Skrevet av Emne: Envy skal bli sterk  (Lest 7359 ganger)

Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Envy skal bli sterk
« : 04. mai 2011, 21:13 »
Jeg er ei jente på 22 (snart 23) år. Jeg har nå vært snart 3 år uten trening pga sykdom. Har i løpet av disse årene pådratt meg noen kg jeg ikke vil ha, og er endelig i form igjen til å komme tilbake dit jeg engang var.

Avataren er meg i 2008, nå 3 år senere, og 10 kg tyngere har jeg tatt fatt på den lange veien tilbake til drømmekroppen.

Jeg har glemt (eller fortrengt) omtrent alt, så føler at jeg begynner veldig på scratch. Har begynt så smått på kostholdet, og i går var jeg altså tilbake på SATS for en prøvetime. Synes det gikk overraskende bra, selv om jeg trenger litt veiledning for å komme tilbake på det gamle programmet. I morgen er det prøvetime på Avancia, og etter det får jeg bestemme hvem av dem jeg vil bli medlem på.

Kan jo fortelle litt om økten i går:
Løp 3000 meter på mølle, på litt over 30 min
Situps 12 rep x 3
Beinpress (het det nå det da?) 50 kg, 12 rep x 3

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Veien tilbake til målet
« #1 : 05. mai 2011, 00:01 »
Ser ut som du har litt å gå på når det gjelder treningsprogrammet Wink
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Sv: Veien tilbake til målet
« #2 : 05. mai 2011, 00:13 »
Har så absolutt mer enn litt å gå på når det gjelder å komme tilbake dit jeg var. Men synes det var en grei start mtp at jeg så og si ikke har trent på en del år.

Innstillingen er derimot på topp Cheesy

Det verste er egentlig å huske programmet. Det lå i treningsbagen, men i årenes løp har det forsvunnet what Husker jeg hadde et splitprogram som jeg var meget fornøyd med. Regner dog med å få litt veiledning, og få satt opp programmet på nytt når jeg kommer i gang med medlemsskap.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Veien tilbake til målet
« #3 : 05. mai 2011, 00:18 »
Jeg er ei jente på 22 (snart 23) år. Jeg har nå vært snart 3 år uten trening pga sykdom. Har i løpet av disse årene pådratt meg noen kg jeg ikke vil ha, og er endelig i form igjen til å komme tilbake dit jeg engang var.

Avataren er meg i 2008, nå 3 år senere, og 10 kg tyngere har jeg tatt fatt på den lange veien tilbake til drømmekroppen.


Jeg har glemt (eller fortrengt) omtrent alt, så føler at jeg begynner veldig på scratch. Har begynt så smått på kostholdet, og i går var jeg altså tilbake på SATS for en prøvetime. Synes det gikk overraskende bra, selv om jeg trenger litt veiledning for å komme tilbake på det gamle programmet. I morgen er det prøvetime på Avancia, og etter det får jeg bestemme hvem av dem jeg vil bli medlem på.

Kan jo fortelle litt om økten i går:
Løp 3000 meter på mølle, på litt over 30 min
Situps 12 rep x 3
Beinpress (het det nå det da?) 50 kg, 12 rep x 3

Kult at du er i gang!

Må bare spørre... Løp du intervaller eller noe slikt på 3000m?  Litt kjapp hoderegning sier at 3000m på 30 min gir en snitthastighet på 6kmt....

Kult at du kjører på! Få noen til å sette opp et skikkelig program til deg.. Så kommer resultatene raskere Smiley  Lykke til med treningen! Blir morro å følge med her!
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Veien tilbake til målet
« #4 : 05. mai 2011, 17:35 »
sjekk ut 5x5 programmet. Mye bedre enn de random programmene som ofte blir gitt deg på et treningssenter.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Sv: Veien tilbake til målet
« #5 : 05. mai 2011, 18:11 »
Carlp: Ja, det ble intervaller på løpingen, ikke noe gjennomtenkt, men litt sånn på feelingen.

Så hyggelig at du har lyst til å følge med videre! Smiley Fint å få litt tilbakemeldinger!

Lommelykt: Nå ble jeg nysgjerrig og måtte inn og se. Må si det så utrolig tøft ut da! Kanskje ikke noe å begynne rett på etter en del år med treningstørke, men kanskje noe å vurdere etterhvert. Skal innrømme at jeg aldri har rørt markløft da, har en tidligere treningsbuddy som fikk prolaps i ryggen første gang han prøvde. Har jo mye med teknikk å gjøre selvfølgelig da.

----------------------

Da er dagens økt over. Ble en times tid i dag, kun 15 min oppvarming på mølle. Prøvde å ta litt mer styrke i dag, og merker jeg fikk litt mer "schwung" over det! BB2

Dagens økt:
15 min rask jogging
brystpress 22 kg, 10 rep x 3
roing (om det var det det het? Hadde hvertfall samme effekt) 22 kg 10 rep x 3
manualer 4 kg, 16 rep x 3 (biceps)
situps 15 rep x 3

Trente også to til forskjellige ryggøvelser, men husker ikke hva de heter? Kanskje sånt som kommer seg når jeg får program.

