Skrevet av Emne: Steroider?  (Lest 12744 ganger)

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Steroider?
« #15 : 13. mai 2011, 10:07 »
Nei strengt tatt ikke.

Men skulle ikke forundre meg om en person som hadde en lege som var ekspert på steroider som ga personen meget fornuftige doser i begrensede sykluser som del av ett fornuftig trenings og kostholds opplegg.  Samtidig som alt av blodverdier, organer og generell helse var under konstant oppsyn av en eksperter, ikke ville få noen særlige bi effekter.

Snakker her altså en person som kun fikk steroidene for trenings formål.

Hvis det ble gjort under slike forhold, så er det vel en overhengende fare for at det hadde kommet til og gått bra, og uansett bedre enn med folk som drikker for mye, røyker for mye eller spiser dritt dagen lang.

Er vel sjangse for bieffekt uansett, men uansett, hvem har tilgang til experter som det er? Snakker om de vanlige gymrottene som doper seg for 110 i benk.

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Steroider?
« #16 : 13. mai 2011, 10:07 »
Om du reiser til legen å forteller at du har lyst til å begynne med steroider og om du kan komme til jevnlige kontroller for å sjekke nyre,lever og blod for å se hvordan kroppen din reagerer er ikke det noe stress, legen kan vel strengt tatt ikke nekte det. Og de som bruker mye steroider gjør nettop dette for å ikke gå på en skikkelig smell..

Veldig bra innlegg Glucifer, bare bruk mellomrom mellom linjene så det ikke blir fullt så tungt å lese Tongue hehe
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Steroider?
« #17 : 13. mai 2011, 10:09 »
Bare å kjøre på da dersom det ikke er noe farlig. Wink

Utlogget madsaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 394
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 394

Sv: Steroider?
« #18 : 13. mai 2011, 10:10 »
..er forskjell på bruk og misbruk
20år - 180cm - 89kg

Markløft 1RM: 100kg
Knebøy 1RM: 90kg
Benkpress 1RM: 90kg

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Steroider?
« #19 : 13. mai 2011, 10:11 »
Bare å kjøre på da dersom det ikke er noe farlig. Wink

Måtte jo komme fra en fyr som bare har benk og skulderpress i signaturen sin :Smiley

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Steroider?
« #20 : 13. mai 2011, 10:11 »
Om du reiser til legen å forteller at du har lyst til å begynne med steroider og om du kan komme til jevnlige kontroller for å sjekke nyre,lever og blod for å se hvordan kroppen din reagerer er ikke det noe stress, legen kan vel strengt tatt ikke nekte det. Og de som bruker mye steroider gjør nettop dette for å ikke gå på en skikkelig smell..

Veldig bra innlegg Glucifer, bare bruk mellomrom mellom linjene så det ikke blir fullt så tungt å lese Tongue hehe

Men hvorfor skal man gjøre dette? Leger bør heller bruke tiden sin på folk som faktisk er syke!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Steroider?
« #21 : 13. mai 2011, 10:12 »
Om du reiser til legen å forteller at du har lyst til å begynne med steroider og om du kan komme til jevnlige kontroller for å sjekke nyre,lever og blod for å se hvordan kroppen din reagerer er ikke det noe stress, legen kan vel strengt tatt ikke nekte det. Og de som bruker mye steroider gjør nettop dette for å ikke gå på en skikkelig smell..

Veldig bra innlegg Glucifer, bare bruk mellomrom mellom linjene så det ikke blir fullt så tungt å lese Tongue hehe

takk, mellomrom er laget ;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Steroider?
« #22 : 13. mai 2011, 10:13 »
De psykologiske effektene er ofte verre enn de fysiske.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Steroider?
« #23 : 13. mai 2011, 10:16 »
De psykologiske effektene er ofte verre enn de fysiske.
Ja det er Arendal ett godt eksempel på.. De hadde eget program på psyk avd for steroidemisssbrukere som sleit med psykiske skader av langvarig bruk. Vet ikke om de har det enda men de hadde det for en 3-5år tilbake..
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Steroider?
« #24 : 13. mai 2011, 10:16 »

Er vel sjangse for bieffekt uansett, men uansett, hvem har tilgang til experter som det er? Snakker om de vanlige gymrottene som doper seg for 110 i benk.

ja de ja, de burde holdt seg unna dop.

syns egentlig Glucifer summerte hele greia perfekt med innlegget hans.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Steroider?
« #25 : 13. mai 2011, 10:20 »
Er det egentlig bare blusset opp i media at steroider er farlig osv? Jeg ser så utrolig mange som driver med dette, og jeg kjenner jeg blir forbanna. Hvorfor får ikke dem bivirkninger? Hvorfor lykkes dem bare? Jeg hadde en kompis når jeg var 16 år. Han drev med steroider (Russer piller og litt winstrol) i en alder av 16 år... gutten veide over 90 kg, på en 170 cms høyde. Han hadde nesten ikke noe som helst fett på kroppen, altså veldig markert.. armene hans målte noe rundt 45 eller mer! Idag veier han rundt 60 kg, og er liten.. men, det som gjør meg forbauset er at han er frisk som en fisk den dag idag.

Selvfølgelig er dette noe som gjør oss som trener rent; FORBANNA.

 Shocked

Hvorfor bry seg? Tenk på din egen trening, da kommer du lengre. Folk må få gjøre hva de vil med kroppen sin, steroidebruk i med jevnlig legekontroll er ikke så farlig som de fleste tror.

Og hvordan kan du vite at kompisen din er frisk og rask ? Den farligste bivirkningen du KAN få med steroidebruk er den du ikke ser.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Steroider?
« #26 : 13. mai 2011, 10:23 »
Måtte jo komme fra en fyr som bare har benk og skulderpress i signaturen sin :Smiley

Måtte komme fra en tjukkas Wink

Nei, men jeg regner med at trådstarter ikke var helt enig i det han selv sa bare. Hadde det vært ufarlig så hadde mange flere brukt. Enig med det han over her skrev, kan jo hende han kompisen din sliter psykisk, det vet du ikke.

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Steroider?
« #27 : 13. mai 2011, 10:25 »
Måtte komme fra en tjukkas Wink

Nei, men jeg regner med at trådstarter ikke var helt enig i det han selv sa bare. Hadde det vært ufarlig så hadde mange flere brukt. Enig med det han over her skrev, kan jo hende han kompisen din sliter psykisk, det vet du ikke.

Heller grovtjukk enn bench only.

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Steroider?
« #28 : 13. mai 2011, 10:27 »
Må si jeg er imponert over hvor lett folk tar på det å dytte kroppen full av ting de ikke egentlig veit hva er.

Det blir litt sånn "Get big, or die trying".

Uansett så må folk få gjøre som de vil, men de jeg kjenner som har testa div for å bli større, sier at de ofte har vært helt nedenfor psykisk etter endt kur, og at det er det værste med alt. Mulig de fysiske bivirkningene kommer senere, hvem vet.
Konebanker og totalonanist

EmyR

  • Gjest
Sv: Steroider?
« #29 : 13. mai 2011, 10:27 »
Det er stor forskjell på bruk og misbruk (selv om begge deler er misbruk i mine øyne). Tar man "anbefalte" doser i "riktig" alder blir bivirkningene færre, men hvis man misbruker kraftig som de skrekkhistoriene ofte er skissert fra, så kan det ende opp sånn med han i videoen til Kai. Jeg tror ikke en kur har skadet noen spesielt mye, men uansett - man får velge livet sitt selv, og man vet aldri bivirkningene. Hvis man vil gamble fremtiden sin for mer muskler, så får det bare være Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!