Skrevet av Emne: Kreatin!!  (Lest 16809 ganger)

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #30 : 05. mars 2003, 15:13 »
Når vi først er inne på kreatin....Ikke blande med juice?? Hører noen sier dette pga. syra i juicen ødelegger kreatinet.....BULL mener nå jeg siden kreatinet skal via magen, hvor det slettes IKKE er syre-nøytralt....
Ser at noen skriver det kan blandes ut i juice:

http://www.roarsgym.no/company.php3?nzf=1046875467&fid=3129&id=3045

Meninger om dette?

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin!!
« #31 : 05. mars 2003, 15:18 »
Svar til Nocturne på forrige side:

Du har rett i det Nocturne, men jeg ville også inkludert
glutaminpeptider og en "kjeft" med flytende aminosyrer i de tilfellene du raskest mulig vil ut av en katabol tilstand. Jeg ville benyttet meg av følgende kombinasjon av tilskudd rett etter trening og om morgenen:

30-40 g Myseprotein
6-10 g Kreatin blandet ut med 40g dekstrose eller en gainer
5g glutaminpeptider
2-3 spiseskjeer flytende aminosyrer

Det skulle sette fart på sakene igjen!

mvh Megaman

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin!!
« #32 : 05. mars 2003, 15:30 »
Til gainer:

Kreatin omdannes til uvirksomt kreatinin i surt miljø. Det er en prosess der kreatinmolekylet "biter seg selv i halen" og danner det ringformede kreatininmolekylet.
Men som alle kjemiske reaksjoner tar det tid før denne prosessen er fullstendig. Derfor kan du ikke regne med at kreatinet du blander ut i juice blir umiddelbart ødelagt av dette, men lar du glasset stå i noen dager vil det bli ødelagt. Som du sier er miljøet i magen surt. Omdanning til kreatinin forgår selvfølgelig også her, men spørsmålet blir hvordan man kan minke hastigheten på omdanningen til kreatinin. Her vil jeg gi det råd å blande ut kreatinen i en nøytral eller basisk væske. Melk er ypperlig ( ta kreatinen sammen med et proteinpulver blandet ut i melk). Et eksperiment som kan være verdt å forsøke, er å først spise noe syrenøytraliserende før du tar kreatin. Nyco fruktsalt eller Samarin er syrenøytraliserende du kan få kjøpt på dagligvareforretningene.

Lykke til!

mvh Megaman

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #33 : 05. mars 2003, 15:37 »
Til gainer:

 Et eksperiment som kan være verdt å forsøke, er å først spise noe syrenøytraliserende før du tar kreatin. Nyco fruktsalt eller Samarin er syrenøytraliserende du kan få kjøpt på dagligvareforretningene.

Lykke til!

mvh Megaman

Heisann Megaman!!
Det tipset der skal øyeblikkelig testes ut!! Teoretisk sett bør dette gi positive utslag. Har aldri hørt dette blitt nevnt i diskusjoner om kreatin (Kan vel virke uforståelig? Smiley) Takk for forslaget.

PS: Testet ut dette selv?

Mvh gainer

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin!!
« #34 : 05. mars 2003, 16:19 »
Nei, jeg har ikke testet dette ut selv, men omdanningen til kreatinin vil gå saktere. Om det har noen praktisk betydning gjenstår å se. Jeg skal ta å regne litt på dette, så skal jeg svare deg på om det har noen hensikt.

mvh Megman

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #35 : 05. mars 2003, 16:41 »
Nei, jeg har ikke testet dette ut selv, men omdanningen til kreatinin vil gå saktere. Om det har noen praktisk betydning gjenstår å se. Jeg skal ta å regne litt på dette, så skal jeg svare deg på om det har noen hensikt.

mvh Megman


Ser frem til svar på dette Smiley

Mvh gainer

Utlogget Päron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

  • - I'm a raver baby -
Re:Kreatin!!
« #36 : 05. mars 2003, 17:03 »
Bare husk på at man helst ikke spiser sitrus-innholdige saker ved inntak av kreatinet, for da blir kreatinet brutt ned.

