Skrevet av Emne: When it Comes to Squats, Easier Doesn't Work  (Lest 1434 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

When it Comes to Squats, Easier Doesn't Work
« : 03. mai 2011, 01:27 »
Jeg hadde en elendig knebøytrening i dag, etter å ha lest denne artikkelen, så innser jeg nok at jeg bør øke treningsfrekvensen, volumet, og til tider intensiteten på knebøytreningen min. De sterke løfterne her vet naturligvis alt som står i denne artikkelen, men ettersom det ikke postes så mange nye tråder her på forumet, så tenkte jeg å dele denne bra artikkelen av Mark Rippetoe på T-Nation som kom ut i dag:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/when_it_comes_to_squats_easier_doesnt_work

Artige sitater:

"The appeal of arriving at the gym and going straight to the dumbbell rack instead of the squat rack is undeniably huge, and just as unproductive."

"Exercise variety is not only unnecessary for a novice lifter – and yes, this probably means you – it's a counterproductive distraction. For a novice, exercise selection is not the variable to manipulate. Loading is the variable."

De fleste av oss har nok godt av en oppvekker om at et "back to basics" approach trolig er det beste. Jeg er nok blant de første dette gjelder.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: When it Comes to Squats, Easier Doesn't Work
« #1 : 03. mai 2011, 01:42 »
Veldig bra, André.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!