Skrevet av Emne: se over kostholdet mitt?  (Lest 3484 ganger)

Utlogget BendikS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

se over kostholdet mitt?
« : 20. april 2011, 22:09 »
frokost
120g/3dl havregryn
6 dl melk

lunsj
2 brødskiver med pålegg
50g mandler

lunsj
4 brødskiver
boks med tunfisk

før trening
4 egg
2 brødskiver
5dl melk

etter trening
2 bananer
2 skjeer (1dl) whey
5dl melk

middag (det mor lager)

kvelds
2 skjeer (1dl) whey
5dl melk

+ litt frukt her og der. Hva tenker dere?

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: se over kostholdet mitt?
« #1 : 21. april 2011, 15:34 »
Et kjedelig kosthold, men det er heldigvis ikke jeg som skal spise det. Du sier heller ingenting om målene dine eller hvor mye du veier. Jeg tror dette er for lite mat om planen din er å bygge muskler. Det gjør sikkert heller ingenting om du kjører på med mer proteiner og sunne fettsyrer.

Utlogget BendikS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: se over kostholdet mitt?
« #2 : 21. april 2011, 18:09 »
planen er å gå opp i vekt, veier sånn ca 85 nå og målet er vel å nå 95kg ca. er vel litt kjedelig ja, men har ikke så mye tid til å lage mat, og er mye enklere å mekke brødskiver og sånn, enn å lage annen mat for å ha med på skolen.

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: se over kostholdet mitt?
« #3 : 21. april 2011, 18:23 »
Hvis du ikke har noen andre muligheter enn å spise brød så ofte må du iallefall sørge for at du bruker mye kjøttpålegg, så får du i deg litt protein.. Du ser jo selv om du går opp i vekt av dette eller ikke, dersom du ikke gjør det må du selvsagt spise mer.

Hadde jeg vært deg ville jeg iallefall bytta ut et av disse måltidene med svinestrimler, kjøttdeig, karbonadedeig, kyllingfilet eller noe lignende, alle disse er billige, har mye protein og med ris kan du få i deg mange kalorier samtidig som du får spist noe bedre enn brød hele tiden Smiley Men ellers ser kostholdet bra ut, svært bra med mandler for å få opp kaloriene, allergisk mot dem selv, og det er jævla kjipt da de er skikkelig gode!

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: se over kostholdet mitt?
« #4 : 21. april 2011, 22:10 »
planen er å gå opp i vekt, veier sånn ca 85 nå og målet er vel å nå 95kg ca. er vel litt kjedelig ja, men har ikke så mye tid til å lage mat, og er mye enklere å mekke brødskiver og sånn, enn å lage annen mat for å ha med på skolen.

Da kan jeg si med engang at du spiser som ei lita jente. Selv jeg på 78 kg spiser langt mer enn det der.

Utlogget BendikS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: se over kostholdet mitt?
« #5 : 21. april 2011, 23:10 »
hmm, synes jeg trøkker i meg mat hele tiden jeg:p haha, men dere har vel et poeng, sikkert lurt å bytte ut brødet og spise mer, er bare så mye mas, er drit lei av å spise kjedelig mat hele tiden, men samtidig har jeg ikke tid til å mekke noe ordentlig mat, men får vel prøve å ta meg mer tid. har noen noen andre tips om mat generelt? hvordan få i seg mer og ikke bli lei hele tiden? + mat som er enkelt, raskt og sunt?

Utlogget BendikS

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: se over kostholdet mitt?
« #6 : 21. april 2011, 23:15 »
forresten, hvor mye burde man gå opp i uken ca? uten å ikke legge på seg for mye fett?

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: se over kostholdet mitt?
« #7 : 22. april 2011, 08:53 »
Dersom du får deg en gainer blir det plutselig mye enklere, da kan du få i deg et stort måltid gjennom en shake, selv har jeg brukt mutant mass, den er svært bra! Man burde ikke gå opp mer enn 1-2 kg i måneden, så maks 0,5 kg i uka..

