Skrevet av Emne: Bevegelelighet og stretching av posterior chain  (Lest 8609 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 159
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 159

Bevegelelighet og stretching av posterior chain
« : 28. april 2011, 10:11 »
Posterior chain er et samlebegrep på en rekke muskler på baksiden av kroppen. Eksempler på disse musklene er biceps femoris(hamstrings), gluteus maximus(den store setemuskelen), og erector spinae(ryggstrekkerne).
Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 437
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 437

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Bevegelelighet og stretching av posterior chain
« #1 : 28. april 2011, 22:26 »
Har du forslag til andre måter å rulle hamstrings på? Blir ubrukelig lite press på lårene og mye på hendene på den vanlige måten.

Den der sittende prififormistøyingen kan også kombineres med å sitte på en rulle eller liten ball. Sinnsykt vondt men veldig effektivt.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 748
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 748

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Bevegelelighet og stretching av posterior chain
« #2 : 28. april 2011, 22:30 »
Har du forslag til andre måter å rulle hamstrings på? Blir ubrukelig lite press på lårene og mye på hendene på den vanlige måten.

Den der sittende prififormistøyingen kan også kombineres med å sitte på en rulle eller liten ball. Sinnsykt vondt men veldig effektivt.

tennis/golfball Smiley burde treffe riiiiiiimelig godt!=) funker fint til mange andre øvelser også. Sjekk ut STS (sandvik training systems)

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 556
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 556

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Bevegelelighet og stretching av posterior chain
« #3 : 29. april 2011, 01:19 »
Har du forslag til andre måter å rulle hamstrings på? Blir ubrukelig lite press på lårene og mye på hendene på den vanlige måten.

Den der sittende prififormistøyingen kan også kombineres med å sitte på en rulle eller liten ball. Sinnsykt vondt men veldig effektivt.

Ja, det kan sikkert være for lite press for mange. Anbefaler å teste massasjestang, da holder du  i hvert håndtak og regelrett drar/ ruller over hamstrings. Passer perfekt til quadriceps også! http://www.performbetter.com/detail.aspx_Q_ID_E_5178_A_CategoryID_E_235 sjekk ut linken.

Ja, huff det er helt grusomt vondt!

tennis/golfball Smiley burde treffe riiiiiiimelig godt!=) funker fint til mange andre øvelser også. Sjekk ut STS (sandvik training systems)

Golfball treffer det meste godt, hoho! Eventuelt kan nok lacrossball og evnt medisinball brukes til det formålet:)
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019253

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201943

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!