Skrevet av Emne: Magetrening - Hit the core!  (Lest 23931 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 198
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 198

  • Support Infernus
Sv: Magetrening - Hit the core!
« #30 : 28. april 2011, 09:59 »
"The body is one piece". Ingen premie for å gjette hvem som sa det.

I mine øyne trener man planken for å lære seg å stive av kroppen. Hvis man prøver å isolere magemusklene i en slik øvelse har man muligens ramlet ned fra stellebordet, tre-fire hundre ganger som liten, evt er man kroppsbygger. Begge deler er veldig feil.  Wink

Stram det som strammes kan, sier nå jeg. Jo stivere jo bedre. Sa brura.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget TDK89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Magetrening - Hit the core!
« #31 : 28. april 2011, 22:01 »
Enig med fenrikflink her, om man ønsker å bruke disse øvelsene som øvelser for å lære å stive av kroppen er absolutt glutealmusklene viktige for å motvirke fremovertippining av bekkenet i synergi med abdominalmusklene. Med tanke på hvor mange som har dårlig aktivitet i setemusklene kan jeg ikke se noen grunn til å unngå å bruke dem i øvelse som dette, de bør jo taes med i alle sammenhenger de kan være til fordel for øvelsen. Med mindre man utelukkende vil isolere magen, noe jeg ikke ser den funksjonelle biten av, ved alle tilfeller der kroppen må motvirke fremovertipping av bekkenet vil glutealmusklene være en del av komplekset som arbeider med dette.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 437
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 437

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Magetrening - Hit the core!
« #32 : 28. april 2011, 22:08 »
"The body is one piece". Ingen premie for å gjette hvem som sa det.

I mine øyne trener man planken for å lære seg å stive av kroppen. Hvis man prøver å isolere magemusklene i en slik øvelse har man muligens ramlet ned fra stellebordet, tre-fire hundre ganger som liten, evt er man kroppsbygger. Begge deler er veldig feil.  Wink

Stram det som strammes kan, sier nå jeg. Jo stivere jo bedre. Sa brura.

Du skal alltid være så jævla diplomatisk Grin Her har du noe å lære av din bror, som går på treningsforum i fylla halv seks en søndagsmorgen!  woot

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019254

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201944

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!