Skrevet av Emne: Senior EM i Pilsen!  (Lest 11183 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Senior EM i Pilsen!
« #30 : 10. mai 2011, 14:02 »
Honnør Lars for at du orker å svare tålmodig. Tror det er flere enn meg her som bare ønsker at nordmenn skal ta medaljer, og som ikke har voldsomt mye info om dagsform og senere konkurranser å balansere engasjementet med  Grin

Gleder meg til å se hva de store gutta løfter på NM og VM!

Nå baserer jeg mye på antagelser, så innsikten er ganske ikke så stor som jeg selv tror.
Men man ønsker selvsagt å argumentere for at laget gjennomførte en god konkurranse, og at løfterne fikk ut gode resultater på plattingen.
Flere ganger har det vel skjedd at løftere ikke finner tilbake til formen ved neste annledning og at man derfor burde lagt på litt for å få ut potensiale.
Jeg er for eksempel sikker på at Olaf hadde tatt Norgesrekorden i mark på WEC i danmark, men han sparte formen til VM. Der oppnådde han ikke samme form.
Det er i alle fall ikke en målsetning å ikke ta medaljer Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Senior EM i Pilsen!
« #31 : 10. mai 2011, 14:07 »
Neida, men Randen og JH ligger jo rundt 120, da er det ikke noe problem å legge på seg en kilo eller to hvis det er det som skal til for vm-plass tenkte jeg. Selvsagt er Markussen og evt OD også med i kampen om den plassen, mente bare at det er konkurranse mellom 3stk i 120, og videre mellom taperen der og Markussen/OD om den siste i 120+. Men hvis Randen m.fl ikke er interessert i å stille uten medaljemuligheter så forandrer jo det saken litt:)

Btw, noen som kan rapportere om formen til Asbjørn i bøy og benk?

Skal man kvalifisere seg til VM bør det gjøres i klassen man skal delta, Markussen ble hjemme fra EM og bør ha en god form til NM. Hva som er lettest for Asbjørn på NM vet jeg ikke, kanskje blir det som du sier +120 kg på NM.

Jeg tror personlig at Asbjørn ikke deltar i klasse +120 kg på VM. NM kan være en annen historie. Om 4 uker får vi i alle fall svaret, så trenger i grunn ikke spekulerer mer på dette.
Jeg tror uansett at Jørgen kan perse på NM. Og det er jo bra for stevnets kvailtet  Cheesy
Og når Asbjørn i tillegg må løfte opp mot tidligere resultat snakker vi jo NM av høy klasse.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!