Skrevet av Emne: Ernærings ekspert, seriøst???  (Lest 53542 ganger)

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Ernærings ekspert, seriøst???
« : 02. mai 2011, 22:48 »
Sjekk denne linken å slutt med proteiner og kreatin osv....

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2475

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #1 : 02. mai 2011, 22:51 »
Haha, morsom lesing Grin
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #2 : 02. mai 2011, 22:57 »
Nesten flaut at han der har skrevet mye av pensum-litteraturen min! "Heldigvis" skjønner man ut ifra svarene hans at han er sponsa av Vektklubben til VG..

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #3 : 02. mai 2011, 23:03 »
trenger man å drikke protein etter en økt med styrkketrening?"
        
Hei, Selv om noen studier har vist at man får en raskere proteinsyntese om man tilfører aminosyre/protein-blandinger rett etter en stor belasting, mener jeg helt klart at du ikke trenger å drikke en proteinløsning. Du kommer meget bra ut av det om du spiser en brødskive når du kommer hjem etter trening. Lykke til Hilsen Christian A. Drevon

Ja, da har vi svaret dere. Spis en brødskive når dere kommer hjem og bli store som fjell..... Med all respekt, makan til tosk.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #4 : 02. mai 2011, 23:12 »
Han definerer det å ta proteintilskudd som en proteinkur, enough said..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Krabbatten

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #5 : 02. mai 2011, 23:14 »
Sitat
Hei, Jeg mener det ikke finnes studier som viser at tilskudd av hverken proteiner eller kreatin har noen vesentlig betydning for oppbygging av muskulatur. Det viktige er å ha et sunt kosthold (det gir det alt du trenger også under hard trening) og gode treningsvaner. Styrketrening oppnås først og fremst ved å gjøre få repitisjoner, men med meget høy belastning. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon
"Selv mener jeg at det ikke finnes noen studier som viser..." Det blir jo som å snakke direkte mot virkeligheten, for det finnes jo en skog av studier som beviser at både proteintilskudd og kreatin har en merkbar effekt for både styrkeøkning og volum.

trenger man å drikke protein etter en økt med styrkketrening?"
        
Hei, Selv om noen studier har vist at man får en raskere proteinsyntese om man tilfører aminosyre/protein-blandinger rett etter en stor belasting, mener jeg helt klart at du ikke trenger å drikke en proteinløsning. Du kommer meget bra ut av det om du spiser en brødskive når du kommer hjem etter trening. Lykke til Hilsen Christian A. Drevon

Ja, da har vi svaret dere. Spis en brødskive når dere kommer hjem og bli store som fjell..... Med all respekt, makan til tosk.
Javel ja, så Arnold, Coleman, Cutler osv. kunne blitt like store som de er i dag med bare èn brødskive etter trening? Grin Jaja, artig ernæringsekspert, det skal han ha Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #6 : 02. mai 2011, 23:21 »
Jeg argumenterer alltid for at trening er viktigere enn kostholdet så lenge kostholdet er "ok". Men det er åpenbart at Drevon ønsker å moralisere overfor dem som bruker kosttilskudd. Han baserer seg på føleri, ikke vitenskap (eller anekdotisk bevis), når han uttaler seg om kosttilskudd.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #7 : 03. mai 2011, 08:15 »
Ja, da har vi svaret dere. Spis en brødskive når dere kommer hjem og bli store som fjell..... Med all respekt, makan til tosk.

tosk
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #9 : 03. mai 2011, 12:59 »
tosk
Nøyaktig hvorfor velger du å kalle meg tosk.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #10 : 03. mai 2011, 13:01 »
For en mongolid. En enkelt brødskive etter tung styrketrening? Hadde jeg kun spist det etter trening hadde jeg ikke fått sove ett sekund den natta ivertfall, fordi kroppen hadde SKREKET etter mer mat.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #11 : 03. mai 2011, 13:20 »
"Hei, Jeg vil fraråde slike proteinkurer. De er dyre,  gir dårlige matvaner, ingen helseeffekt og er ikke mer effektivt enn å spise litt mindre av vanlig og sunn nork mat. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon "

vi får smøre oss ei brødskive med sunn nork mat..

