Skrevet av Emne: Ernærings ekspert, seriøst???  (Lest 53703 ganger)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #30 : 03. mai 2011, 15:57 »
Det var jo det som var temaet her? (hvordan spise i forhold til styrketrening..)

Helt korrekt, men hvis du leser gjennom innleggene så ser du at mange folk slenger ut "tosk" og andre nedsettende utsagn. Det blir ganske kleint da Christian Drevon er regnet som en av de fremste ernæringsekspertene i landet. Han har publisert hundrevis av artikler osv.

Utover det er jeg enig at flere av rådene han gir virker pussige, men det kan kanskje ha med at han går etter forskning og ikke egne erfaringer. Et "norsk kosthold" er ganske vagt, men i følge faglitteratur inneholder et "vanlig norsk kosthold" matretter som grovbrød, korn, fisk, potet, egg og i det hele tatt en hel del matvarer som vil dekke de ernæringsbehovene vi har.

Likevel er ikke det nødvendigvis den beste løsningen i forhold til styrketrening etc.

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #31 : 03. mai 2011, 15:59 »
?


Han mener att du trur på att han har rett berre får at han et utdanna og er såkalt ekspert.

Men alle her har vell sett diverse PT'ar som ikkje har peiling på kva dei driv med?
Lærarar som ikkje veit kva dei snakkar om osv Smiley!


Eg kan seie meg einig litt med han at kostilskudd er ikkje nødvendig, men då skal man ete skikkelig mat også! Smiley
Junkfood-mannen har rett med metthetfølesen, den er absolutt tilstades.
Eg skal ikkje seie noko om virkninga på proteinpulver sidan eg ikkje har lest studiar på det, men eg brukar det sjølv og håpar på det fungerar, om det ikkje jer det, så får eg i meg 300 + proteinar får dag likavel.

Er enig i at man ikkje skal kalle han en tosk og stygge navn, men eg vill likavel ta meg friheita til og kommentere på råda han gir vekk =)

Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #32 : 03. mai 2011, 15:59 »
Folk som trener pga helse nei? De fleste som stilte spørsmål ville jo bygge muskler eller slanke seg...

Fortsatt mulig å slanke seg uten proteiner;)
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #33 : 03. mai 2011, 16:02 »
Fortsatt mulig å slanke seg uten proteiner;)
Uten proteiner? uten proteinpulver meinar du?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #34 : 03. mai 2011, 16:03 »
Jeg er enig i at det er ganske toskete å anbefale 1 brødskive etter trening for å bygge muskler. Men ser poenget ditt..
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #35 : 03. mai 2011, 16:04 »

Han mener att du trur på att han har rett berre får at han et utdanna og er såkalt ekspert.

Men alle her har vell sett diverse PT'ar som ikkje har peiling på kva dei driv med?
Lærarar som ikkje veit kva dei snakkar om osv Smiley!


Eg kan seie meg einig litt med han at kostilskudd er ikkje nødvendig, men då skal man ete skikkelig mat også! Smiley
Junkfood-mannen har rett med metthetfølesen, den er absolutt tilstades.
Eg skal ikkje seie noko om virkninga på proteinpulver sidan eg ikkje har lest studiar på det, men eg brukar det sjølv og håpar på det fungerar, om det ikkje jer det, så får eg i meg 300 + proteinar får dag likavel.

Er enig i at man ikkje skal kalle han en tosk og stygge navn, men eg vill likavel ta meg friheita til og kommentere på råda han gir vekk =)

Stor forskjell på en PT og en som er PROFESSOR!!
Men enig med deg!!
Folk kan for all del dele sine egne meninger osv.

Men kan ikke se at noen over her har nok resultater til å "vite" bedre, hadde noen av dere sagt hvordan jeg burde legge opp kostholdet mitt, hadde den eneste tanken i huet mitt hvert IKKE FAEN!
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #36 : 03. mai 2011, 16:05 »

Han mener att du trur på att han har rett berre får at han et utdanna og er såkalt ekspert.

Men alle her har vell sett diverse PT'ar som ikkje har peiling på kva dei driv med?
Lærarar som ikkje veit kva dei snakkar om osv Smiley!

Dette er ikke sammenlignbart

Han er utdannet lege, men bestemte seg for at det ikke var noe han ville jobbe med. Derfor tok han like greit doktorgrad i ernæring.

Du trenger bortimot ingen utdanning for å bli PT. Lærer kan man vel stortsett bli på tre år, mindre enkelte steder.

Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #37 : 03. mai 2011, 16:07 »
Uten proteiner? uten proteinpulver meinar du?

Så klart mener jeg pulver Smiley
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #38 : 03. mai 2011, 16:14 »
Dette er ikke sammenlignbart

Han er utdannet lege, men bestemte seg for at det ikke var noe han ville jobbe med. Derfor tok han like greit doktorgrad i ernæring.

Du trenger bortimot ingen utdanning for å bli PT. Lærer kan man vel stortsett bli på tre år, mindre enkelte steder.

Det skulle berre vise til eksempel på autoritetsargument Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #39 : 03. mai 2011, 16:25 »
Jeg utfordrer dere til å finne en studie som kan dokumentere effektene av proteintilskudd (som ikke er publisert av selskaper som har noe å tjene på produktet).
Tja, det finnes vel ingen studier på dette, fordi det er logisk. Selvfølgelig kan man komme like langt så lenge man får i seg samme mengde og like gode proteiner fra vanlig mat, men det er mye enklere å få i seg, samt at det er billigere og mer helselig å drikke en stor shake i forhold til å stappe i seg flere liter melk, hønsekuler, bananer osv. til man nesten spyr.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #40 : 03. mai 2011, 16:25 »
Jeg forstår ikke helt hvorfor folk blir irritert over uttalelsene til Drevon. Det han sier er helt riktig, man behøver ikke spise noe annet enn det som er et typisk norsk kosthold selv om man trener styrke. Han nevner dessuten at man vil spise mer mat ettersom man trener, det er også riktig. Man behøver ikke tvangsfore seg med tilskudd for å vokse...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #41 : 03. mai 2011, 16:27 »
Det blir ganske kleint da Christian Drevon er regnet som en av de fremste ernæringsekspertene i landet.

Det sier litt om hvor dårlige de norske ernæringsekspertene i Norge egentlig er..

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #42 : 03. mai 2011, 16:28 »
Jeg forstår ikke helt hvorfor folk blir irritert over uttalelsene til Drevon. Det han sier er helt riktig, man behøver ikke spise noe annet enn det som er et typisk norsk kosthold selv om man trener styrke. Han nevner dessuten at man vil spise mer mat ettersom man trener, det er også riktig. Man behøver ikke tvangsfore seg med tilskudd for å vokse...

Han anbefaler 1 brødskive etter trening.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #43 : 03. mai 2011, 16:39 »
Ser nesten ut som om han har en personlig vendetta mot kosttilskudd.
Han har det...


Utlogget peinar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #44 : 03. mai 2011, 16:46 »
Synes faktisk det er jææævlig døvt av han å konsekvent avskrive proteintilskudd og fremme "vanlig norsk kosthold".... som eg forstår er brødskiver med brun/gulost til frukost, lunsj og kveldsmat. Littt frukt innimellom etc og ei begrensa mengde proteiner til middag.

Etter at eg auka proteininntaket drastisk har eg fått enorm glede av treninga mi. Eg trente i mange år saman med venner uten å ha framgang i det heile tatt. Det endte med at eg slutta og blei en småfeit slask i løpet av nokre år.

Etter å ha tvinga av meg dei værste kilo'ane med litt usporadisk trening og utkutting av junk så bestemte eg meg for å ta trening og kosthold seriøst. I september ifjor fekk eg på plass trening og meir proteinrikt kosthold. Etter jul begynnte eg å "proppe" i meg proteintilskudd. Har hatt en sjuk framgong og no elsker eg trening. Musklane og styrka veks og fettprosenten daler sakte men sikkert ned mot 6-pack form. Dei positive kommentarane flagrer rundt ørene på meg og eg elsker det!
Resultat = motivasjon. Mine 3 x 40-50 minutt på gymmen er et høgdepunkt i veka. Som ei følge av dette tar eg sunnare valg i kvardagen og drikk en del mindre alkohol.

Eg takker et meir proteinrikt kosthold for treningsgleda,den flotte kroppen eg er iferd med å bygge og den auka livskvaliteten min. Uten meir protein enn det eg åt før så hadde eg gått lei og i værste fall gitt opp og forsont meg med at eg var iferd med å bli en slapp feit fyr.

Hold kjeft med brødskivene dine, Devon!

Forresten.... takk til miljøet her på treningsforum også.  
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=109186.0

Det å løfte for tunge vekter slik at ein skader seg beviser ingenting, utover at ein er jææævlig kul!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!