Skrevet av Emne: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut  (Lest 16938 ganger)

Utlogget pudding

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« : 24. april 2011, 17:44 »
Problemstillingen:
-En kompis av typen speller
-En mistenksom og deprimert dame
-En ufrivillig utnevnt forholdsterapeut(pudding)




Har tenkt ut tre alternativer

Skal jeg:

- være helt ærlig ovenfor dama og fortelle at hun desverre har gjort et dårlig valg og at det får være opp til henne og velge hvorvidt hun vil fortsette og dele kjæreste med andre jenter, eller gjøre det slutt.

- ta en alvorsprat med kompisen og få han til å innse at han får ta et endelig valg og enten forbli trofast til dama eller være mann nok til å møte henne og gjøre det slutt. ( merk at vi aldri har tatt opp tema før, det er dama som har kontaktet meg og bedt meg om å ikke si noe..)

- Fortsette å "beskytte" kompisen ved å si at det sikkert dreier seg om missforståelser og dårlig kommunikasjon dem i mellom.

Mulige ettervirkninger:

-Dama innser at det ikke er hennes type og etter litt surving går det over.

-Kompisen blir sur på meg for å legge meg oppi hans saker, og eller starter en krangel med dama fordi hun involverer kompiser.

- jeg ender opp med å føle meg feig og ha dårlig samvittighet ovenfor jenta som forsetter å tro på illusjonen om at de to er skapt for hverandre.

Da jeg ikke er, eller har et ønske om å bli den nye Dr.Phil vil jeg helst bli ferdig med saken og slippe og være ufrivillig involert i det rotete forholdet dems. Personelig er det min mening at de bør gjøre det slutt, men er ikke mitt ansvar og rette opp i dems problemer.

Så hvordan skal jeg gå frem for å komme ut av situasjonen jeg aldri ville inn i, uten å rote til forholdet mitt med kompisen, såre noens følelser eller bare gjøre vondt verre. Jeg kan ikke logge på facebook uten å motta nye meldinger fra dama, og i går måtte jeg slite meg igjennom 2 timer snakking uten å komme frem til noe som helst.



Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #1 : 24. april 2011, 18:18 »
Han burde absolutt være mann nok til å stå for det han gjør! Utroskap= null respekt i min bok i hvertfall!

Uansett hva utfallet blir så er det jo hans feil at han er utro... Ikke din feil!
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #2 : 24. april 2011, 20:23 »
Vær en mann og si det som det er.

Ikke vær en pudding, selv om det kan være enkelt til tider.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #3 : 24. april 2011, 20:29 »
Ikke bland deg borti dette. Du ender opp med å bli badguy. Dette er ikke din business..

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #4 : 24. april 2011, 21:03 »
Ikke bland deg borti dette. Du ender opp med å bli badguy. Dette er ikke din business..
Problemet er jo at han allerede er innblandet..

Gi kompisen din et valg, enten forteller han sannheten til henne, eller så gjør du det.. Det er det eneste rette å gjøre i mine øyne.
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #5 : 25. april 2011, 14:22 »
Problemet er jo at han allerede er innblandet..

Gi kompisen din et valg, enten forteller han sannheten til henne, eller så gjør du det.. Det er det eneste rette å gjøre i mine øyne.
Måtte jo være en jente som kom med et slikt svar ;-)
Enhver gutt med respekt for seg selv holder seg unna slikt.
Og ikke glem den gyldne regel BROS BEFORE HOES!

Utlogget clenclen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #6 : 25. april 2011, 14:26 »
å si at kompisen din er utro til kjæresten hans er dårlig kompis...

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #7 : 25. april 2011, 14:30 »
La paret ordne opp i dette selv. Ikke prøv å gå rundt og moralisere overfor andre.

