Skrevet av Emne: Skippe??  (Lest 4184 ganger)

Utlogget HelltON

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Skippe??
« : 01. juni 2004, 22:42 »
hallois godt folk!!  biggrin

lurte bare på når man kjører et prog. med 4 eller 5 daga trening i uka, har det da mye å si om man skippa ei treningsøkt? eller skal man prøve å ta d igjen på dem andre øktene??  Huh

håper noen kan gi meg litt synspunkt på det her Smile


Utlogget b0rt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

SV: Skippe??
« #1 : 01. juni 2004, 22:48 »
Ville nok ikke prøvd a ta det igjen i de andre øktene. Om du skipper ofte bør du klype deg selv i nakken eller skaffe deg et program med færre treningsdager i uka. Men er det kun innimellom og det er fordi du er slapp osv og ikke orker, så er en bedre tjent med å ta seg en dag fri og heller yte max neste økt.  Weightlifter2

Utlogget Big

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

SV: Skippe??
« #2 : 01. juni 2004, 23:21 »
off skippa trening i dag jeg også.. orka bare ikke  Tongue visst du er helt sliten og så vidt klarer å holde deg oppe så tror jeg d er bedre å skippe en økt, lytt til kroppen

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

SV: Skippe??
« #3 : 01. juni 2004, 23:37 »
enig der Big, til dels, men det som skiller klinten fra hveten er jo dem som klarer å dra på gymmet selv om man ikke alltid har lyst.... be hvete my friend Smiley

men om du dropper 1 økt så spiller ikke det noen rolle i det lange løp uansett.
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget HelltON

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

SV: Skippe??
« #4 : 01. juni 2004, 23:53 »
takk for svar her guttaboys biggrin

grunnen til eg skippa i dag var at eg spillt beachvolley buttrock  hva digg å gjøre nokke anna liksom blush hehe 


Utlogget Navaro

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 353
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 353

  • YES
SV: Skippe??
« #5 : 02. juni 2004, 07:01 »
takk for svar her guttaboys biggrin

grunnen til eg skippa i dag var at eg spillt beachvolley buttrock  hva digg å gjøre nokke anna liksom blush hehe 



beachvolley Smiley , er jo trening det, så trenger ikke ha dårlig samvittighet:P
JEG SKAL! JEG KAN!

nann-rosita

  • Gjest
SV: Skippe??
« #6 : 02. juni 2004, 10:22 »
hopper jeg over en dag av en eller annen grunn, så dropper jeg den muskelgruppen den uka. musklene har godt av å hvile litt også, så jeg har IKKE dårlig samvittighet

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Skippe??
« #7 : 02. juni 2004, 10:55 »
 Weightlifter hei ingen problem å skippe en gang imellom, sier kroppen at den er sliten så er det bare å lytte....  Wink
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Skippe??
« #8 : 02. juni 2004, 11:01 »
Hvis jeg skulle ha dårlig tid eller av annen ukjent grunn ha samvittighet til å droppe treningen (ja jeg er treningsnarkoman) så bare forskyver jeg hele treningsplanen. Hvis det altså var meningen å trene bryst i dag og jeg ikke orker eller må noe annet, ja så tar jeg brystet i morgen i stedet og skyver neste muskelgruppe videre til fredag...

Uansett: Ikke ha dårlig samvittighet hvis du skipper en gang i blandt. Som de andre her inne sier; man har bra av å hvile litt ekstra lenge innimellom.

Soje

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Skippe??
« #9 : 02. juni 2004, 11:10 »
Pauser er bare gunstig. Go heavy or go home. Det er bare enkelte nybegynnere innen HST-trening som tror en muskel forsvinner hvis den ikke blir trent tre ganger i uka.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Skippe??
« #10 : 02. juni 2004, 12:44 »
Pauser er bare gunstig. Go heavy or go home. Det er bare enkelte nybegynnere innen HST-trening som tror en muskel forsvinner hvis den ikke blir trent tre ganger i uka.

Litt drøy den der kanskje.... Spesielt når det er lagt 9 dagers hvile etter seks uker med trening.
Kan vel heller si at en HST utøver vet hva slags trening som skal til for optimal muskelvekst!

Ædda bædda  Wink
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Skippe??
« #11 : 02. juni 2004, 12:54 »


Litt drøy den der kanskje.... Spesielt når det er lagt 9 dagers hvile etter seks uker med trening.
Kan vel heller si at en HST utøver vet hva slags trening som skal til for optimal muskelvekst!

Ædda bædda  Wink

Joda, klart det! Måtte bare se om det var noen som beit på. Det er jo enkelte som hevder at man kommer i en "semi-katabol tilstand"v hvis man går en hel uke uten å trene en muskelgruppe, veit du. >Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skippe??
« #12 : 02. juni 2004, 13:03 »


Joda, klart det! Måtte bare se om det var noen som beit på. Det er jo enkelte som hevder at man kommer i en "semi-katabol tilstand"v hvis man går en hel uke uten å trene en muskelgruppe, veit du. >Cheesy

JO da, så den jeg og, men tenkte jeg skulle holde meg unna.

Men tross alt, er det noen som kjenner betydningen av det å hvile, så er det vel tilhengerene av nettopp HST/RyP!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Skippe??
« #13 : 02. juni 2004, 13:08 »
Men tross alt, er det noen som kjenner betydningen av det å hvile, så er det vel tilhengerene av nettopp HST/RyP!

...sammenliknet med andre treningsprogram/-filosofier...?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skippe??
« #14 : 02. juni 2004, 13:11 »


...sammenliknet med andre treningsprogram/-filosofier...?

Det spørsmålet kan jeg vel sende videre vel.... det var du som startet å "rakke" ned på HST/RyP her.

Forøvrig er min erfaring av det jeg ser, at de som trener splitt tar sjeldnere pause enn de som trener HST.  Så jeg tror ikke oppfattelsen er lik nei. De vet jo sikkert om det, men man hører jo om folk som trener splitt i 3-4-5-6 måneder i strekk. Det skjer ikke med HST.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!