Skrevet av Emne: Kreatin!!  (Lest 16807 ganger)

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Re:Kreatin!!
« #15 : 25. februar 2003, 21:49 »
Hu mente at det ble for mye av det gode. Jeg prøvde å forklare henne hva det var, men jeg får prøve igjen snart. Skal prøve å få med en boks da jeg skal bestille protein fra proteinfabrikken neste gang jeg trenger protein.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #16 : 27. februar 2003, 23:25 »
Du far ta å denge hu der mora di:Boxing: hehe.....neida.... Du virker da som en oppegående gutt, kan du ikke gi henne litt info. Du kan jo prøve å stille et ultimatium, enten kreatin, eller biff til hvert måltid Cheesy

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Re:Kreatin!!
« #17 : 01. mars 2003, 17:37 »
1)Nå har jeg bestilit kreatin. Har hørt noe om at det skal blandes med lunkent vann. Må jeg gjør det? Kan jeg drikke det med engang det er blandet ut?
2) Når jeg trykte på send bestilling på proteinfabrikken sine hjemmesider så hoppet det rett tilbake til framsiden dems. Er det riktig?
3)Mamma ba meg legge inn et innlegg hvor jeg spurte etter bivirkninger hos de på alderen min, så da håper jeg på svar på dette her.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #18 : 01. mars 2003, 17:40 »
Nå har jeg bestilit kreatin. Har hørt noe om at det skal blandes med lunkent vann. Må jeg gjør det? Kan jeg drikke det med engang det er blandet ut?

Du har fatt med deg rett fremgangsmåte. Drikk det rett etter at du har blandet det i lunket vann, ikke la det stå siden kreatinet kan bli ødelagt...

mvh gainer

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Re:Kreatin!!
« #19 : 01. mars 2003, 17:41 »
bump
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #20 : 01. mars 2003, 17:49 »
1)Nå har jeg bestilit kreatin. Har hørt noe om at det skal blandes med lunkent vann. Må jeg gjør det? Kan jeg drikke det med engang det er blandet ut?
2) Når jeg trykte på send bestilling på proteinfabrikken sine hjemmesider så hoppet det rett tilbake til framsiden dems. Er det riktig?
3)Mamma ba meg legge inn et innlegg hvor jeg spurte etter bivirkninger hos de på alderen min, så da håper jeg på svar på dette her.

Be heller mora di lage et innlegg om bivirkninger ved å spise masse tyttebær Grin

Utlogget otter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Re:Kreatin!!
« #21 : 02. mars 2003, 11:37 »
Hun mente det helt sikkert vel. Hvorfor skal en ungdom proppe i seg noe som kanskje ikke virker, dessuten koster det en del kroner. (Må innrømme at jeg nettopp har bestilt en boks kreatin for å sjekke virkningen). Grin
Otter

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Kreatin!!
« #22 : 02. mars 2003, 12:10 »

3)Mamma ba meg legge inn et innlegg hvor jeg spurte etter bivirkninger hos de på alderen min, så da håper jeg på svar på dette her.
Hvorfor ikke ringe fast legen din?
Ville ikke brukt kreatin om jeg var på din alder, grunnet at kroppen ikke er ferdig utvokst. Og du vet ikke hvordan bivirkninger dette kan ha for kroppen din. Bruk aldri ting du ikke vet bivirkningene på!!!!!! :Stop:

Har selv brukt kreatin, og det fikk meg til å gå opp 4kg. Fikk en umettlig sult av det, og en bra treningsgnist. Men hør med lege, hadde vært synd å ødelege kroppen i ung alder.
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #23 : 02. mars 2003, 12:35 »

3)Mamma ba meg legge inn et innlegg hvor jeg spurte etter bivirkninger hos de på alderen min, så da håper jeg på svar på dette her.
Hvorfor ikke ringe fast legen din?
Ville ikke brukt kreatin om jeg var på din alder, grunnet at kroppen ikke er ferdig utvokst. Og du vet ikke hvordan bivirkninger dette kan ha for kroppen din. Bruk aldri ting du ikke vet bivirkningene på!!!!!! :Stop:

Har selv brukt kreatin, og det fikk meg til å gå opp 4kg. Fikk en umettlig sult av det, og en bra treningsgnist. Men hør med lege, hadde vært synd å ødelege kroppen i ung alder.

