Skrevet av Emne: Skal starte med trening igjen, men trenger hjelp til kosthold  (Lest 1528 ganger)

Utlogget Kurtmaan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Etter en lengere hvileperiode på rundt 6/7 måneder , tror jeg det er på tide å satse litt mer seriøst nå ang vekter trening samt kardio. Litt om min bakgrunn:
Begynte å trene med vekter da jeg var ca 17/18 og holdt det gående frem til sist sommer(21år nå), da jeg måtte inn til førstegangstjenesten.  Og alle som har vært der vet at det er vanskelig å få til noe ordentlig der, så derfor har jeg trent og spist i hytt og gevær, og deretter resultater :-. Siden jeg nå har fått hjemmebo status har mulighetene åpnet seg igjen.

Trenger derfor litt hjelp og veileding ang kosthold først og fremst og kosttilskudd. Hører også til historien at jeg spiste mye proteinshaker, vitaminer ol, MEN uten å balansere dette med riktig mengde karbs og fett.  Resultatet ble ikke så bra. Har funnet også ut at jeg reagerer ålreit positivt på fett, slik at dette kan økes. Proteinfabrikkens produkter har jeg også hatt positivt erfaring med, slik at jeg kommer npk til å velge disse, og Nitro Tech etter en liten svenske tur. Tar ellers multivit, ala og glutamin, samt frukt&fiber tilskudd.

Så hvis noen hadde giddet å komme med innspill og forslag til hvordan en matdag kan se ut for meg hadde jeg vært takknemlig for det.

Regner med å ha tre kardiodager á 20-35 min m/ ca 80% intensivitet, enten sammen med styrkeøkten eller utenom.

Andre fakta som kan hjelpe ang meg:
180 cm
83kg tung
og har ca 16-19% kroppsfett(litt primitiv regnemetode, med dog en pekepinn)

Takker så meget for all hjelp jeg kan få

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!