Skrevet av Emne: Kreatin!!  (Lest 16844 ganger)

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin!!
« #45 : 07. mars 2003, 08:46 »
Limer inn fra et tidligere innlegg:

Her er resultatene fra målingene mine:

Følgende produkter ble brukt:

-AC Creapure Kreatin
-GP-2 Glutaminpeptid
-Bio-X 100% Whey proteinpulver

Spiseskje og teskje fra IKEA

Resultater: (20 målinger/måleserie)

Bio-X, toppet spiseskje: gj.snitt: 13,7g  std avvik: 1,32g

Kreatin, toppet teskje: gj.snitt:  5,38g  std.avvik: 0.82g
Kreatin, strøken teskje: gj.snitt: 1,19g  std.avvik: 0.22g

GP-2, toppet teskje: gj.snitt:  4,73g  std.avvik: 0.44g
GP-2, strøken teskje: gj.snitt: 0,99g  std.avvik: 0.14g

Omtrentlig tetthet på de ulike produktene :

Bio-X whey: 0,35 g/ml
GP-2          : 0,61 g/ml
AC Kreatin : 0,68 g/ml

Ganger du opp tettheten med 100, får du vekten til en desiliter av det aktuelle produktet. Jeg antar at tettheten på andre typer kreatin og proteinpulvere ikke avviker betydelig fra disse tallene, men det gjenstår å sjekke ut.

mvh Megaman  
     

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin!!
« #46 : 07. mars 2003, 12:14 »
Gainer: Har brukt kreatin 1 gang før denne, og da brukte jeg et kongeprodukt som het "Creatine Blast", som desverre ikke selges lenger (kjøpte det hos NP) gikk opp 4-5kg med det, og har holdt meg der (!) - Så prøvde jeg CreaRibose, som jeg kjørte i en måned (også kjøpt hos NP) uten merkbare resultater. Denne mnd (siste mnd. av kuren) byttet jeg til "Atlethes Choice Creapure" (rent kreatin) hos NP - og merker resultater fra dag 1! Har gått opp 1 kg den siste uken, og merken en enorm treningsgnist, også takket være ALA'en som jeg har kjørt i 3 dager nå  Wink

Mvh.

Noc'turnaliz
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #47 : 07. mars 2003, 12:45 »
Gainer: Har brukt kreatin 1 gang før denne, og da brukte jeg et kongeprodukt som het "Creatine Blast", som desverre ikke selges lenger (kjøpte det hos NP) gikk opp 4-5kg med det, og har holdt meg der (!) - Så prøvde jeg CreaRibose, som jeg kjørte i en måned (også kjøpt hos NP) uten merkbare resultater. Denne mnd (siste mnd. av kuren) byttet jeg til "Atlethes Choice Creapure" (rent kreatin) hos NP - og merker resultater fra dag 1! Har gått opp 1 kg den siste uken, og merken en enorm treningsgnist, også takket være ALA'en som jeg har kjørt i 3 dager nå  Wink

Mvh.

Noc'turnaliz

Må si at det første produktet der "Creatine Blast" imponerte litt. Vet du hvorfor det ikke selges lenger? Husk å gi tilbakemelding på det du kjører nå!! Smiley Ser ut til at men får teste ALA`en snart :Smiley Hvilke doser kjører du på ALA? Mulig det står her et sted, men mhp anbefalinger står det ca 700 forskjellige alternativer. Grin


Mvh gainer

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin!!
« #48 : 07. mars 2003, 12:57 »
Hehe, CreatineBlast var så og si.. la meg si det slik, pr. serving. (husker bare sånn ca) så inneholdt det 10 gr. kreatin, 3,1 gr taurin, 3-4 gr. Glutamin og 200 mg Lipoic Acid (LA -> nesten det samme som ALA) og resten var en blanding av dextrose og maltodextrin (!) og alt dette (1 kg) for 285,- kr! Nei, selgeren inne hos NP i Stavanger visste ikke selv hvorfor de sluttet å produsere det, og han, i likhet med meg, synes det var veldig leit... jeg angrer på at jeg ikke kjøpte inn 2 bokser til når de hadde det på lager...  Tongue

Om ALA: Jeg har lett litt på nettet og lest litt og funnet ut at en dose på mellom 800-1000 mg holder for min kroppsvekt (70kg) sammenliknet med mitt karbohydrat inntak pr. måltid... så jeg tar 2-300 mg morgen, 2-300 mg middag, og 2-300 mg ved kveldsmåltidet (eller måltidet etter trening)...  Smiley

Håper det ga deg litt innsikt! Prøv deg frem for å se hva som funker best for deg! Lykke til!

Mvh.

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #49 : 07. mars 2003, 13:31 »
Takker for svar Noc-, veier 90 så jeg satser på 1000mg da.....Fortsett og kom med erfaringer ang kreatin!! Smiley

mvh gainer

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin!!
« #50 : 07. mars 2003, 14:35 »
Til Nocturne:

Lipoic acid er det samme som alpha-lipoic acid.  Så produktet du kjøpte inneholdt altså ALA.

