Skrevet av Emne: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut  (Lest 17042 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #15 : 10. juni 2011, 23:52 »
Hva er dette for vas. Ingen kompis går til kompisens dame og sladrer. Ingen. Punkt slut.
Gjør han det er han ingen kompis.
Grow some balls!

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #16 : 11. juni 2011, 00:15 »
Problemstillingen:
-En kompis av typen speller
-En mistenksom og deprimert dame
-En ufrivillig utnevnt forholdsterapeut(pudding)




Har tenkt ut tre alternativer

Skal jeg:

- være helt ærlig ovenfor dama og fortelle at hun desverre har gjort et dårlig valg og at det får være opp til henne og velge hvorvidt hun vil fortsette og dele kjæreste med andre jenter, eller gjøre det slutt.

- ta en alvorsprat med kompisen og få han til å innse at han får ta et endelig valg og enten forbli trofast til dama eller være mann nok til å møte henne og gjøre det slutt. ( merk at vi aldri har tatt opp tema før, det er dama som har kontaktet meg og bedt meg om å ikke si noe..)

- Fortsette å "beskytte" kompisen ved å si at det sikkert dreier seg om missforståelser og dårlig kommunikasjon dem i mellom.

Mulige ettervirkninger:

-Dama innser at det ikke er hennes type og etter litt surving går det over.

-Kompisen blir sur på meg for å legge meg oppi hans saker, og eller starter en krangel med dama fordi hun involverer kompiser.

- jeg ender opp med å føle meg feig og ha dårlig samvittighet ovenfor jenta som forsetter å tro på illusjonen om at de to er skapt for hverandre.

Da jeg ikke er, eller har et ønske om å bli den nye Dr.Phil vil jeg helst bli ferdig med saken og slippe og være ufrivillig involert i det rotete forholdet dems. Personelig er det min mening at de bør gjøre det slutt, men er ikke mitt ansvar og rette opp i dems problemer.

Så hvordan skal jeg gå frem for å komme ut av situasjonen jeg aldri ville inn i, uten å rote til forholdet mitt med kompisen, såre noens følelser eller bare gjøre vondt verre. Jeg kan ikke logge på facebook uten å motta nye meldinger fra dama, og i går måtte jeg slite meg igjennom 2 timer snakking uten å komme frem til noe som helst.
Det burde da være hevet over enhver tvil at dette ikke angår deg. Kompisen din får selv ta ansvar for sitt liv, men at du som kompis kan fortelle han hva du mener om ting er da helt greit. Men å begynne å snakke bak ryggen hans ved å kontakte dama blir feil. Damer som tilhører andre menn bør du la pent ligge, og om dere snakker i timesvis på facebook kan man begynne å snakke om hvem som er utro. Slikt sømmer seg ikke, og kan raskt bli opphav til sjalusi. Hold deg unna kvinnfolka hans.

Hva er forresten problemet med at kompisen din har flere baller i lufta? Sålenge han evner å behandle alle damene sine godt er vel dette det viktigste? At han er falsk mot denne dama er det ikke sikkert han er enig i selv heller, og hvis hun er deprimert er det ikke nødvendigvis hans feil.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #17 : 11. juni 2011, 00:23 »
men at du som kompis kan fortelle han hva du mener om ting er da helt greit. Men å begynne å snakke bak ryggen hans ved å kontakte dama blir feil. Damer som tilhører andre menn bør du la pent ligge, og om dere snakker i timesvis på facebook kan man begynne å snakke om hvem som er utro. Slikt sømmer seg ikke, og kan raskt bli opphav til sjalusi. Hold deg unna kvinnfolka hans.

mhm.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget pudding

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #18 : 11. juni 2011, 23:04 »
Det burde da være hevet over enhver tvil at dette ikke angår deg. Kompisen din får selv ta ansvar for sitt liv, men at du som kompis kan fortelle han hva du mener om ting er da helt greit. Men å begynne å snakke bak ryggen hans ved å kontakte dama blir feil. Damer som tilhører andre menn bør du la pent ligge, og om dere snakker i timesvis på facebook kan man begynne å snakke om hvem som er utro. Slikt sømmer seg ikke, og kan raskt bli opphav til sjalusi. Hold deg unna kvinnfolka hans.


Hva er forresten problemet med at kompisen din har flere baller i lufta? Sålenge han evner å behandle alle damene sine godt er vel dette det viktigste? At han er falsk mot denne dama er det ikke sikkert han er enig i selv heller, og hvis hun er deprimert er det ikke nødvendigvis hans feil.


Vel problemet var at det stadig vekk var dama som kontakta meg, og jeg ville ikke ha noe med hu å gjøre, men det var vanskelig å bare avskjære hu når hu i tillegg var lei seg fra før. Sa selfølgelig aldri noe som kunne minne om baksnakking ovenfor kompisen, prøvde heller å roe ned situasjonen og si at det mest sannsynelig var misforståelser og ikke var like ille som hu fikk det til å høres ut.

Så tok jeg en prat med kompisen og forklarte han at jeg hadde fått noen meldinger fra dama og at hu var ganske nedfor. Sa også min mening, at han burde ta en prat med hu om forholdet dems, og så finne ut av hva som var best for dem, slik at hu slapp å prøve å få meg til å fortelle hvordan det var dem i mellom.

Ikke prøv å få det til å høres ut som om jeg var ute etter dama hans. De ble forresten enige om å ta en pause. Forhåpentligvis slipper jeg mer mas om dette i fremtiden.


Og El Gordo: ville ikke sagt noe sladring om hva han har holdt på med på si etc, mer si at jeg synes det høres ut som en lei situasjon og at hu selv får vurdere om det er et slikt forhold hu vil ha eller gå videre.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #19 : 11. juni 2011, 23:18 »
hehe...trur nok de fleste er enige med deg Smiley

Men for de som holder på sånn selv så er det kanskje litt skremmende at kanskje en eller annen gang så kanskje noen kommer til og bry seg om hva de driver med også??

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #20 : 14. juni 2011, 02:11 »
Om min venninne eller kompis hadde kommet med sine innspill eller meninger om min oppførsel og fått meg til å våkne opp, hadde jeg nok vært skremt også i første øyeblikk, men også takknemlig når jeg har fått tid ti tygge på det som ble sagt, og gått inni  meg og prøvd å finne ut hva jeg egentlig vil/er ute etter med/ved min kjæreste.

Men... En slik situasjon hadde jeg nok ikke kommet opp i, for jeg er så skremmende trofast.... Det finnes ingen over, under eller ved siden av min kjæreste. Men å få noen til å tro det er bare å bevise det, nytter ikke å bare fortelle det. Fakta må oppleves, ikke bare fortelles.... Smiley
ønsker flat mage

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!