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #12 : 03. mai 2011, 13:24 »
Sitat
Er det strengt tatt nødvendig å tilføre ekstra proteiner ved trening (2-3 ganger i uken) hvis man har et normalt kosthold med frokost, middag og kveldsmat?"
    
Hei, Det er unødvendig, dyrt, smaker ofte vondt og er slett ikke dokumentert noen gunstige helseeffekter av å spise ekstra proteintilskudd. Vi får vanligvis mer enn nok av proteiner i vårt vanlige kosthold. Hilsen Christian A. Drevon
 

Ser nesten ut som om han har en personlig vendetta mot kosttilskudd. Men både protein tilskudd etter trening og kreatin har dokumentert effekt. Et vanlig kosthold er uansett et veldig løst og unøyaktig begrep og tar ikke hensyn til individuell variasjon.

Han nevner 1.5g pr kg som bra inntak når man trener, men jeg har vanskelig for å se at det bare automatisk hopper opp fra 1.0 g/kg og øker med 50% fordi man spiser mer. Og hvis man forbrenner 50% mer pga trening er det snakk om treningsmengder folk flest ikke er i nærheten av.

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #13 : 03. mai 2011, 13:30 »
Hei! Jeg er en 23 år gammel gutt som har nå trent i 6 mnd. Jeg har trent nesten hver dag, styrketrening, og gått opp fra 70 kilo til 80 kilo. Jeg har et variert treningsprogram og trener forskjellige muskelgrupper forskjellige dager i uka. Nå har jeg kommet til en stopp og føler at jeg ikke får noe resultater. Jeg spiser ganske mye men lurer på om jeg blir nødt til å kjøpe proteinpulver eller starte med kreating for å kunne øke i vekt og bli litt større. Hva bør jeg gjøre?"
       
Hei, Dersom du har økt 10 kg i muskelmasse fra en slank 70 kgs person, vil jeg si at du ikke bør øke muskelmassen noe særlig mer. Det er et meget bra resultat, og jeg vil fraråde deg å bruke både proteintilskudd og keratin. Det hjelper ikke noe av betydning, er dyrt, smaker vondt og gir ingen helseeffekt! Hilsen Christian A. Drevon

Faen i helvete feiler denne Kosthold og trenings proffen? lol.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #14 : 03. mai 2011, 13:44 »
Hei! Jeg er en 23 år gammel gutt som har nå trent i 6 mnd. Jeg har trent nesten hver dag, styrketrening, og gått opp fra 70 kilo til 80 kilo. Jeg har et variert treningsprogram og trener forskjellige muskelgrupper forskjellige dager i uka. Nå har jeg kommet til en stopp og føler at jeg ikke får noe resultater. Jeg spiser ganske mye men lurer på om jeg blir nødt til å kjøpe proteinpulver eller starte med kreating for å kunne øke i vekt og bli litt større. Hva bør jeg gjøre?"
       
Hei, Dersom du har økt 10 kg i muskelmasse fra en slank 70 kgs person, vil jeg si at du ikke bør øke muskelmassen noe særlig mer. Det er et meget bra resultat, og jeg vil fraråde deg å bruke både proteintilskudd og keratin. Det hjelper ikke noe av betydning, er dyrt, smaker vondt og gir ingen helseeffekt! Hilsen Christian A. Drevon

Faen i helvete feiler denne Kosthold og trenings proffen? lol.

Jeg er helt enig med Drevon, jeg vil også fraråde alle å bruke keratin, som er ett fiberdannende protein. For i følge Wikipedia så kan man da ende opp med følgende over-gjennomsnittlig-morsomme atributter (tillegg til penis og pupper, som vi allerede har):
-hår og pels
-skjell
-fjær
-fuglenebb
-klør (også hover i enkelt tilfeller)
-barder
-horn

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!