Skrevet av Emne: L - Leucine  (Lest 3280 ganger)

Utlogget :-)

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

L - Leucine
« : 25. april 2011, 11:49 »
Har nå kjøpt følgene, og oppdaget etter kjøpet at alle varene innehold L - Leucine. Mitt spørsmål er hvor mye L - Leucine blir for mye, kan jeg ta alle 3 nå? eller ta Aminosyrene først for så å starta på L - Leucine?


Varene er kjøt fra bulkpowders.co.uk

Kjøpet
Branched Chain Amino Acids
Essential Amino Acid
L - Leucine

Selvom dere ikke ser behovet for kjøpet, vil jeg vite hva som blir for mye og ikke bli fortalt at jeg ikke trenger det:)
takk for svar

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: L - Leucine
« #1 : 25. april 2011, 11:53 »
Hva var planen din med produktene når du kjøpte dem da? Leucine er bare en aminosyre, og ikke farlig på noen måte, men å kombinere alle tre produktene på samme tid er ikke noe poeng. Du får jo isoleucine og valine(BCAA) i EAA produktet og.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: L - Leucine
« #2 : 25. april 2011, 12:33 »
hehe..kostholdsprodusentene gnir seg i hendene av sånne som deg! Du dør ikke av å spise alt samtidig, men du kaster penger ut av vinduet. Hva med å lese seg opp litt, så du vet hva du driver med? Selv om du sikkert hadde store forventinger til dette når du gikk bananas i nettbutikken, så er effekten av disse produktene marginalt i forhold til forventingsnivåer kjøpere har. Men på lang sikt så synes jeg selv BCAA er bra som tilskudd, i tillegg til optimal trening og kosthold. Hvis du vil ha ett utbytte av denne investeringen din, så gjør du deg først ferdig med EAA, deretter BCAA.

Forklaringer er enkel, og er også skrevet over her, jeg bare repeterer den: EAA inneholder essensielle aminosyrer. BCAA er 3 av disse essensielle aminosyrene..som forøvrig herter leucine, isoleucine og valine. L-leucine som du har kjøpt, er en av de 3 essensielle aminosyrene i BCAA.....ja, som du ser blir det mye smør på flesk. Hvis du tar produktene slik de er forskrevet, i normale doser, så får du fordelt produktene utover en lengre periode, hvor du kan få utbytte av den effekten de skal ha, noe som på lang sikt kanskje kan gi deg det lille ekstra.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: L - Leucine
« #3 : 25. april 2011, 12:58 »
Enig med G. EAA i fornuftige doseringer til det er tomt, BCAA i fornuftige doseringer til det er tomt.

Litt synsing: Mener å ha lest at hvis en spiser én av de tre BCAA alene, øker man nedbrytningen av alle tre. Jeg ville derfor egentlig kastet L-Leucinen i do. Men dette er jeg ikke helt sikker på. Tipper G har et brukbart svar på dette Cool

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: L - Leucine
« #4 : 25. april 2011, 13:50 »
Vanskelig å svare på da det er individuelle (fysiologiske) variasjoner i hver enkelt kropp, og variasjoner gjennom dagen (hormoner, ernæringsstatus, matinntak etc.), som vil påvirke hvilken av BCAA som foretrekkes i de forskjellige metabolske veiene. Sammensetningen av mengde leucine : isoleucine : valine varier avhengig av hvilket tilskudd du kjøper. Poenget med tilskuddet er å ha høye plasmakonsentrasjoner av aminosyrer som musklene kan benytte seg av, da alle andre aminosyrer må innom leveren hvor de metaboliseres, før produktene går videre som substrater for syntese eller energi. Leveren har ikke enzymer som kan metabolisere BCAA, derfor er disse tilgjengelig i blodbanen/muskler relativt raskt etter inntak. Hvilken av av disse aminosyrene som foretrekkes varierer nok gjennom dagen. Jeg tror ikke kroppen skiller stort på nøyaktig mengde/sammensetning sånn sett, så lenge det er ett fornuftig inntak av alle sammen over tid. Men hvis man skal innta 3 ganger dose med leucin i tillegg, så vil nok en del av dette gå med til helt andre ting en proteinsyntese, og da er det jo litt bortkastet.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget :-)

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: L - Leucine
« #5 : 25. april 2011, 21:52 »
takk for svar, skjønner hva du mener men her skal du se hvordan jeg tenkte Smiley

Branched Chain Amino Acid:
Grunnen til denne er pågrunn av det står at det kan tas i perioder man ikke får spist på en stund, siden jeg ennå studerer tenkte jeg slik at det hadde vært noe lettvint istedenfor å ta med matpakke på matpakke, en liten snarvei for å si det slik.

Essential Amino Acid:
På denne står det at den fører næring til muskler raskere og bedre og vil gi deg en økt energi, noe jeg trenger etter en lang skoledag. Prøvd meg på koffein piller, men følte ikke det store kicket jeg var ute etter. I tilleg til dette står det at det vil gi deg en raskere restutisjon og muskel vekst, noe jeg er ute etter, siden trening er noe jeg virkelig brenner for.

L - Leucine:
Grunnen til denne, er at ifølge bulkpowders skal forebygge muskel tap og heller gi deg en økt muskel masse.

på Branched og Essential står det at det ikke er noen kjente bicirkninger, så kjøpet mitt baserer seg igrunn på å prøve og feile. Se om et tilskudd fungerer på meg slik den tydeligvis har gjort på andre som har kjøpt produktet.
Den ene jeg bomma på var L - Leucine, men en trenings kompis sa, det bare var å prøve seg fram, for alle reagerer forskjellig.
Ta for eksempel kreatin, noen får fremgang andre ikke.

ikke ta det som at jeg tror på alt jeg leser, for jeg vet det er slik de tjener penger. Men siden penger ikke er problem for øyeblikket valgte jeg å prøve meg fram.

Men skal følge tipset ditt, og starte med EAA deretter BCAA og så L - Leucine.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: L - Leucine
« #6 : 25. april 2011, 22:00 »
Må bare si, hvis trening er noe du virkelig brenner for, bør du vite at det er ingenting som heter snarveier, matpakke er å bli bedre, ska ikke bare ha i deg proteiner  men fett og karbohydrater også, vil gi deg mer egergi utover skoledagen og etter. ALDRI erstatte  mat med noe slikt..aldri.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: L - Leucine
« #7 : 25. april 2011, 22:08 »
Alle de "forklaringene" du har gitt henger ikke på grep. I stedet for å prøve å rettferddiggjøre inkompetansen din så kan du, som tidligere påpekt, prøve å lese litt og lære litt mer. Du har allerede gjort tabben, og da er beste utvei det Glucifer sa.

EAA, BCAA og Leucine er alle bare aminosyrer. Ingen av de er normalt tenkt på som "kilde til energi" eller "energikick", men er tiltenkt som tilskudd før/etter/i løpet av trening. Fokuset i første omgang bør være å få i orden et kosthold, med et høyt nok proteininntak, og sunne kilder til protein, fett og karbohydrater. Får du det på plass vil resultatene være mye bedre enn å støtte seg til kosttilskuddene der. Når du etter hvert har trent i et par år og optimalisert kostholdet over lengre tid - da først kan du se etter om det lønner seg med EAA/BCAA osv. Mest sannsynlig så vil det ikke da heller være fornuftig - alt etter hvilket nivå du er på og hvilke mål du har.

De eneste kosttilskuddene jeg ville vurdert var Omega-3 tilskudd (selolje, laksolje... ) og protein.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!