Kommer nok til å kjenne denne økten godt i overkroppen i morgen tenker jeg!

Vet fortsatt ikke om jeg skal melde meg inn på Avancia eller på SATS. Var veldig stort, luftig og bra på Avancia da, men har en følelse av at det blir SATS uansett da jeg kjenner fler som trener der. Må bestemme meg til i morgen Smiley

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Veien tilbake til målet
« #6 : 05. mai 2011, 18:17 »
5x5 programmet vil gi deg bedre resultater på sikt enn de fleste andre random program. Men siden du ikke har trent på lenge, så kan det være ok å starte med litt random øvelser Wink

Ville byttet ut sit ups med ulike planke varianter. Mye mer funskjonelt og bedre for ryggen. Trener du 5x5 programmet, bør du få noen kyndige til å sjekke ut teknikken din på bøy, mark, benkpress.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Veien tilbake til målet
« #7 : 05. mai 2011, 19:55 »
Carlp: Ja, det ble intervaller på løpingen, ikke noe gjennomtenkt, men litt sånn på feelingen.

Så hyggelig at du har lyst til å følge med videre! Smiley Fint å få litt tilbakemeldinger!

Lommelykt: Nå ble jeg nysgjerrig og måtte inn og se. Må si det så utrolig tøft ut da! Kanskje ikke noe å begynne rett på etter en del år med treningstørke, men kanskje noe å vurdere etterhvert. Skal innrømme at jeg aldri har rørt markløft da, har en tidligere treningsbuddy som fikk prolaps i ryggen første gang han prøvde. Har jo mye med teknikk å gjøre selvfølgelig da.

----------------------

Da er dagens økt over. Ble en times tid i dag, kun 15 min oppvarming på mølle. Prøvde å ta litt mer styrke i dag, og merker jeg fikk litt mer "schwung" over det! BB2

Dagens økt:
15 min rask jogging
brystpress 22 kg, 10 rep x 3
roing (om det var det det het? Hadde hvertfall samme effekt) 22 kg 10 rep x 3
manualer 4 kg, 16 rep x 3 (biceps)
situps 15 rep x 3

Trente også to til forskjellige ryggøvelser, men husker ikke hva de heter? Kanskje sånt som kommer seg når jeg får program.

Kommer nok til å kjenne denne økten godt i overkroppen i morgen tenker jeg!

Vet fortsatt ikke om jeg skal melde meg inn på Avancia eller på SATS. Var veldig stort, luftig og bra på Avancia da, men har en følelse av at det blir SATS uansett da jeg kjenner fler som trener der. Må bestemme meg til i morgen Smiley

Tenkte at det ble intervaller ja.. Smiley  Fint det!

Du bør absolutt finne deg et greit program.. 5x5 funker sikkert kjempefint! Men lov meg å sette deg skikkelig inn i øvelsene! Riktig teknikk og utførelse er alfa omega! Wink 

Du har også RYP  https://www.tn.no/ryp  Der ligger det også øvelsesguider kostholdsplaner osv osv...  Har hatt bra resultater med dette og.. 
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Sv: Veien tilbake til målet
« #8 : 10. mai 2011, 18:35 »
Jeg er så glad for tilbakemeldinger, og at dere hjelper meg litt i gang gutter!  Smile

Lommelykt:
Takk for tilbakemeldingen. Jeg har tatt sikte på at jeg vil benytte meg av 5x5 programmet etterhvert, tenkte å nevne det på veiledningen, slik at jeg kommer i gang med øvelser nå, med sikte på at jeg skal ha det programmet etterhvert. Men som du sier, kan være lurt å komme i gang med litt random øvelser først Tongue

Planke er notert, skal gi det et fosøk eller fem Wink

Carlp: Ja, det blir ofte intervaller. Synes jeg yter mye bedre da Smiley

Ja, føler at et program vil gjøre susen nå, men skal så absolutt forhøre meg med veileder først ang. teknikk. Har hatt mye dårlig teknikk før, så det er nok noe jeg trenger å fokusere litt på. Må også trene opp korsryggen min først, da jeg vet den er noe svak.

