Skrevet av Emne: Ernærings ekspert, seriøst???  (Lest 53549 ganger)

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #15 : 03. mai 2011, 14:11 »
kreatin gjør også at man blir pløsete og mentalt sløv, og kan gi en uproposjonert og klumpete kropp. Ekstra protein gjør at kroppen vokser for fort og de musklene man får blir ikke kvalitetsmuskler, mer som pappmuskler.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #16 : 03. mai 2011, 14:12 »
kreatin gjør også at man blir pløsete og mentalt sløv, og kan gi en uproposjonert og klumpete kropp. Ekstra protein gjør at kroppen vokser for fort og de musklene man får blir ikke kvalitetsmuskler, mer som pappmuskler.

Stemmer.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #17 : 03. mai 2011, 14:21 »
har Selv prøvd å dette er helt rikti

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Krabbatten

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #18 : 03. mai 2011, 14:43 »
Sitat
Det hjelper ikke noe av betydning, er dyrt, smaker vondt og gir ingen helseeffekt! Hilsen Christian A. Drevon
Haha, smaker vondt? Litt av et argument fra en ernæringsekspert! Grin Og dyrt er det vel heller ikke, med tanke på hvor mange liter melk man må kjøpe for å få i seg tilsvarende mengde proteiner. Det gir kanskje ingen helseeffekt, men det er ingen studier som viser at det gir dårligere helse hvertfall! Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget henkke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 60

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #19 : 03. mai 2011, 14:47 »
Haha huff dette var flaut. Jeg leste først alt som var skrevet her på Tf, deretter går jeg på artikkelen og ser  på bildet av han som har skrevet artikkelen, også viser det seg at det er eks-onkelen min xD jaja..
20 år - 191 høy, 100 kg

Makser: alt er løftet raw!
Benkpress: 120 kg
Markløft: 205 kg
Knebøy: 175 kg

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #20 : 03. mai 2011, 15:24 »



Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #21 : 03. mai 2011, 15:29 »
Det som faktisk er morsomt her, er at det sitter en gjeng hobbybyggere/løftere på TF som trur de vet bedre enn en som har spesialisert seg på ernæring!!
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #22 : 03. mai 2011, 15:32 »
Denne mannen kan trolig mer enn alle som har svart i denne tråden til sammen x 5. Likevel er det ganske tydelig at å være kostholdsekspert ikke nødvendigvis betyr at man vet noe særlig om hvordan man bør spise i forhold til styrketrening.

Det finnes dokumentert effekt ved kreatintilskudd. Når det gjelder proteintilskudd er dette ikke helt tilfellet. Jeg utfordrer dere til å finne en studie som kan dokumentere effektene av proteintilskudd (som ikke er publisert av selskaper som har noe å tjene på produktet).


Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #23 : 03. mai 2011, 15:41 »
Dokke kan jo ikkje nekte på at råda han gir vekk er ganske tåpelige?


"Heihei! Smiley Tenkte jeg skulle legge opp en deff nå før sommeren. Trener styrke (2-splitt) fire ganger i uken, og løper morgencardio én gang i uken. Jeg veier 60 kilo, hva tror du om at jeg legger opp til å spise 120 gram proteiner om dagen (altså, 2gram per kilo). Spiser såklart kalsium (sammen med D-vitamin) tilskudd også. Og så legger om resten av dietten slik at forholdet blir p,k,f: 25, 40,
35? Høres det ok ut? Takk for svar! Smiley"
       
Hei, Jeg skjønner ikke hvorfor du skal spise noe annet enn sunn, vanlig, norsk mat, og trene som du gjør. Du bruker masse penger på unødvendig kosttilskudd som helsemessig er mye mindre gunstig enn et sunt kosthold. Du vil ha en vinn/vinn situasjon både for helsa og lommeboka om du følger mine råd"

Norsk mat? Burger, chips brus godteri? :S
Han kan heller ikkje sei at han bruker mykje pengar heller, han sa han tok kalsium og d vitaminer ?
Han sa vell egentlig ikkje noko om kva han skulle ete, anna en at han ville ha i seg 120 gram protein får dag? Smiley
"Jeg er en dame på 30 år som ønsker å gå ned 5-8 kilo. Jeg er 158 ca og veier 66 kilo. Jeg går ca 45 min tilsammen hver dag på å gå til å fra jobb, pluss at jeg går turer etter jobb av og til (2-3 dager i uka) Men problemet er at jeg går bare opp i vekt !!! Hva gjør jeg galt. Spiser 3-5 skiver i løpet av en dag, pasta salat til lunsj pluss ett rundstykke og middag når jeg kommer hjem. Drikker mye vann. Første måltidet mitt er 05.30 og jeg prøver og ikke spise etter kl 19. Vær så snill å hjelp meg!!!"
       
Hei, Du bør redusere inntaket av mat noe, samtidig med at du fortsetter å være fysisk aktiv. Da vil du oppnå dine ønskede resultater"

Kva med og fortelle henne at ho burd spise andre ting en skiver, rundstykker og pasta?
Spiste vell og kanskje litt lite mat egentlig også, men usunn mat!

Eg har inga utdanning innen ernæring og er ingen ekspert, så eg skal ikkje seie eg veit noko.
Men eg må sei at etter mi meining gir han dårlige råd får og ha utdanning innen dette!

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #24 : 03. mai 2011, 15:43 »
Det som faktisk er morsomt her, er at det sitter en gjeng hobbybyggere/løftere på TF som trur de vet bedre enn en som har spesialisert seg på ernæring!!


Dette argumentet kalles Argument from authority og er en logisk feilslutning. Gratulerer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #25 : 03. mai 2011, 15:45 »
Denne mannen kan trolig mer enn alle som har svart i denne tråden til sammen x 5. Likevel er det ganske tydelig at å være kostholdsekspert ikke nødvendigvis betyr at man vet noe særlig om hvordan man bør spise i forhold til styrketrening.

Det var jo det som var temaet her? (hvordan spise i forhold til styrketrening..)
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #26 : 03. mai 2011, 15:47 »
Dette argumentet kalles Argument from authority og er en logisk feilslutning. Gratulerer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

?
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #27 : 03. mai 2011, 15:48 »
Fyren har jo rett i at det er unødvendig med tilskudd. Men han undervurderer effekten proteiner har på metthetsfølelsen til folk som slanker seg, og dessuten tar han rett og slett feil når han sier proteintilskudd er dyrt. Det er bare å regne på det. Proteinpulver er billigere per kalori enn vanlige matvarer. Og mer praktisk.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #28 : 03. mai 2011, 15:51 »
Fyren har jo rett i at det er unødvendig med tilskudd. Men han undervurderer effekten proteiner har på metthetsfølelsen til folk som slanker seg, og dessuten tar han rett og slett feil når han sier proteintilskudd er dyrt. Det er bare å regne på det. Proteinpulver er billigere per kalori enn vanlige matvarer. Og mer praktisk.

Sant, men han prøver vel å treffe alles behov.. Folk som trener pga. helse trenger vel ikke bøtte på med proteiner, kreatin osv?! Smiley
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Ernærings ekspert, seriøst???
« #29 : 03. mai 2011, 15:53 »
Sant, men han prøver vel å treffe alles behov.. Folk som trener pga. helse trenger vel ikke bøtte på med proteiner, kreatin osv?! Smiley


Folk som trener pga helse nei? De fleste som stilte spørsmål ville jo bygge muskler eller slanke seg...
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!