Skrevet av Emne: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)  (Lest 36093 ganger)

Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #165 : 01. mars 2015, 16:58 »
Dårlig trening i dag, kanskje jeg er i ferd med å bli syk? Avsluttet etter markløft, der jeg lå 10-20% under det jeg normalt trener med. Har erfaring fra tidligere på at redusert løfteform er ett tegn på at sykdom er på vei :-(

Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #166 : 07. mars 2015, 19:55 »
Endelig trening igjen. Vært tildels mye jobb i det siste så har nedprioritert trening.

Utdrag fra dagens trening:

Benkpress:
2x10 Stang
1x10 60 kg
1x10 75 kg
1x10 80 kg
1x10 85 kg
1x7 90 kg(rotet det til litt...)


Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #167 : 08. mars 2015, 20:39 »
Litt tungt å trene i dag, men fikk da gjort det jeg skulle. Ble litt feig på siste settet i knebøy, og det irriterte meg. Hadde nok greidd 1 eller 2 rep til hadde jeg ikke feiget ut.

Utdrag fra dagens trening:

Knebøy:
2x10 Stang
1x10 60 kg
1x8 80 kg
1x5 100 kg
1x5 110 kg
1x2 120 kg

Utlogget thenatural

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #168 : 09. mars 2015, 15:33 »
Hei, artig å se utviklingen til en på omtrent samme alder (vel, du er 6 år yngre).
Du er en del sterkere enn meg, særlig på knebøy. Der har jeg igjen for å ikke trene på den over flere tiår, men kommer seg sakte men sikkert.

Men, trener du bare markløft, knebøy, benkpress og skulderpress?

Selv kjører jeg nu disse og en del andre øvelser, men med reps på 5-6 og ned til 3 på de fleste øvelser. 15 på legger.

Deilig å trene, spesielt når man er skadefri og bare kan peise på. Men jeg merker at øktene ikke kan vare mere enn 45 minutter, trener 3-split og tar 4x3 intervaller på tredemølle for bedre kondis. Kan trenges, jeg røyker  Tongue

Hilsen en annen nordlending.

Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #169 : 10. mars 2015, 18:35 »
Hei thenatural, hyggelig med kommentaren din her :-)

Jeg trener andre øvelser enn de jeg logger her. Er vel bare jeg som er litt for lat til å skrive ned alt, og valgte meg derfor ut baseøvelsene som de jeg loggfører. Trener mage stort sett hver trening, oftest i form av chrunches i maskin og en variant av russian twist(med forbehold om at jeg ikke roter med begrepene her...). Beindagen består oftest av knebøy, lårcurl(for- og bakside) og tåhev i maskin. Når jeg trener skuldre og rygg så trener jeg markløft, sittende roing, skulderpress og en øvelse for bakside skuldre som jeg slett ikke vet hva heter :-) Siste dagen i min 3-split trener jeg benkpress, flyes, bicepscurls m/hantler og triceps nedpress. Det hender jeg varierer litt, men liker å følge programmet nokså slavisk. Finnes sikkert en diagnose for dette ;-)

Jeg vet at jeg sikkert kunne tilegnet meg større kunnskap om trening med vekter, og jeg vet at jeg nok ikke trener på en optimal måte mtp. max fremgang. Men jeg er egentlig fornøyd med å få slite litt, kjenne at jeg må virkelig fokusere for å greie det som for meg er tunge løft,  kanskje litt fordi jeg har en jobb som til tider krever mye tenking.

Ønsker deg lykke til med videre trening, snart går du forbi meg i knebøy :-)

Utlogget thenatural

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #170 : 16. mars 2015, 23:16 »
skulderpress og en øvelse for bakside skuldre som jeg slett ikke vet hva heter :-)

Kanskje du mener foroverbøyd sidehev med hantler? Har brukt den mye selv men ikke akkurat nu da jeg er inne i den tyngre perioden og trener med en-arms skulderhev og press bak nakken.

Det hender jeg varierer litt, men liker å følge programmet nokså slavisk. Finnes sikkert en diagnose for dette ;-)

Er nok litt sånn, jeg og. I alle fall i de periodene jeg har fremgang og trives med det. Men med tung trening er det sikkert lurt for å forebygge skader, å av og til legge inn lettere pumping innimellom. Kanskje ta noen flere sett, flere reps med kortere pauser og lettere belastning.


Ønsker deg lykke til med videre trening, snart går du forbi meg i knebøy :-)

Spørs det, kanskje hvis du ikke øker og månedene går, hehe. Har kommet meg opp til 90 x 5 (ass to the grass), så det er en del opp til deg, uten at vi skal lage en konkurranse om det, hehe.

Så kjør på og legg ut resultatene Tony, jeg synes det er interessant å lese.

Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #171 : 26. mars 2015, 21:47 »
Vært både litt lat med å trene og å logge. Tok en bevisst pause, som etterhvert gikk over i en tilstand der det ble tyngre å dra å trene. Er nok av de som liker best å holde hjulet i gang hele tiden. Men kanskje jeg har snudd kjerringa nå? 3 dager, 2 treninger lyder greit nok. Og snart 4 uker med ferie i Thailand med innlagt trening. Trenger jeg si at jeg gleder meg?

Utdrag fra treningene:

Benkpress:
2x10 Stang
1x10 60 kg
1x10 75 kg
1x10 80 kg
1x10 85 kg
1x8 90 kg

Knebøy:
2x10 Stang
1x10 60 kg
1x8 80 kg
1x5 100 kg
1x5 110 kg
1x4 120 kg(opp 2)

Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #172 : 13. april 2015, 07:11 »
Trener fortsatt, men er i Thailand(Phuket) så blir sikkert ikke så mye skriverier her den neste måneden. Greit med miljøforandring, sol og varme, massasje etter trening og god mat. Forkjølt nå, men det går over. Take care :-)

Utlogget Tony71

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Tony71 trener styrke og kondisjon:-)
« #173 : 21. april 2015, 16:52 »
Er supermotivert for tiden, syns det er helt fantastisk å trene i ett miljø siden jeg som oftest trener alene hjemme. Greier ikke helt å styre meg, trener mer enn jeg egentlig har planlagt, men føles helt greit rent fysisk. Største problemet er faktisk at jeg sliter med å få spist nok, tror kanskje det skyldes varmen. Men enn så lenge som jeg har overskudd så tenker jeg at kroppen sannsynligvis får i seg nok næring. I dag trente jeg 3 brystøvelser, 3 tricepsøvelser og 2 bicepsøvelser samt litt mage. Hadde faktisk lyst til å trene mer men stoppet der :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!