Andre navn for ALA er : Lipoic Acid; Thioctic acid; Biletan; Lipoicin; Thioctacid; Thioctan; Tioctan; alpha-Lipoic acid; Protogen A; 1,2-Dithiolane-3-pentanoic acid; alpha-Liponic acid; 5-(1,2-Dithiolan-3-yl)valeric acid; 6,8-Dithiooctanoic acid; Heparlipon; Lipothion; Thiooctanoic acid

mvh Megaman

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Re:Kreatin!!
« #51 : 07. mars 2003, 17:40 »
Paron: Det trodde jeg også...

Megaman: Jeg tar 40gr Dextrose + 10 gr. Kreatin i lunket vann rett etter trening. Så drikker jeg en shake bestående av 40gr. Whey proteiner + 5 gr. Glutamin. Synes du jeg får for lite karbo? Jeg veier 70 kg og har vel en fettfri kroppsvekt på 60kg... liker bare ikke tanken på å innta 60 gr. Dextrose... i tillegg til alt dette supplerer jeg med en tab. multivitamin + 2 aminotabs...

Bør det holde?

-Noc-

du bør hive innpå lit mer karbo etter trening (ca 1g pr kg kroppsvekt) eller mer får å øke insulin peaken mer og spesielt nå når du kjører på med ALA
Du får mye bedre effekt av ALA en da....



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Re:Kreatin!!
« #52 : 07. mars 2003, 17:43 »
Hehe, CreatineBlast var så og si.. la meg si det slik, pr. serving. (husker bare sånn ca) så inneholdt det 10 gr. kreatin, 3,1 gr taurin, 3-4 gr. Glutamin og 200 mg Lipoic Acid (LA -> nesten det samme som ALA) og resten var en blanding av dextrose og maltodextrin (!) og alt dette (1 kg) for 285,- kr! Nei, selgeren inne hos NP i Stavanger visste ikke selv hvorfor de sluttet å produsere det, og han, i likhet med meg, synes det var veldig leit... jeg angrer på at jeg ikke kjøpte inn 2 bokser til når de hadde det på lager...  Tongue

Om ALA: Jeg har lett litt på nettet og lest litt og funnet ut at en dose på mellom 800-1000 mg holder for min kroppsvekt (70kg) sammenliknet med mitt karbohydrat inntak pr. måltid... så jeg tar 2-300 mg morgen, 2-300 mg middag, og 2-300 mg ved kveldsmåltidet (eller måltidet etter trening)...  Smiley

Håper det ga deg litt innsikt! Prøv deg frem for å se hva som funker best for deg! Lykke til!

Mvh.

-Noc-

jeg ville tatt 200mg morgen, 400mg etter trening  og 200mg middag og unngå for mye karbohydrater 3 timer før leggetid....

bare et lite tips vist du vil bruke mer ta da 300 mg morgen og middag..


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kreatin!!
« #53 : 07. mars 2003, 18:34 »
Hm, kan du forklare meg en ting som jeg stusser litt på: Altså, etter trening så vil Insulin nivået være lavt, ikke sant, og man hiver i raske karbs for å få det til å stige, samtidig som man vil fylle på glykogen lagrene, ok? Hvis man da hiver i seg 400 mg ALA, så vil jo Insulin nivået ikke stige, og metabolismen i kroppen, vil ikke den gå mye treigere da det er et fravær av Insulin? Forstår ikke helt det... (?)  :Smiley
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #54 : 08. mars 2003, 19:03 »
Var det ikke mer en 2 stykker som har prøvd kreatin som vet hvilket merke de har brukt, og eventulet effekt? Grin

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Re:Kreatin!!
« #55 : 11. mars 2003, 09:31 »
Et tips til alle som bruker kreatin, husk å drikke masse vann !

Åssen inntar dere kreatin i løpet av loading perioden ? Jeg har tatt en halvliter flaske med vanlig saft (ingen kunstige søtningsmidler) og blandet med 20g kreatin som skal tas i løpet av dagen. Og tar dermed dette igjennom dagen, samt rett etter trening på disse dager. Tror du kreatinet holder seg gjennom hele dagen ? .. Har passe lunket vann .. ikke altfor kaldt ..

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #56 : 11. mars 2003, 19:04 »
For best mulig utbytte bør du blande for så og drikke med en gang......

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Re:Kreatin!!
« #57 : 12. mars 2003, 07:34 »
http://www.iform.no/kosttilskudd/kreatin.shtml

Iflg denne artikkelen har jeg regnet ut at jeg skal ha i meg circka 10g karbo etter formelen. Men finner ikke helt ut om det er til hver servering eller i løpet av dagen under "loading" perioden ? ...

Flere som kan bekrefte at det ikke er bra å ha ferdigoppblandet kreatin på flaske og drekke dette i løpet av dagen ?

Utlogget Megaman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Re:Kreatin!!
« #58 : 12. mars 2003, 08:50 »
Det kan jeg bekrefte (siden jeg er kjemiker). Ta en titt på endel tidligere innlegg som jeg har skrevet om dette!

mvh Megaman

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Kreatin!!
« #59 : 12. mars 2003, 12:38 »
http://www.iform.no/kosttilskudd/kreatin.shtml

Iflg denne artikkelen har jeg regnet ut at jeg skal ha i meg circka 10g karbo etter formelen. Men finner ikke helt ut om det er til hver servering eller i løpet av dagen under "loading" perioden ? ...

Flere som kan bekrefte at det ikke er bra å ha ferdigoppblandet kreatin på flaske og drekke dette i løpet av dagen ?

Ta det sammen med kreatinet etter trening......

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!