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: se over kostholdet mitt?
« #8 : 22. april 2011, 09:20 »
forresten, hvor mye burde man gå opp i uken ca? uten å ikke legge på seg for mye fett?

Ikke over 0,5 kg i uka dersom du på død og liv skal ligge i kalorioverskudd. Nå er det etter min mening bare tull at man må legge på seg fett for å gå opp i muskelmasse, ihvertfall for de aller fleste.

http://scooby1961.blogspot.com/2011/03/how-to-gain-muscle-and-lose-fat-at-same.html

Ganske godt forklart i denne videosnutten hvordan dette fungerer.

Utlogget GunZa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: se over kostholdet mitt?
« #9 : 22. april 2011, 17:30 »
Ikke over 0,5 kg i uka dersom du på død og liv skal ligge i kalorioverskudd. Nå er det etter min mening bare tull at man må legge på seg fett for å gå opp i muskelmasse, ihvertfall for de aller fleste.

http://scooby1961.blogspot.com/2011/03/how-to-gain-muscle-and-lose-fat-at-same.html

Ganske godt forklart i denne videosnutten hvordan dette fungerer.

Takk for den. Veldig motiverende artikkel. Begynte å bli litt demotivert av all masinga om at man må velge om man skal gå ned i fettprosent eller øke i muskelmasse, da jeg prøver å gjøre begge deler.
Common sense is not that common...

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: se over kostholdet mitt?
« #10 : 24. april 2011, 10:14 »
Takk for den. Veldig motiverende artikkel. Begynte å bli litt demotivert av all masinga om at man må velge om man skal gå ned i fettprosent eller øke i muskelmasse, da jeg prøver å gjøre begge deler.

Hadde selv ikke orket å dreve med styrketrening dersom man måtte gjøre seg feit deler av året for å få dette til å fungere.

Kan selv gå god for at dette fungerer, men det er noen hovedårsaker til at folk forholder seg til denne bygge -og kutteperioden, og det er fordi:

1. Elendig kosthold. Som du ser er det ikke mye rom til slurv dersom man skal klare dette.
2. Mangel på kardio i "byggerperioden".
3. Industrien, altså de som lager kosttilskuddene ønsker å selge mest mulig, derfor lager de tilskudd til de forskjellige "fasene".
4. Urealistiske forventninger til hvor fort ting skal gå.

Jeg vil i grunn anbefale deg å se gjennom alle videoene til Scooby. Dette var bare én av mange. Veldig motiverende, og alt er gratis. Om du besøker hjemmesiden kan du i tillegg benytte deg av kalkulatorer gratis.

Utlogget GunZa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: se over kostholdet mitt?
« #11 : 24. april 2011, 13:11 »
Hadde selv ikke orket å dreve med styrketrening dersom man måtte gjøre seg feit deler av året for å få dette til å fungere.

Kan selv gå god for at dette fungerer, men det er noen hovedårsaker til at folk forholder seg til denne bygge -og kutteperioden, og det er fordi:

1. Elendig kosthold. Som du ser er det ikke mye rom til slurv dersom man skal klare dette.
2. Mangel på kardio i "byggerperioden".
3. Industrien, altså de som lager kosttilskuddene ønsker å selge mest mulig, derfor lager de tilskudd til de forskjellige "fasene".
4. Urealistiske forventninger til hvor fort ting skal gå.

Jeg vil i grunn anbefale deg å se gjennom alle videoene til Scooby. Dette var bare én av mange. Veldig motiverende, og alt er gratis. Om du besøker hjemmesiden kan du i tillegg benytte deg av kalkulatorer gratis.

Det er gjort! Lenge siden jeg har kommet over en så matnyttig og lærerik side. Forøvrig gode poenger du kommer med, angående årsaker til at folk velger å gjøre det på denne måten.

Common sense is not that common...

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: se over kostholdet mitt?
« #12 : 24. april 2011, 21:09 »
Og om du er på Facebook, bli medlem i Scooby Workshop Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!