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #37 : 06. mars 2003, 10:19 »
Bare husk på at man helst ikke spiser sitrus-innholdige saker ved inntak av kreatinet, for da blir kreatinet brutt ned.

Har ikke sitrus/syre samme effekt?

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin!!
« #38 : 06. mars 2003, 14:35 »
Paron: Det trodde jeg også...

Megaman: Jeg tar 40gr Dextrose + 10 gr. Kreatin i lunket vann rett etter trening. Så drikker jeg en shake bestående av 40gr. Whey proteiner + 5 gr. Glutamin. Synes du jeg får for lite karbo? Jeg veier 70 kg og har vel en fettfri kroppsvekt på 60kg... liker bare ikke tanken på å innta 60 gr. Dextrose... i tillegg til alt dette supplerer jeg med en tab. multivitamin + 2 aminotabs...

Bør det holde?

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin!!
« #39 : 06. mars 2003, 15:14 »
Nocturne:

Jeg synes det holder i massevis. Poenget med å innta dekstrose er å heve insulinnivået slik at kreatintransporten inn i muskulaturen går hurtigere. Det oppnår du absolutt med den kombinasjonen du bruker her. Dette ser ut som en vinnerkombinasjon!. Det du eventuelt kan gjøre er å lage opp en større mengde dekstroseoppløsning på forhånd slik at du har den klar til bruk når du trenger å høyne insulinnivået. Løseligheten til dekstrose er omtrent 1 g til 1 ml vann. Løs opp 1 kg dekstrose i 1 l vann, mål det endelige volumet og regn ut hvor mye du må drikke for å få i deg 40 g.

mvh Megaman

PS! Dekstrose er også kjent som glukose, D-glukose, alfa-D-glukose, blodsukker, druesukker, maissukker, Dextropur, Dextrosol og Glucolin (de tre siste er varemerker).

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin!!
« #40 : 06. mars 2003, 17:17 »
Hehe, takker for svar Megaman! Har kjørt det slik en stund nå, og synes det funker bra for meg  Smiley Hehe, likte det du sa om "vinnerkombinasjon", hehe  Wink

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #41 : 06. mars 2003, 20:16 »
Megaman og Nocturne(gjelder dere andre også), skriv inn merkene dere bruker, bruker selv Danlab og er kjempefornøyd med det. Har økt nesten 4 kg på det!! Smiley

mvh gainer

Utlogget infomann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Re:Kreatin!!
« #42 : 06. mars 2003, 20:54 »
Sitat: "Bare husk på at man helst ikke spiser sitrus-innholdige saker ved inntak av kreatinet, for da blir kreatinet brutt ned".

"Har ikke sitrus/syre samme effekt?".

Mye enig med Megaman her. Vil bare tilføye at det finnes utrolig mange sitrusfrukter. Det har vært gjort forsøk som viser at appelsin ikke er bra, mens grape er bra. Dette er også kjent fra medisinen, siden mange som ikke tåler appelsin, godt kan spise grape.

Det er også gjort forsøk som viser at inntak av 1/2 teskje vanlig bordsalt er positivt på kreatinopptak.
mvh infomann

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #43 : 06. mars 2003, 21:00 »
ser feks. i saft er en vanlig ingrediens syrer (eks:eplesyre, sitronsyre osv). Vil disse syrene ha negativ effekt og i så tilfelle, hvilke?

Mvh gainer

Utlogget Jansen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

  • I'm too smooth 4 this shit
Re:Kreatin!!
« #44 : 07. mars 2003, 02:26 »
jeg var akkurat og fikk meg en boks kreatin, så lurer jeg på en ting : hvor mye er 5gram? er det en toppet tskje? eller en full uten topp?Huh?? Grin    jeg kjøpte også en boks glutamin. han som solgte sa at disse 2 var ypperlig sammen? noen som kan forklare hvorfor disse er gode sammen, og generelt forklare om glutamin? jeg fikk bare med meg at glutamin fikk meg til og hente meg fortere sammen etter en trening og var god i mot stiv og stølhet??
Hasta la victoria siempre....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!