Skrevet av Emne: Det optimale næringsinnholdet av mat før og etter trening  (Lest 13395 ganger)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

I følge boken Ultimate diet 2.0 trengs det så mye som 10-12 sett med en varighet på 45-60 sekunder i tillegg til stort kaloriunderskudd og lite karb for å sørge for å gjøre en muskel tom for glykogen.

Bomma vel litt med å si "tømme" glykogenlagrene da jeg er klar over at det skal mye til. Men at ei slik økt vil ha stor påvirkning stemmer vel?!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Bomma vel litt med å si "tømme" glykogenlagrene da jeg er klar over at det skal mye til. Men at ei slik økt vil ha stor påvirkning stemmer vel?!

Ja. Glykogenlagrene i muskulaturen og levveren påvirker også anabolismen(eller antikatabolismen da), så ser ikke helt poenget med å vente med å innta karbohydrater. Det må da være bra å innta karbohydrater fortest mulig, er det som er anbefalt i de bøkene jeg har lest i hvert fall.

Kanskje holder det med proteiner der og da for å oppnå en makseffekt i praksis når glykogenmangelen ikke er særlig stor.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget marmor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Tja. Det spørs hvordan du har lagt opp matinntaket. Så lenge du får i deg nok kalorier i løpet av en dag og hver dag (vedlikeholdbehov + det du forbrenner under trening + nok til å bygge ny muskelmasse), er det ikke avgjørende om du inntar de få karbohydratene det er snakk om her 30 min etter eller 2 timer etter trening.

Utlogget ColossusMaximus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 337

Hvorfor alt hatet mot mikrobølgeovner? Hva mener dere er så farlig med det?

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
De med diabetes type 1 har veldig god erfaring på hvor lang tid ulike emner bruker før det kommer glukogen ut i blodet. En blodsukkermåling vil vel være ganske så nøyaktig for å få frem nettopp dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!