Utlogget jonask

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #8 : 25. april 2011, 14:32 »
Ikke si noe til dama, det gjør ikke kompiser! Men si til kompisen din at du syns det er jævla råttent gjort å være utro. Det er helt greit å si ifra til kompisene sine når de gjør noe idiotisk, men du fortjener ikke kompisene dines tillit hvis du sier ifra til damene deres når de driter seg ut!

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #9 : 25. april 2011, 16:56 »
Du kan alltids ta en spansk en og si til kameraten din at du har tenkt og si det til dama, da vil han enten innrømme det selv. Ellers må du bare kjøre på.

Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #10 : 25. april 2011, 17:49 »
Måtte jo være en jente som kom med et slikt svar ;-)
Enhver gutt med respekt for seg selv holder seg unna slikt.
Og ikke glem den gyldne regel BROS BEFORE HOES!
Ja det måtte det Wink
Enhver gutt med respekt for seg selv? Hva har respekten han har for seg selv med denne situajsonen å gjøre? Ser ikke helt sammenhengen, med mindre det er akkurat respekten for seg selv han tenker på å beholde, med tanke på hva som er det rette å gjøre..

Han ER allerede i situasjonen!! Med mindre denne dama bare er et menneske han gir totalt faen i hadde det vel ikke spillet noen rolle, da er det bare å gi faen -
Men siden dette er noe han tydeligvis ikke gjør da han bryr seg, og prater med vedkommende i to timer, blir det litt vanskeligere..
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #11 : 25. april 2011, 17:59 »
Jeg synes absolutt du burde si ifra. Min ekssamboer var akkurat slik. Skulle ønske noen av kompisene hans hadde fortalt meg hva som egentlig foregikk, slik at jeg kunne brukt de 15 månedene på noe annet/andre!

Utlogget jofin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #12 : 01. juni 2011, 17:04 »
Kommer vel litt an på hvordan en ser på det. På den ene siden fint gjort å si til frøkna at hun ikke vil bli "behandlet" pent. På den andre siden baksnakker du da kompisen din uansett hvor sant det du sier skulle være. Synes du det kompisen din driver med ikke er greit må det da være lov å ta en alvorsprat? Tipper det vil være bedre for forholdet mellom dere en om du prater dritt om han til frøkna.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #13 : 01. juni 2011, 17:22 »
Hvis dette kopis greiene er så strekt som enkelte skal ha det til, så tåler han vel også at du sier at dette ikke er riktig?

Hvorfor være sammen med dama hvis han vil ha seg med andre uansett? Bedre å være singel da, så kan han kjøre på!!

Jeg syntes du burde si det til han, gjør det selv eller så gjør du det Smiley Lykke til!!

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: Hjelp jeg har blitt samlivsterapeut
« #14 : 01. juni 2011, 17:41 »
Hadde ønsket jeg hadde hatt en samlivsterapeut, av og til, spes når man er i et nytt forhold der man fremdeles føler seg litt utrygg, siden man ikke kjenner hverandre så sinnsykt godt, ikke enda. Mange rare tanker og bekymringer som kommer opp der, gitt...


Men til temaet nå: Som det ble sagt her før, ville jeg ta en spansk en og konfrontere kompisen min med "mine meninger" om det han driver med, og be ham om å innrømme det han gjør ovenfor sin dame. Om han ikke gjør det, hadde jeg sagt ifra at jeg kommer til å fortelle det. Du vil være kompis ovenfor han som innebærer å være ærlig og konfronterende. Så vær kompisen hans. Er han så tøff som han virker som, er han tøff nok til å tåle en støyt fra kompisen sin.
Samtidig er jo din mening at utroskap er et ondskap......og ingen har fortjent å bli lurt rundt. Det har heller ikke denne dama.
Så vær en kompis nå, og be ham enten å innrømme hva han gjør mot henne. Resten må de to finne ut selv, hvordan håndtere situasjonen. Skal han slutte med det, eller skulle det bli slutt mellom dem. Det er noe de alene må finne ut.


ønsker flat mage

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!