Skrevet av Emne: Mentalt forberedelse til løpe konkurranser, tips?  (Lest 10043 ganger)

Utlogget MillaPi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Nå har jeg hatt løpe trening hver dag i 12 uker og det nærmer seg de to siste konkurranssene før vi kommer til state (oppholder meg i Iowa). Jeg har utrolig lyst til å komme meg til State med 400 meter. Jeg løper åpen 400 på 68 sekunder og 4x4 på 66. Jeg trenger forsovet og trene på hurtigheten, men nå tenker jeg først og fremst på den mentale forberedelsen før løpet for å ikke bli et nervevrak og å stole på meg selv. Noen som har noen gode tips?

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Har ikke mye erfaring med konkurranser i løp, men i andre idretter. Det som funket for meg bortsett fra god oppvarming osv var å sette meg ned for meg selv med favorittmusikken på øra og visualiserte det det, som skulle skje. Gikk gjennom arbeidsoppgaver og så for meg hele jobben. Dette fikk meg til å kun tenke på hva jeg faktisk skulle gjøre istedet for hvor nervøs jeg var. Funket dårlig å menge meg for mye med de jeg skulle konkurere mot i tiden rett før.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Gjør slik du pleier å gjøre på trening. Samme mat, samme oppvarming osv. Da er omstendighetene iallefall til en viss grad likt slik det pleier å være. (Noe som kan roe nervene litt) Pørv å ikke ''over-tenk'' på konkurransen. Slapp og ha det gøy Smiley

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Du kan lese litt om avspenningsteknikker dersom du sliter med nervøsitet og for høyt spenningsnivå før konkurranser. Dette er noe som tar tid å lære seg og ikke noe en får noe særlig ut av om en først prøver det rett før konkurranse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!