Har hørt mye bra om RYP, skal titte litt nærmere rundt på siden der Smiley

--------------------------

Nå er jeg tilbake etter et par dagers fravær. Internetten har vært ute og vandret seg en tur, men nå håper man den er kommet tilbake for å bli Smiley

Har ikke skjedd så mye på treningsfronten de siste dagene. Ble en jeggetur i skogen i helgen, en times tid, men aner ikke hvor langt det ble. Føler likevel det ble god trening da mesteparten av turen gikk på stier i terrenget Smiley

I går meldte jeg meg inn på Avancia, i dag har jeg trent, blir trening på torsdag samt veiledning/inbody test og en økt på på fredag. Dette blir knall! Grin

Økta i dag:

3 km på mølle, 21,3 min! Hurra! Kraftig mye bedre enn forrige 3 km (vil inn på fengselsskolen, så er litt opptatt av denne 3 km'eren).

Brystpress 22,5 kg 5x5
roing 22,5 kg 12x3
nedtrekk nivå 4 10x3
Situps 15x4

Synes det er vanskelig å bare "finne på" øvelser på måfå >.< Fredag blir bra! På torsdag er det bein/lår/rumpe øvelser som står for tur Smiley


Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Veien tilbake til målet
« #9 : 10. mai 2011, 22:01 »
Her vil jeg følge med Smiley, prøv MYO-REPS! utrolig bra, intensiv og tung trening Smiley

http://myrevolution.no/s/myo-reps-del-4-baseversjonen/

jeg er bare på uke 3 nå, men er utrolig fornøyd med programmet, like sliten hver gang Cheesy, lykke til!


edit;
kan du ikke legge ut et "nå" bilde her på starten av tråden? Smiley så blir det morsomt å se "før\nå" bilder senere!

Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Sv: Veien tilbake til målet
« #10 : 11. mai 2011, 19:04 »
Så hyggelig at du har lyst til å følge med, Treningssnabben Smiley Det programmet så jo også interessant ut, det er jo så mange å velge i at jeg blir helt ør Wink

Blir et program jeg setter opp sammen med veileder nå til å begynne med, så får jeg ta meg litt mer tid med valget videre.

Kan prøve å få tatt et bilde, som du sier, morsomt å se før/nå bilder senere! Smiley

Oppdatering kommer etter økta i morgen, i dag har det bare blitt trappeløping på skolen, benytte enhver mulighet Grin

Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Sv: Veien tilbake til målet
« #11 : 12. mai 2011, 20:42 »
Yes, da var dagens økt gjennomført. Bein i dag! Aner ikke navnene på alle øvelsene på norsk, så skriver bare navnet som sto på apparatet. Bedre oversikt blir i morgen! Smiley

Økta i dag:
Oppvarming 15 min på mølle
Beinpress 49,5 kg 12x4
Hip adduction 22,5 kg 12x3
Hip abduction 22,5 kg 12x3
Glute 22,5 kg 5x5 på hvert bein
Leg curl 30 kg 12x3

Det ble situps i dag også, det går liksom så av seg selv.
16x4

Så var det bildet da. Legger inn et forholdsvis lite, svart hvitt bilde, føler meg ikke fullt så avkledd da, er jo ikke direkte stolt slik kroppen er nå, skal bli digg å komme i godformen igjen!

I morgen er det inbody test og veiledning! biggrin


Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Sv: Veien tilbake til målet
« #12 : 13. mai 2011, 22:24 »
Herlig dag! Cheesy

Hadde veiledningstime hos en kjempeflink PT, som virkelig hadde peiling på det han pratet om. Har fått et helt knall program, jobber nå opp imot:

1. Å få flat mage med definerte muskler.
2. Stramme opp rumpe og lår
3. I overkant av opptakskravene på fengselsskolen

Programmet består av:
front knebøy
beinbøy
nedtrekk med undertak
push ups
turkish getup
hofte fleksjon i slynge
planke
ryggrulle

I tillegg skal jeg løpe 3-5000 meter en gang i uken.

Inbody testen gikk som forventet egentlig. Lå helt greit på normalen, men hadde litt høy fettprosent. Det skal heldigvis endres nå!

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Veien tilbake til målet
« #13 : 14. mai 2011, 03:11 »
Programmet ser ok ut. Ta deg noen raske spaserturer på 30-45 min noen dager pr uke, så skal du se at fettet smelter vekk
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Envy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Veien tilbake til målet
Sv: Veien tilbake til målet
« #14 : 15. mai 2011, 17:23 »
Lommelykt: Ja, er veldig fornøyd med programmet, selv om jeg tror det blir hardt til å begynne med! Spaserturer er i boks da jeg går til og fra stasjonen en halvtime hver dag Smiley

------------------------------

I dag ble det cardio. Var fremdeles så støl etter gjennomgangen av programmet på fredag at jeg valgte å ta løpingen i dag og programmet i morgen.

3 km på 24,5 min. Prøvde å holde en jevn fart, men måtte gi tapt og gå fort innimellom. Har MYE å gå på her, veileder vil ha meg til å klare 3 km på under 15 min. Tenkte å ta en løpeøkt igjen i midten av uka også. Merket jeg hadde mer energi på slutten, så har lyst til å prøve meg på 5 km for å bli litt seigere på den løpingen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!