Skrevet av Emne: Hva slags kosthold burde jeg ha for å bygge muskler? (Update, trenger tips igjen  (Lest 3579 ganger)

Utlogget lotion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei, jeg er en gutt på 184cm og veier 63kg. Dvs ca 18 i bmi. Jeg lurer på hva som er det optimale kosthold dersom jeg trener 3 ganger i uka og vil bygge muskler. Jeg trente i to måneder, før jeg datt litt av og tenkte nå å starte igjen. I løpet av den perioden falt jeg ned på 59kg, så jeg vet ikke helt om jeg bare brente fett.

Takk for hjelpen!

-----------------------------------

Så nå har jeg gått opp til 80kg, uten å ha noe særlig mer fett enn før, noe jeg er fornøyd med. Jeg vil gjerne opprettholde vekten, men gå ned i fett. Hva slags kosthold og trening burde jeg følge da?

Utlogget Sterken95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Jeg ville ha bulket om jeg var deg;)

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1093
Beste løft RAW:

Benkpress: 140kg
Knebøy: 185 kg
Markløft: 200kg

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=130122.msg1894774;topicseen#new

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

"Hva slags kosthold?" Heter det!! Tongue
Smiley

EmyR

  • Gjest
Det absolutt viktigste er å innta NOK energi. Inntar du ikke nok energi hjelper det ikke om du spiser kun reinspikka bodybuildermat, så:

1. Nok energi. 3200-3500kcal burde du ligge på.

2. Når du har klart dette, kan du finspikke kostholdet. Lag måltider som har en fin sammensetning næringsmessig. Ett måltid kan se slikt ut hvis du spiser 6 ganger daglig:

-4egg (proteiner og fett) + litt fullkornspasta eller ris (karbs)

-200g kyllingfilet + karbokilde

-Grovt brød med økologisk peanuttsmør (masse, masse energi!)

Som sagt: Lag måltider med en fin sammensetning av næringsstoffer. Kombiner en av disse til hvert måltid:

1) Fisk, fugl, kjøtt generelt, egg, melk

2) Fullkornspasta, ris, grovt brød, korn

3) Peanuttsmør, tran, udos choice ++


Utlogget lotion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

"Hva slags kosthold?" Heter det!! Tongue


Fornøyd? Tongue

Men jo, har prøvd å holde et slikt kosthold du forklarer. Spiser også ganske ofte, med jevne mellomrom. Mulig jeg rett og slett har spist for lite. Takk for hjelpen!

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Akkurat hvem kosthold du har er opp til deg selv.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Jeg ville startet med å spise mer før jeg begynte å fokusere på spesifikke kosttilskudd.
Det nytter ikke å tvinge kroppen din til å ta til seg mer næring hver dag.. det er noe du må jobbe med gradvis.
Du kan starte med å forbedre frokosten din. For jeg kan tenke meg til at den ikke er av den beste typen.
Du spiser sikkert 2 brødskiver med pålegg (gjerne skinke eller ost), samt et glass med juice eller melk.

Det du skal gjøre er å øke mengden på det måltidet uten å bli for fokusert på mat.
Den bulketråden på forumet her er ganske så fin, men den er litt drøy for folk som ikke er helt "der" enda.
Har selv opplevd at jeg har sett hva andre har putta i seg i løpet av en deg, for så å forsøke meg på det samme selv. Det ender som oftest med at man bare blir deppa fordi man ikke klarer å spise de mengdene, pluss at man sikkert blir kvalm, kaster opp osv.

Så du gjør om de 2 skivene til 4 eller 5 skiver med godt pålegg (brunost, gulost, leverpostei, makrell i tomat, kaviar, peanutt butter, prim, kalkunpålegg etc.) og dropper syltetøy og andre søtpålegg.
Så fyller du på med et stort glass melk (4dl), en spiseskje med tran og noe multivitaminer (dette er sånt som alle har i huset). Jeg pleier selv å variere frokosten min, så her er noen andre alternativer;

En stor porsjon havregryn m. melk og sukker. Her kan du også hive på en banan eller noen rosiner.
4-5 egg med plommer, enten stekt eller kokt. Det velger du selv.

Til lunch kan du spise 6-8 brødskiver eller en pastasalat med kylling. Eller hvis du har en Coop Mega, Meny eller en annen dagligvarebutikk med salg av varm mat, så er det et godt alternativ de dagene du er møkk lei av brødskiver og sånt Tongue

Slike som meg som gjerne blir sulten igjen i løpet av noen timer etter sist måltid kreves det litt ekstra mat i sekken Wink så da er en pose med nøttemix (usaltet), skyr, bananer, cottage cheese osv. en god løsning på dette.

Så er det middag som står for turen.. de fleste i Norge har et ganske godt sortemang av gode matvarer i huset når det kommer til middag. Så her er det vell egentlig bare å lesse på og spise til man er stapp mett.
Gjerne spe på med litt olivenolje for å "feite" opp maten litt uten å gjøre den usunn.

Etter trening er det greit å helle i seg en shake med x antall gram proteiner blandet med noe kratin og andre godsaker som man skulle ønske å ha i.

Så etter at jeg har vært i dusjen liker jeg å sette meg ned foran tv eller noe sånt og spise restene etter middagen.

Så er det kvelds.. enkelte liker ikke spise så masse til kvelds. Så 1-2 never nøtter og en banan kan være nok her. Men jeg klarer fint å spise til kvelds uten at det gjør noe. Så 4 brødskiver, melk og noe frukt er fine greier. Så avslutter jeg med ZMA før jeg hopper til køys.

I korte trekk; se for deg hva du putter i deg i løpet av dagen, for så å legge på litt ekstra til hvert måltid. Så starter du med det og trener slik du har pleid å gjøre. Jeg lover deg at du vil merke gains ganske kjapt Wink

Lykke til!
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget lotion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Har oppdater i åpningsposten. Så.. bump!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!