som en feig handling. Jeg er enig med personen over at livet svinger for de fleste av oss og det er nok ingen som går gjennom livet uten tunge perioder, men det er forskjell på dette og dype, langvarige depresjoner som, for noen, forkrøpler hele livet og selv det å stå opp om morgenen virker som å flytte et fjell. De aller fleste problemer har en løsning, men under en alvorlig depresjon så har man ofte ikke klarsynet et mer friskt sinn har, og ofte ikke ressurser til å finne disse løsningene. Jeg tror at med et skambelagt syn, og med tanker om at det er feigt og feil så vil sjansene for at folk oppsøker hjelp bli enda mindre. Det burde i grunn være mer snakk om det, for tøffe tak er noe vi alle vil oppleve i løpet av livet, men det fins hjelp å få.

Det junkfood-mannen sier er interessant, hvordan medier påvirker det store presset på folk når det gjelder utseende. Jeg er nok enig i at dette vanskelig kan reguleres og jeg tror det å skape friske, voksne individer med en god porsjon selvtillitt starter i hjemmet. Foreldre kan jo hvertfall i barnas første, og de viktigste, leveår regulere inntrykkene barna får. Ved å sørge for at barna får utvikle sine sterke sider, som gir de mestringsfølelse og selvtillitt så tro jeg mye er gjort. Jo bedre startvilkår de får desto stødigere vil de nok stå når de entrer de vanskelige tenårene. Selv om det presset som finns i dag kan det være vanskelig for noen og en hver.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Hva mener dere om selvmord?
« #4 : 19. april 2011, 01:43 »
Folk som tar selvmord har ikke tenkt nok igjennom ting, så lenge man gir alt og gjør så godt man kan på alle områder (jobb, skole, interesser, osv), blir livet en suksess og er verdt å leve.
Ja, bare legg ned litt insats lissom så går alt bra. Ikke bare henge seg på impuls. Det er jo sykt teit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!