Du kan være ganske trygg på at hvis kreatin hadde ført til bivirkninger av negativ omtale, ja så hadde ikke dette vært tillatt solgt  i Norge.......

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Kreatin!!
« #24 : 02. mars 2003, 12:50 »
Vil sette Kreatin i same omtale som med alkohol og røyk ,jeg. Alle tre kan man bli avhening av, jeg vet ikke hvordan kroppen reagerer når den er avhening av kreatin, men avheninghet i seg selv er ikke bra. Syns det er rart at det ikke er aldergrense på det.
Ja, jeg er klar over at jeg er en skeptisk person.  Grin
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #25 : 02. mars 2003, 12:53 »
Positivt å være skeptisk Smiley

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:Kreatin!!
« #26 : 02. mars 2003, 13:53 »
Hvordan kan du sammenligne røyk og alkohol med kreatin? Det er ingen sentralstimulerende stoff i kreatin som skulle tilsi at en kan bli avhengig av det,det er bare konsentrert næringsstoff,sjekk kildene dine nitraM.

Utlogget Tessa

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 325

  • ' Wannabe..
Re:Kreatin!!
« #27 : 02. mars 2003, 13:54 »
Kreatin har til nå (så vidt jeg har sett-), i vitenskapelig forskning, ikke en gang nevnt bivirknigner i retning avhengighet. Jeg kan heller ikke selv forstå hvordan kreatin fysiologisk kan danne grunnlag for avhengighet. Det er et energisubstrat i likhet med karbohydrater!
Eneste teori for avhengighetsdanning jeg kan tenke meg, er den subjektive, som skyldes at man muligens føler kroppen har mer "trykk" på trening ved kreatinbruk. Dette skyldes i seg selv at kreatin trekker vann i kroppen, og at man gjerne går opp 1 kg eller to.
Kan kanskje anbefale dere kreatinartikkelen jeg har skrevet på min hjemmeside, basert på artikler fra vitenskapelige journaler?! Der finner dere hva slags evnt. bivirkninger dere KAN komme til å oppleve!  Wink

MVH Tessa


Konkurrerende utøver i Athletic Fitness.

Firmasider: Thema Nutrition og personlige sider: Thereses Net

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #28 : 02. mars 2003, 15:08 »
Kreatin har til nå (så vidt jeg har sett-), i vitenskapelig forskning, ikke en gang nevnt bivirknigner i retning avhengighet. Jeg kan heller ikke selv forstå hvordan kreatin fysiologisk kan danne grunnlag for avhengighet. Det er et energisubstrat i likhet med karbohydrater!
Eneste teori for avhengighetsdanning jeg kan tenke meg, er den subjektive, som skyldes at man muligens føler kroppen har mer "trykk" på trening ved kreatinbruk. Dette skyldes i seg selv at kreatin trekker vann i kroppen, og at man gjerne går opp 1 kg eller to.
Kan kanskje anbefale dere kreatinartikkelen jeg har skrevet på min hjemmeside, basert på artikler fra vitenskapelige journaler?! Der finner dere hva slags evnt. bivirkninger dere KAN komme til å oppleve!  Wink

MVH Tessa

Den finner dere som kjent her:

http://www.thereses.net/index.htm

Les og lær!!! Står forresten mye bra om kosttilskudd generelt.

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin!!
« #29 : 05. mars 2003, 11:57 »
Veldig bra og innholdsrik artikkel! Jeg lærte en hel del om kreatin som jeg ikke visste fra før av...

Det er altså lurest å innta Kreatin alene etter trening, så supplere med Karbo & Proteiner? Men man kommer jo raskere ut av en katabol fase om man hiver i seg 40-50 gr dextrose, samt 40 gr proteiner med en gang, stemmer ikke dette?

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!