Skrevet av Emne: Kramper - ZMA?  (Lest 1927 ganger)

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

Kramper - ZMA?
« : 16. mai 2011, 01:16 »
Hei,

Dårlig trent som jeg er så sliter jeg litt med kramper på fotballbanen når jeg er der. Det er jo uhyre kjedelig..

Så spørsmålet mitt er; Holder det å ta feks ZMA de to siste dagene før jeg skal spille, eller må jeg ta det konstant for at det skal få en virkning? Er det eventuelt noe annet jeg bør ta dersom jeg kun ønsker å hive det i meg de siste dagene?

Er på ingen måte noe seriøs fotball, men er jo artig å faktisk kunne være med hele tiden Smiley

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Kramper - ZMA?
« #1 : 16. mai 2011, 01:30 »
Kjøp zma vist du vil ha de andre fordelene vitamin b6 og sink medfører. Eller gå for et rent magnesium tilskudd. Fås på apoteket eller butikker som sunkost, vita, osv.
Har slitt med ofte kramper i leggene osv, men for min del forsvant plagene dagen etterpå jeg tok tilskudd fra magnesium. Trenger ikke ta dem hver dag, da de også er litt dyre. Men feks ta en magnesium tablett dagen før og evt 6-7 timer før selve treningsøkten, eller start med multivitamin tilskudd om morgenen og ta magnesium etter treningsøkten. Da det også er litt magnesium i de aller fleste multivitaminer, da får du også i deg andre viktige vitaminer som du kanskje mangler. Men spis sunt og variert.

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Kramper - ZMA?
« #2 : 16. mai 2011, 01:31 »
Det kommer jo an på hva årsakene til at du har kramper er.. Kan jo være så mye forskjellig, men hvis det er magnesiummangel så vil det jo klart hjelpe å ta ZMA eller magnesium fra apotek..
Jeg sliter med kramper og ZMA virker til en viss grad Smiley

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

Sv: Kramper - ZMA?
« #3 : 16. mai 2011, 01:49 »
Forholdsvis sikker på at det er mangel på salter/magnesium. Tror jeg kjøper et rent magnesiumstilskudd på apoteket og prøver det først! Takk for tipsene!

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Kramper - ZMA?
« #4 : 16. mai 2011, 02:10 »
of course, kan det være annet enn magnesium mangel osv, for eksempel for stram muskulatur, fotballspillere er jo som oftest kjent for å ha det? men da det var snakk om virkning av magnesium/zma så ja d virker. Men Hvordan er du sikker på at det ikke gjelder stram/forkortet muskulatur?Tongue

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Kramper - ZMA?
« #5 : 16. mai 2011, 02:31 »
du må tøye mer Wink

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

Sv: Kramper - ZMA?
« #6 : 17. mai 2011, 09:51 »
Jeg må definitivt tøye mer, men jeg er faktisk ikke så stram i musklaturen Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!