Skrevet av Emne: TRENINGSKLIPP-tråden  (Lest 47766 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #90 : 02. august 2011, 14:35 »
Ja Tongue

Du også? Du verden, dere overrasker, lol



Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #93 : 02. august 2011, 14:53 »
Yes, I know. Men hvis du studerer nærmere ser du at han ikke løfter i nærheten av slik de gjorde før i tida.

1. Han gjør den fra heng
2. Han starter bevegelsen med et hopp
3. Og lar ikke stanga først bli dradd nedover lårene, for så å dra den opp samme vei som den kom ned. Han lar den henge samme sted.
4. Han slenger bare overkroppen bakover og klarer med nød og neppe å fange den.

Skikkelige splittrykk eller splittvendinger skal ikke se slik ut.

Heller noe i denne duren:
http://www.youtube.com/watch?v=5ZwNmC6wSLA#noexternalembed&feature=channel_page




fra heng er veldig trening også for vektløftere, for meg var rykk fra heng vesentlig lettere enn fra bakken.. vending var ca lik.

Han går litt ned før han tar sats, men satser ikke så høyt oppe på låra.. også fangern den ganske lavt nede på skuldra ser jeg..

Ikke den beste teknikken Smiley men virka effektiv nok.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #94 : 02. august 2011, 15:08 »
fra heng er veldig trening også for vektløftere, for meg var rykk fra heng vesentlig lettere enn fra bakken.. vending var ca lik.

Han går litt ned før han tar sats, men satser ikke så høyt oppe på låra.. også fangern den ganske lavt nede på skuldra ser jeg..

Ikke den beste teknikken Smiley men virka effektiv nok.

Jepp, er faktisk helt enig i at det er lettere fra heng. Men, å løfte fra heng er ikke likt slik de løfta før i tida. Det var det jeg ville ha fram.

Men nei, teknikken hans er ikke effektiv, han kunne løfta mye mer med en bedre utførelse.

Han lar stanga henge på bøyde armer før han 'satser' bl. annet. Der taper han en del, dessuten bruker han ikke beina så mye som han burde. Han er tross alt høydehopper, og trener øvelsen for å bli sterk i beina, ikke overkroppen.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #95 : 02. august 2011, 15:38 »
Kan kunne nok tjent litt. Men spørs heelt på hvor han er sterk. Det merka jeg når jeg drev med vektløfting, jeg styrkevender like mye / eller mer enn jeg gjorde med sitt.

Jeg bruker mer rygg når jeg styrkevender og får den derfor høyere opp, når jeg kjører sitt må jeg sitte mer rak i ryggen og bruke mer beina pga balansen osv.


Når jeg ser på youtube av mange idretts folk som trener vektløfting øvelser så har de sin egen vri på det, for å utvikle mest mulig kraft, og få det explosivt opp.


Den peneste teknikken er ikke alltid den mest effektive for alle. Da må man isåfall trene lenge på å det for å trene de musklene man ellers ikke har brukt like mye.


Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #96 : 02. august 2011, 16:06 »
Kan kunne nok tjent litt. Men spørs heelt på hvor han er sterk. Det merka jeg når jeg drev med vektløfting, jeg styrkevender like mye / eller mer enn jeg gjorde med sitt.

Jeg bruker mer rygg når jeg styrkevender og får den derfor høyere opp, når jeg kjører sitt må jeg sitte mer rak i ryggen og bruke mer beina pga balansen osv.


Når jeg ser på youtube av mange idretts folk som trener vektløfting øvelser så har de sin egen vri på det, for å utvikle mest mulig kraft, og få det explosivt opp.


Den peneste teknikken er ikke alltid den mest effektive for alle. Da må man isåfall trene lenge på å det for å trene de musklene man ellers ikke har brukt like mye.

Hvis du ser hvor liten dragbevegelsen hans er, skal det ikke mange års erfaring til for å se at den teknikken ikke er optimal.

De aller fleste friidrettsfolk pressvender mer enn de sittevender. Faktisk et fåtall som greier å sittevende sin egen kroppsvekt, noe som er ganske spørtt når de kan pressvende 2x sin egen kr.vekt. Grunnen til at hoppere trener frivendinger osv, er for at dragbevegelsen er veldig overførbar til hopp. Det er en eksplosiv bevegelse man bør trene mye. Mens han på filmen, er ikke i nærheten av å ha et optiamlt drag i løftet. Noe som gjør at teknikken ikke vil sees som 100% effektiv.

Ja de fleste idrettsfolk har sin egen vri på løftene. Men det er  ikke  fordi det skal være mer spesifikt, men helt enkelt fordi de mangler skikkelig opplæring i løftene. De beste idrettsutøverne er som regel de som er best på alle områder i treningen, inkl vektløftinga. Hvis vi ser på de beste hopperne i verdenstoppen, har de en veldig korrekt og effektiv teknikk, noe som gjør at de får bra utbytte av å trene f.eks frivendinger.


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #97 : 02. august 2011, 17:49 »
hvis du leser hva jeg har skrevet så ser du at jeg skriver at den ikke er optimal og han kunne nok ha tjent litt Wink

han hadde ikke plutselig løfta 20kg mer hadde han hatt 100% perfekt uber teknikk ;p skal mer styrke til da gitt. Det som var poenget, han hadde ikke løfta veldig mye mer med bedre teknikk..

litt mer hadde han nok løftet Smiley



Har du noen filmer av deg selv løfte?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #98 : 02. august 2011, 18:07 »
hvis du leser hva jeg har skrevet så ser du at jeg skriver at den ikke er optimal og han kunne nok ha tjent litt Wink

han hadde ikke plutselig løfta 20kg mer hadde han hatt 100% perfekt uber teknikk ;p skal mer styrke til da gitt. Det som var poenget, han hadde ikke løfta veldig mye mer med bedre teknikk..

litt mer hadde han nok løftet Smiley



Har du noen filmer av deg selv løfte?

Ja, så hva du hadde skrevet. Så da er vi nesten enige. Han hadde nok ikke løfta 20 kg mer, men noen ekstra kilo hadde det blitt. Men med tanke på utbytte osv, ville han uansett tjent på å forbedra tekikken. Men det var jo egentlig ikke det som var spørsmålet uansett Tongue

Ja, det har jeg Smiley


Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: TRENINGSKLIPP-tråden
« #99 : 11. november 2011, 22:24 »
Dårlig aktivitet her om dagen. Bumper med et klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=guJq5z7pgDY#noexternalembed


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael


Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!